  • 11. Data: 2015-05-14 15:57:26
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-05-14 o 13:14, Pete pisze:

    >Bo to się robi problem, jak się ma parę(naście) mieszkań :)

    No ... i co wtedy - samemu mozna bez mieszkania zostac ?

    Tak czy inaczej - to nadal frankowcy. Chyba ze wynajmowali z kredytu
    zlotowkowego ... a te chyba ostatnio potanialy ...

    J.

  • 12. Data: 2015-05-14 16:02:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tak czy inaczej - to nadal frankowcy. Chyba ze wynajmowali z kredytu
    > zlotowkowego ... a te chyba ostatnio potanialy ...

    Yup, i to znacznie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2015-05-14 17:11:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > [...]
    >
    > Yup, i to znacznie.

    dla tych co brali wcześniej, a teraz niski wibor banki "rekompensują"
    wyższą marżą...zrobi się wesoło jak wibor wzrośnie

    znowu pojawi się jakaś grupa "nabitych" w kredyty? okaże się, że ktoś
    znowu nie wiedział, że wibor może wzrosnąć?

    aż strach się bać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2015-05-14 17:15:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 15:13, J.F. pisze:

    > Dopoki mu bank pisemka nie przysle, ze powinien szybko splacic nadwyzke
    > nad wartoscia zabezpieczenia ...

    a myślisz, że mających kredyt w PLN takich nie ma?

    kredyty na 130% LTV ktoś jeszcze pamięta? do tego spadek wartości
    nieruchomości i robi się nam 170 lub więcej LTV

    co by się stało gdyby nagle banki zaczęły takich wzywać do uzupełnienia
    wkładu własnego, wykupienia ubezpieczenia itp...?

    problem jest znacznie poważniejszy niż tych, którzy mają kredyty indeksowane

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2015-05-14 17:17:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-05-14 o 15:56, J.F. pisze:

    > Ale pare lat temu bylo to powszechne.
    > Przez tych pare lat chyba troche kapitalu splacil, to i nadwyzka
    > mniejsza :-)
    >
    > J.

    niedawno miałem takich przypadek, kredyt na 40 lat (!), spłacany od 4
    lat i.......pomimo spłaty już dość sporej kwoty klientka nadal upfrontu
    nie spłaciła czyli nadal ma więcej kapitału netto do spłaty niż w dniu
    zaciągania kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2015-05-15 00:49:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" mj2du5$lc1$...@s...man.poznan.pl

> [...]
    marżą...zrobi się wesoło jak wibor wzrośnie

    > znowu pojawi się jakaś grupa "nabitych" w kredyty? okaże się, że ktoś znowu nie

    Wersja spokojna:

    Bo WIBOR dlatego zdołował, aby kredytobiorcy nie mogli
    mówić, że nie zdawali sobie sprawy z wagi WIBORu.

    Wersja zadziorna:

    Bo WIBOR dlatego zdołował, aby kredytobiorcy nie mogli
    mruczeć, że nie zdawali sobie sprawy z wagi WIBORu.

    -=-

    Ja nawet WIBORu od LIBORu nie odróżniam. :)
    Drzewa wiśniowe owocują szczodrze -- wolę
    zbiórki, choć ostatnio kuleję na zdrówku. :)

    -=-

    Bogu dziękuję za ludzi z tej grupy, za banki obdarzające
    mnie wisienkami i orzeszkami.. I za to, że nie miałem
    pieniędzy na kredyty we frankach... I za przekleństwa,
    dzięki którym przed kilkunastu laty postanowiłem, że
    nie zaciągnę żadnego kredytu, chyba że karcianego typu
    lub takiego, jaki dawał Mille -- tydzień na/za free. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2015-05-15 00:51:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Myślę, że w żadnym banku nie strzelą sobie teraz tak w stopę. ;)

    Ponoć przed 3 laty (w 2011 franek też zaszalał) Rajfi ścigał właśnie tak.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2015-05-15 01:11:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" mj2eak$lc1$...@s...man.poznan.pl

> [...]
    i.......pomimo spłaty już dość sporej kwoty klientka
    > nadal upfrontu nie spłaciła czyli nadal ma więcej kapitału netto do spłaty niż w

    Pocieszę Państwa. Za PRLi było właśnie tak -- człowiek spłacał, spłacał...
    I spłacić nie mógł. Spłacił dolarami ileś procent -- przyszło wyrównanie. ;)
    spłacił złotówkami -- ,,przewalutowali''... ;) I taka kołomyja była kiedyś
    na porządku dziennym. Powaga!!! Oficjalnie były jakieś rewaloryzacje, dzięki
    którym ze złotówki powstawały miliony, ale w istocie było podobnie do tego
    cyrku, który jest teraz z frankowymi kredytami...

    Dopiero przełom lat 80 i 90 dał ludziom nadzieję na normalność, jednak
    ta normalność ustąpiła ponownej paranoi, tyle, że teraz już chyba nikt
    nie łudzi się tak, jak kiedyś łudzono się:

    ,,Wejdziemy do NATO i UE -- będzie cudownie!!!''.

    Mnie Piotr Lussa (syn byłego prezydenta Białegostoku) nazywał infantylnym,
    bo wierzyłem w tak zwaną Polskę. On nie wierzył i mówił, że polskie państwo
    jest w stanie rozkładu. Lussa był (i jest) bogaczem, ale inni moi znajomi
    płci męskiej pożenili się z bogatymi kobietami -- wiedzieli, że pracą,
    nikt w Polsce nie wzbogaci się. :)

    Mnie szansę na godziwe życie zabrały wojny domowe początku
    XXI wieku -- wyniszczające skutecznie.

    -=-

    Cieszę się każdym przeżytym dniem (a bywa, że godziną -- miniona
    zima była ciężka) i nie zamartwiam się zbytnio niczym...

    -=-

    Banki i galerie karmiły mnie i broniły.
    Bankom, galeriom handlowym i ludziom z tej grupy (ale
    chyba ;) nie Budzikowi i nie JF-owi?) wiele zawdzięczam. :)
    Miło mija mi czas i w galeriach, i na tej grupie, i w bankach...

    I z tego cieszę się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-05-15 10:28:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]

    Gdyby nie belka to obecnie wcześniejsze spłacenie kredytu (na dziś mam
    2,88%) w ogóle byłoby rozporządzeniem mieniem na swoją szkodę bo trzymać
    bieżące środki na 3% nie ma specjalnego problemu (a nawet chyba dociekliwi
    potrafią znaleźć więcej).

    > dla tych co brali wcześniej, a teraz niski wibor banki "rekompensują"
    > wyższą marżą...zrobi się wesoło jak wibor wzrośnie

    Tego "rekompensowania" to (przy mojej ograniczonej wiedzy ekonomicznej) nie
    potrafię sobie wyjaśnić. Ja rozumiem, że WIBOR to jest koszt pieniądza dla
    banku więc marża to ich zysk. Nie znajduję uzasadnienia dla tezy, że jak
    WIBOR mniejszy to banki mają mieć większe zyski. Jedyne jakie znajduję to,
    że ludzi należy skubać na ile się da. Moja logika mi podpowiada, że jeśli
    przy dużej podwyżce WIBORu banki obniżą marże tak jak teraz podniosły to
    mogą zejść poniżej 0% :).

    > znowu pojawi się jakaś grupa "nabitych" w kredyty? okaże się, że ktoś
    > znowu nie wiedział, że wibor może wzrosnąć?

    Argument, że nie wiedzieli, że może wzrosnąć jest według mnie cienki, ale
    argument, że banki nadużywały swojej pozycji i wykorzystywały niski WIBOR
    aby uzyskać nie uzasadnione zyski (skoro wcześniej na niższych marżach
    wychodzili na swoje (i starczało na milionowe pensje zarządów) to czemu przy
    niższym WIBORze musieli strzyc ludzi bardziej....

    P.G.

  • 20. Data: 2015-05-15 19:14:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > podpowiada, że jeśli przy dużej podwyżce WIBORu banki obniżą marże tak
    > jak teraz podniosły to mogą zejść poniżej 0% :).

    w przybliżeniu to działało tak:
    (kwoty z kosmosu, tylko pokazuję mechanizm)
    wibor 3% marża 1%
    wibor 1,6% marża 2,4%
    oprocentowanie kredytu 4% czyli "nic" się nie zmieniło...do czasu aż
    wibor znowu nie wzrośnie do 3%...

> [...]
    > marżach wychodzili na swoje (i starczało na milionowe pensje zarządów)
    > to czemu przy niższym WIBORze musieli strzyc ludzi bardziej....

    rekomendacja U, niższy interchange itp...banki jakoś sobie rekompensują
    niższy zyski na innych polach

    do niedawna było (dla gotówek): oprocentowanie (np. 12-14%), prowizja
    (kilka procent) i czasem jakieś ubezpieczenie

    teraz nierzadkie są oferty:
    oprocentowanie OD 4,9%, BRAK ubezpieczeń

    a malutkim drukiem prowizja do 20% i RRSO >30%

    --
    pozdrawiam
    RobertS