  • 81. Data: 2009-06-20 12:45:12
    Temat: Re: Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > Znam pare osob, ktore przyjely obywatelstwo kraju zamieszkania
    > wylacznie po to zeby moc wspoldecydowac (w ich rozumieniu) o tym co
    > ich dotyczy -- czyli glosowac. Tylko pomysl ilu Ukraincow albo
    > Wietnamczykow mieszkajacych w PL chcialoby miec mozliwosc glosowania w
    > polskich wyborach. A tu mi taki Mithos - jak przypuszczam uprawniony
    > "z urodzenia" - pisze, ze bojkotuje wybory. Uh! :)

    Masz zbyt amerykańskie podejście do wyborów.

    Jedyne wyboru, których nie odpuszczę to są w Polsce wybory prezydenckie.
    Jedyne, w których głosuje się na kandydata. Chociaż z drugiej strony
    patrząc na giełdę nazwisk potencjalnych kandydatów to już czuję, że
    będziemy wybierać między mniejszym złem.

    Niestety wybory parlamentarne mają z demokracją niewiele wspólnego, bo
    często premierem i ministrami zostają osoby co nagle zmieniły obóz
    polityczny i wywodzą się z partii, na którą głosować nie chcieliśmy, a
    de facto to, tak jak pisałem wcześniej, wszystkie liczące partię
    pochodzą z jedna worka i w praktyce niczym się między sobą nie różnią.
    Fikcja, a nie prawdziwa demokracja. IMO

    --
    Mithos

  • 82. Data: 2009-06-20 14:36:16
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Cze, 08:45, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > de facto to, tak jak pisałem wcześniej, wszystkie liczące partię
    > pochodzą z jedna worka i w praktyce niczym się między sobą nie różnią.

    W ramach dygresji: jakos od niedawna zauwazam pewna metamorfoze na
    pl.biznes.banki. :) O ile pol roku temu spora grupa piszacych
    usilowala mnie przekonac ze "Mieszka taki w Ameryce to wydaje mu sie
    ze tam wszystko lepsze, ale my mu pokazemy!", to teraz to raczej ja
    slysze jak to zle jest w Polsce... Hmm...

    Wracajac do wyborow i mojego zbyt amerykanskiego podejscia: Zakladajac
    ze jest jak mowisz, i ze wladze trzyma grupa krewnych i znajomych
    krolika, tylko od czasu do czasu zmieniaja partie, do ktorej naleza, a
    Ty nie chcesz wybierac spomiedzy nich. Czy zamiast siedziec w domu i
    nie glosowac, nie mialoby wiekszego sensu zaglosowanie na jakiegos
    "niezaleznego", "zielonego" itp. opozycjoniste? Kogos spoza tej grupy,
    o ktorej piszesz? W ten sposob Twoj glos pokazuje takze przeciwko komu
    jestes. Brak Twojego glosu pokazuje tylko, ze jest Ci wszystko jedno,
    wiec grupa u wladzy zaklada, ze moze sobie pozwalac na wszystko.

  • 83. Data: 2009-06-20 14:39:05
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 19:52, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > A ja bym chciała kupić pyszną, bialutką czeską albo angielską mąkę, a nie
    > lepperowską.
    > Była już kiedyś taka u nas, ale w jakimś tam czasie tego nam zabroniono!

    Moment, w Polsce jest zakaz sprzedawania zagranicznej maki?

  • 84. Data: 2009-06-20 14:41:33
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Cze, 20:22, szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Także w Belgii i Nowej Zelandii. Kiedyś czytałem, że w tym ostatnim
    > kraju czteroosobowa komisja czekała od 8 rano do 10 PM na jedynych
    > dwóch uprawnionych z danego okręgu, którzy zjawili się w lokalu
    > wyborczym na pięc minut przed jego zamknięciem..;-)

    Piekne! A orientujesz sie moze jak w tych krajach wygladaja
    konsekwencje "niespelnienia patriotycznego obowiazku" i olania
    wyborow?

  • 85. Data: 2009-06-20 14:52:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    bradley.st pisze:

    > Moment, w Polsce jest zakaz sprzedawania zagranicznej maki?

    Widocznie jest zakaz, nie importuje się, skoro w sklepach nie ma. Lepper i
    jego partia sobie wywalczyli.
    W rezultacie nasza mąka jest szara z jakimiś zmielonymi robakami, chyba z
    tych płodów rolnych po powodziach!

    --
    animka

  • 86. Data: 2009-06-20 14:55:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-20, bradley.st <b...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > ze tam wszystko lepsze, ale my mu pokazemy!", to teraz to raczej ja
    > slysze jak to zle jest w Polsce... Hmm...

    Nie uogólniaj. W Polsce nie jest źle, ale jeśli chodzi o elity
    polityczne to mamy po prostu tzw. "dno i metr mułu". Jak pominiesz
    politykę i polityków, to żyje się tu całkiem przyjemnie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2009-06-20 14:56:47
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    a.googlegroups.com

    > to teraz to raczej ja
    > slysze jak to zle jest w Polsce... Hmm...

    Bo jest źle, co nie zmienia faktu, że u was też nie jest kolorowo.
    Czy skłamię jeżeli pokuszę się o stwierdzenie, że przeciętnemu człowiekowi w
    USA żyje się gorzej (poziom życia itp.) niż jego odpowiednikowi w Europie
    Zachodniej?
    Po za tym wolę już klepać polską biedę niż żyć w mega policyjnym państwie,
    która podobno uważa się za orędownika demokracji LOL :P

    > Brak Twojego glosu pokazuje tylko, ze jest Ci wszystko jedno,
    > wiec grupa u wladzy zaklada, ze moze sobie pozwalac na wszystko.

    Po raz kolejny daje o sobie znać hamerykańskie podejście do wyborów :)
    U nas władza zawsze jest pro obywatelska tylko w czasie kampanii i musisz
    się z tym pogodzić.

  • 88. Data: 2009-06-20 14:57:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    d.googlegroups.com

    > Piekne!

    :)

    > A orientujesz sie moze jak w tych krajach wygladaja
    > konsekwencje "niespelnienia patriotycznego obowiazku" i olania
    > wyborow?

    Osoba, która się nie stawiła na wybory dostaje mandat.

  • 89. Data: 2009-06-20 15:01:27
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Cze, 04:04, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > I to wg. Ciebie jest koronny argument za tym aby iść na wybory?

    Nie, nie "koronny". :) Koronny to "kto decyduje o mojej przyszlosci" i
    "kto trzyma lape na moich pieniadzach, ktore place w formie
    podatkow". :)

    > Co do stacji FOX - uwierz mi, że 99,9% Polaków ma w głębokim poważaniu co
    > dziennikarze od wujcia Sama myślą na nasz temat ;)

    Nie, nie, nie wyrazilem sie jasno. Nie chodzi mi o to ze Polacy
    powinni sie przejmowac ze JACYSTAM dziennikarze od wujcia Sama maja
    ubaw. Chodzi mi o to, ze NAWET dziennikarze z FOX TV maja ubaw z
    polskiego polityka. Obiektywnie - jest zle, bez wzgledu na narodowosc
    polityka.

    Przekladajac na polskie realia, wyobraz sobie telewizje Leppera "Broną
    & Pługiem TV", gdzie pomiedzy wywiadem z poslanka Renata Beger ("Pani
    Renato, to co dokladnie ma pani w oczach?") a teledyskiem Ich Troje
    ("Dokąd idziesz Polsko?") leci news o tym jaki to "freak" rzadzi np.
    Ekwadorem.

  • 90. Data: 2009-06-20 15:10:26
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 20 Cze, 10:55, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Nie uogólniaj. W Polsce nie jest źle, ale jeśli chodzi o elity
    > polityczne to mamy po prostu tzw. "dno i metr mułu". Jak pominiesz
    > politykę i polityków, to żyje się tu całkiem przyjemnie. :)

    Zapewniam, ze jestem jak najdalszy od uogolnien. Ja tylko zauwazylem
    ze ostatnio juz trzeci raz napisalem "nie narzekaj, inni maja gorzej"
    w odpowiedzi na post na grupie. :)