  • 1. Data: 2002-12-05 12:45:19
    Temat: Don't cry for me Argentina...
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Od 15 grudnia prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie
    mógł zakazać przedsiębiorcy stosowania praktyk naruszających "zbiorowy
    interes konsumenta". Nowe prawo może umożliwić skuteczną walkę z tzw.
    systemem argentyńskim. (PAP)

  • 2. Data: 2002-12-05 12:57:22
    Temat: Re: Don't cry for me Argentina...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    [.....]
    > Nowe prawo może umożliwić skuteczną walkę z tzw. systemem argentyńskim.
    (PAP)
    [...]

    ... a także skuteczną walkę z producentami soku, którzy dużymi literami
    piszą 100% , a małymi dopisują , że pokrywa w 100% zapotrzebowanie na
    witaminę C (a nie zawiera 100% soku) :)

    (zasłyszane w radio)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-05 15:30:16
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "plusz" napisał w wiadomości ...

    > ... a także skuteczną walkę z producentami soku, którzy dużymi literami
    > piszą 100% , a małymi dopisują , że pokrywa w 100% zapotrzebowanie na
    > witaminę C (a nie zawiera 100% soku) :)

    A jaka jest srednia zawartosc "soku w soku" ??

  • 4. Data: 2002-12-05 15:37:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > A jaka jest srednia zawartosc "soku w soku" ??

    Diabli wiedza, bo uzywaja "koncentrat soku pomaranczowego", sztuczne
    barwniki zgodne z naturalny, regulator kwasowosci czy jak totam -
    poczytaj na pudelkach :)

    Zreszta - naturalny sok - postoi pol dnia i raczej nie jest smakowity
    ;) a taki z pudelka stoi sobie tydzien i wypic go jeszcze mozna - 100%
    sok z pomaranczy ;)

  • 5. Data: 2002-12-05 17:48:49
    Od: "Paweł" <k...@t...pl>

    > A jaka jest srednia zawartosc "soku w soku" ??

    to coprawda oftopic, ale czytałem kiedyś duży artykuł o produkcji soków - to
    co obecnie kupujemy w sklepach czyli sok produkowany z koncentratów
    (wcześniej koncentrat robią z owoców)
    wymyślono w czasie II wojny światowej dla potrzeb wojska

    i już w 1-szym roku produkcji - okazało się że wyprodukowano więcej soku
    pomarańczowego niż całe roczne zbiory pomarańczy

    pokusa by poprawiać naturę jest zbyt silna i dochodowa

    a na marginesie to z dwojga złego warto kupować tylko coś co ma na
    opakowaniu napisane SOK
    bo to podlega przynajmniej jakimś normom branżowym, natomiast wszystkie
    nektary, napoje itd to wyrzucanie kasy w błoto - np. nektar pomarańczowy
    może być robiony na bazie buraka i marchwi a doprawiony sztucznie do smaku -
    tak żeby sie mniej wiecej zgadzało z tym co na etykiecie

  • 6. Data: 2002-12-07 03:46:25
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Paweł <k...@t...pl> wrote:
> [...]
    > może być robiony na bazie buraka i marchwi a doprawiony sztucznie do smaku -
    > tak żeby sie mniej wiecej zgadzało z tym co na etykiecie

    Opowiadasz... właśnie sobie popijam wiśniowo-jabłkowy Tymbark i nie
    dość, że pyszny jest, to jeszcze na pudełku nic nie napisali o burakach
    ;-)

    a.