  • 1. Data: 2009-10-21 16:14:49
    Temat: Doradcy finansowi
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Witam
    Jestem na etapie szukania kredytu mieszkaniowego. Chciałem zapytać o
    Wasze doświadczenia w tym temacie. Czy lepiej wybrać sie do doradcy
    finansowego (Open Finance, Expander, Finamo) gdzie ma porównanie ofert
    banków, czy chodzić po wszystkich bankach w okolicy samemu i
    samodzielnie porównywać? Czy doradcy mogą mieć lepsze oferty niż to co
    dostaje człowiek "z ulicy" przychodzący niebezpośrednio do banku?
    pozdrawiam
    orcio

  • 2. Data: 2009-10-21 19:09:53
    Temat: Re: Doradcy finansowi
    Od: games <g...@g...home.pl>

    orcio pisze:
> [...]
    > samodzielnie porównywać? Czy doradcy mogą mieć lepsze oferty niż to co
    > dostaje człowiek "z ulicy" przychodzący niebezpośrednio do banku?

    Znalem swego czasu takich doradcow, kredyt zalatwiali od reki ale jak
    sie pozniej okazalo odestki i koszta to kosmos.

    Sam udaj sie do banku i przeczytaj dokladnie 10 razy umowe zanim
    podpiszesz, jest kryzys i banki czekaja tylko na twoj blad zeby cie
    wydymac. A na goscia z okienka zawsze bierz poprawke na to ze on tam
    jest tylko po to zeby cie wydymac, bedzie robil wszystko zebys ty wzial
    ten kredyt i jak nawiuecej za niego zaplacil. Pamietaj ze ty jestes
    kolejnym baranem ktorego moga postrzyc.

  • 3. Data: 2009-10-21 19:27:10
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Znalem swego czasu takich doradcow, kredyt zalatwiali od reki ale jak sie
    > pozniej okazalo odestki i koszta to kosmos.

    Jak zalatwili "od reki" to co sie dziwisz. Szybkosc kosztuje.

    Thomas

  • 4. Data: 2009-10-21 19:28:03
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

> [...]
    > tylko po to zeby cie wydymac, bedzie robil wszystko zebys ty wzial ten
    > kredyt i jak nawiuecej za niego zaplacil. Pamietaj ze ty jestes kolejnym

    gratulacje!! jaką są powody twojej wypowiedzi?

  • 5. Data: 2009-10-21 19:31:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    idź do doradcy, pogadaj i przedstaw swoje dochody, zobowiązania
    itp...doradca wskaże Ci kilka najlepszych banków, weź od niego oferty, a
    następnie idź do tych banków osobiście i pogadaj o kredycie, spora
    szansa, że dostaniesz lepszą ofertę niż u pośrednika ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-10-21 19:36:48
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy doradcy mogą mieć lepsze oferty niż to co dostaje człowiek "z ulicy"

    oczywiście ze jest sens
    * idac do danego banku masz tylko oferte tego banku - (nie wiem czy wiesz
    ale w Polsce jest ok. 70 banków mniejszych czy wiekszych)
    * u doradcy masz oferte na wszystkie banki - a wiec w ciagu jednego
    spotkania - mozesz dostac oferty kilkunastu banków - oszczedzasz czas i
    pieniądze (nie trzeba jezdzic po okolicy)
    * łatwiej jest dostac zestawienie wszystkich banków i porównac poszczególne
    koszty
    * oprócz samego kredytu u doradcy można uzyskac takze info na temat jak
    wczesniej można spłacic kredyt... różne instytucje finanowe dają rożne
    możliwości

    a dlaczego jestem o tym przekonany?
    * sam chodziłem i sprawdzałem
    * znajomi tez chodzili i sprawdzali
    * nabywane doświadczenie zawodowe....

  • 7. Data: 2009-10-21 19:53:20
    Temat: Re: Doradcy... wolny rynek.
    Od: "Wiarex" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Zdenio" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jaką są powody twojej wypowiedzi?

    Tak działa "wolny rynek".

  • 8. Data: 2009-10-21 20:31:13
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    > oczywiście ze jest sens
    > * idac do danego banku masz tylko oferte tego banku - (nie wiem czy wiesz
    > ale w Polsce jest ok. 70 banków mniejszych czy wiekszych)

    Bankow jest duzo wiecej (HINT: spoldzielcze)

    > * u doradcy masz oferte na wszystkie banki

    Pokaz mi takiego doradce ktory ma w ofercie produkty wszystkich bankow
    dzialajacych w Polsce. Nie znam takiego. Posrednik ma w ofercie produkty
    kilku (AFAIR max to 12) bankow.

    > * łatwiej jest dostac zestawienie wszystkich banków i porównac
    > poszczególne koszty

    To moze byc jakas wartosc o ile doradca ma akurat w ofercie kilka
    tanich bankow.

    > * oprócz samego kredytu u doradcy można uzyskac takze info na temat jak
    > wczesniej można spłacic kredyt... różne instytucje finanowe dają rożne
    > możliwości

    O ile to jest zapisane w umowie a nie w tabeli oplat, ktora bank moze
    zmienic
    w trakcie kredytu i cale to info traci juz sens.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 9. Data: 2009-10-21 22:05:41
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...de> napisał w wiadomości
    > O ile to jest zapisane w umowie a nie w tabeli oplat, ktora bank moze
    > zmienic
    > w trakcie kredytu i cale to info traci juz sens.

    de facto kredyt i tak podpisujesz z bankiem :).
    i nie chodzi mi o to ze raptem z kieszeni wyjmujesz kase na splate kredytu
    ale o tym ze niektore firmy/posrednicy/banki daja mozliwosci wlozenia do tej
    kieszeni kasy :) i potem wykorzystanie jej na splate :)

  • 10. Data: 2009-10-21 23:00:39
    Od: "deq" <d...@g...pl>

> [...]

    > Pokaz mi takiego doradce ktory ma w ofercie produkty wszystkich bankow
    > dzialajacych w Polsce. Nie znam takiego. Posrednik ma w ofercie produkty

    12? chyba jednak mają około dwa razy więcej banków w ofercie.

    .