  • 11. Data: 2006-08-16 11:34:32
    Temat: Re: Dostęp do millenet-u z linuxa?
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > "W odpowiedzi na zadane pytanie uprzejmie informuję, iż system Planet
    > najlepiej współpracuje z systemem operacyjnym Windows . Przeglądarki
    > internetowe , które działają prawidłowo z systemem Planet to Internet
    > Explorer , Mozilla , Nescape oraz Firefox .
    > Nie możemy Pani zagwarantować poprawnej pracy aplikacji pod systemem
    > operacyjnym Fedora, niestety nie mamy również możliwości udzielania
    > wsparcia
    > technicznego w zainstalowaniu systemu Planet na innych systemach
    > operacyjnych niż Windows."

    Z moich doświadczeń wynika, że Planet w ogóle nie za bardzo działa. O
    ile pod IE jest jeszcze jako-tako, to w Firefoksie zachowuje się co
    najmniej dziwnie - np. przy pytaniu o wybór certyfikatu podczas
    logowania pojawia mi się puste okienko (bez komunikatów - tylko z
    przyciskami OK/Cancel), a po zalogowaniu w 50% przypadków przeglądarka
    się zawiesza podczas ładowania panelu z informacją o kontach. Nie wiem,
    od czego to zależy. W dodatku pod linuksem działa jakby trochę lepiej,
    pod Windowsem pod FF to jest droga przez mękę...

    ch.

  • 12. Data: 2006-08-16 12:12:41
    Od: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    [..]

    > Tak, już widzę tą rzeszę klientów konquerorowo/galeonowych którzy odchodzą
    > od banku, i zostaje mu tylko ten drobny promil używających FF i jeszcze
    > drobniejszy używających IE :)

    Mamy wolność, klienci przychodzą i odchodzą wedle swego widimisię.
    Tylko w takim razie nie rozumiem czemu banki wydają taki ciężkie
    pieniądze na pozyskanie klientów, tym bardziej, że na końkurencyjnym
    rynku nie pozyskają ich setek tysięcy =:-b

    max

    --
    adres w rot13

  • 13. Data: 2006-08-16 12:20:55
    Od: m...@g...com

    Aleksander Matuszak wrote:

    > [..]

    > Mamy wolność, klienci przychodzą i odchodzą wedle swego widimisię.

    Oczywiście, ale ci co nie mają IE i FF to jest tak pomijalny promil że nie
    bankowi nie kalkuluje się nawet wrzucić chwili zadumy nad tym czy by
    przypadkiem dla nich nie zrobić dobrze w plan dnia.

    > Tylko w takim razie nie rozumiem czemu banki wydają taki ciężkie
    > pieniądze na pozyskanie klientów, tym bardziej, że na końkurencyjnym
    > rynku nie pozyskają ich setek tysięcy =:-b

    No jak to po co, żeby zarobić. Ale co to ma wspólnego z tematem?

    p. m.

  • 14. Data: 2006-08-16 12:47:19
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Renata Gołębiowska porozsypywal nastepujace haczki:
    > A jak chcesz edukować banki, jak nie zabierając im swoje pieniądze?
    > Chcesz tłumaczyć coś pani Ani z infolinii?
    Rozumiem ze bank sam zgadnie, ze zrezygnowalas z ich uslug bo ich system
    zle dziala na firefoxie albo na innym systemie niz windows?
    Wg mnie nalezaloby jednal poinformowac pania z infolinii ze w zwiazku z
    kaszaniastym systemem rezygnujesz z ich uslug.
    --
    badzio

  • 15. Data: 2006-08-16 13:18:33
    Od: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>

    m...@g...com wrote:
    > Aleksander Matuszak wrote:
    [..]

    > Oczywiście, ale ci co nie mają IE i FF to jest tak pomijalny promil że nie
    > bankowi nie kalkuluje się nawet wrzucić chwili zadumy nad tym czy by
    > przypadkiem dla nich nie zrobić dobrze w plan dnia.

    Nie chcę dyskutować czy to jest promil czy nie, bo nie wiem. Na pewno
    dla bardzo rzadkich przeglądarek nie opłaca się dostosowywać servisu.

    > No jak to po co, żeby zarobić. Ale co to ma wspólnego z tematem?

    Bo z jednej strony banki skąpią pieniędzy na klientów z mniej
    popularnymi przegladarkami i ci odchodzą a z drugiej banki wydają duże
    pieniądze na przyciągnięcie klientów.

    BTW. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie jest używany standard html aby
    uniezależnić się od przeglądarki. Zdaje się, że html od wersji 4 znowu
    się ustandaryzował.

    max

    --
    adres w rot13

  • 16. Data: 2006-08-16 13:35:28
    Od: m...@g...com

    Aleksander Matuszak wrote:

    > [..]

    > Nie chcę dyskutować czy to jest promil czy nie, bo nie wiem. Na pewno
    > dla bardzo rzadkich przeglądarek nie opłaca się dostosowywać servisu.

    No i dlatego serwisy nie są dostosowywane.

    > Bo z jednej strony banki skąpią pieniędzy na klientów z mniej
    > popularnymi przegladarkami i ci odchodzą a z drugiej banki wydają duże
    > pieniądze na przyciągnięcie klientów.

    Wyjaśnienie jest prozaiczne: przyciąganie klientów się opłaca,
    dostosowywanie serwisu do egzotyków się nie opłaca (jak sam zauważyłeś).

    > BTW. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie jest używany standard html aby
    > uniezależnić się od przeglądarki. Zdaje się, że html od wersji 4 znowu
    > się ustandaryzował.

    Html jest wogole bardzo ustandaryzowany, problem w tym że każda
    przeglądarka traktuje standardy bardzo wybiórczo.

    p. m.

  • 17. Data: 2006-08-16 15:10:43
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > ale właśnie po 5 tyg. wróciłam z wakacji i okazało się, że nie mogę
    > się zalogować. Dzonię do telepekao, a tu pani rozbrajająco informuje
    > mnie, że jeśli mam FF, to działać nie będzie, bo oni właśnie
    > zwiększyli zabezpieczenia (rozumiem, że zabezpieczyli się przed
    > napływem klientów z FF) i muszę sobie zainstalować IE.
    [ciach]
    > PS Jako, że nie należy ufać infoliniom, prawda to, co mi pani
    > naopowiadała?

    Hm, nie zauważyłem: co prawda konta w Pekao aktywnie nie używam, ale
    zalogować się mogę, zdefiniować przelew oraz wykonać zdefiniowany
    również mogę. Co konkretnie u Ciebie nie działa?

    Marek

  • 18. Data: 2006-08-16 16:20:48
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-16, badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:
    > Patrze, patrze a tu Renata Gołębiowska porozsypywal nastepujace haczki:
    > Rozumiem ze bank sam zgadnie, ze zrezygnowalas z ich uslug bo ich system
    > zle dziala na firefoxie albo na innym systemie niz windows?

    Skąd takie rozumienie? Czy ja gdzieś piszę, że trzeba zabrać
    pieniądze, ale nie mówiąc z jakiego powodu? To AM pisze, że zamierza
    edukować w jakiś sposób, który nie wiąże się z zabraniem pieniędzy.

    Renata

  • 19. Data: 2006-08-16 16:25:17
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-16, MarekM <m...@w...interia.i-to.pl> wrote:

> [...]
    > zalogować się mogę, zdefiniować przelew oraz wykonać zdefiniowany
    > również mogę. Co konkretnie u Ciebie nie działa?

    Nie da się w ogóle zalogować. Pisze jakiś komunikat, że konto
    zablokowane. Po przyjeździe od razu zauważyłam, że są jakieś zmiany,
    bo przy polach do logowania pojawiły się klawiaturki, a pani na
    infolinii jakby od razu wiedziała o co chodzi i na czym może polegać
    problem, bo najpierw zapytała, jak dawno temu się ostatnio logowałam
    (bo mówiłam, że działało, a po powrocie nie działa) i jakiej
    przeglądarki używam. Później powiedziała, że pod FF to może nie
    działać, bo wprowadzili zabezpieczenia:) i żebym sobie zmieniła na IE.

    Renata

  • 20. Data: 2006-08-16 16:43:04
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Nie da się w ogóle zalogować. Pisze jakiś komunikat, że konto
    > zablokowane.

    Po wprowadzeniu danych, czy od razu po wejściu na stronę?

    Jeśli to drugie - może wyłączyłaś obsługę SSL 3.0 w przeglądarce?

    Wejdź do: Narzędzia/Opcje (lub Edycja/Preferencje, jeśli to Linux),
    wybierz Zaawansowane, potem Bezpieczeństwo, odhacz "Włącz obsługę SSL
    2.0" i zahacz "Włącz obsługę SSL 3.0". Może to to?

    Marek