  • 1. Data: 2011-05-01 12:24:11
    Temat: Duża zmiana ! - prezent od UOKiK na majówkę
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Pojawił się wpis w rejestrze niedozwolonych klauzul umownych
    UOKiK, baaardzo dla nas pomyślny :-)))

    Numer wpisu: 2278
    Data wpisu: 2011-04-11

    "Bank nie odpowiada za opóźnienia wynikające z awarii bankowych
    systemów komputerowych,
    systemów zasilania i
    łączy telekomunikacyjnych
    oraz opóźnienia wynikające z działania operatorów sieci
    telekomunikacyjnych"

    Zatem są podstawy do skutecznego egzekwowania rekompensat dla
    wszystkich przypadków niedochodzących SMSów, niemożności
    zalogowania się, czy zrywania połączenia oraz innych wariantów
    niedostępności systemów bankowych w godzinach, w których system
    bankowy powinien udostępniać usługi.

    Ciekaw jestem, czy w szczególności jeśli bank deklaruje usługi 24
    godziny na dobę (w wielu umowach tak jest), to niedostępność ich
    jest awarią ? Albo przynajmniej bank tak będzie się tłumaczył ?

    witrak()

  • 2. Data: 2011-05-01 17:53:18
    Temat: Re: Duża zmiana ! - prezent od UOKiK na majówkę
    Od: nn <...@...nn>

    W dniu 2011-05-01 14:24, witrak() pisze:
    > Pojawił się wpis w rejestrze niedozwolonych klauzul umownych
    > UOKiK, baaardzo dla nas pomyślny :-)))

    brawo dla UOKiK

    w ogole tych wylaczen jest za duzo na kazdym kroku

    nikt za nic nie odpowiada (firmy), a przecietny kowalski za wszystko
    calym swoim majatkiem

    ostatnio bylem w hotelu w uk i widzialem taki napis "hotel nie odpowiada
    za zadne rzeczy pozostawione w pokoju hotelowym" (moge zrozumiec, ze nie
    odpowiada za rzeczy wartosciowe i te trzeba oddac np. do sejfu
    hotelowego albo jesli jest to kolia z brylantami to w ogole nie
    odpowiada, chyba ze za jakas specjalna oplata, ale bylo napisane za zadne!)

  • 3. Data: 2011-05-01 17:56:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 01 May 2011 14:24:11 +0200, witrak() napisał(a):

    > Ciekaw jestem, czy w szczególności jeśli bank deklaruje usługi 24
    > godziny na dobę (w wielu umowach tak jest), to niedostępność ich
    > jest awarią ? Albo przynajmniej bank tak będzie się tłumaczył ?

    Tylko z drugiej strony to trochę idiotyczne ograniczenie, bo z jakiej
    racji bank ma odpowiadać za awarię w telekomie albo to, że jakaś koparka
    przegryzła światłowód? I co konkretnie kryje się pod słowem "opóźnienia"?
    Problem z dostępnością serwisu transakcyjnego czy późniejsze wyjście
    Elixiru?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-05-01 18:15:42
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-05-01 19:53, nn pisze:
    > nikt za nic nie odpowiada (firmy), a przecietny kowalski za wszystko
    > calym swoim majatkiem

    a w myjni statoil karteczka, ze myjnia nie odpowiada za powstale w myjni
    uszkodzenia samochodu...
    życie :/

    Sierp

  • 5. Data: 2011-05-01 18:18:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 May 2011 19:56:08 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    > przegryzła światłowód? I co konkretnie kryje się pod słowem "opóźnienia"?
    > Problem z dostępnością serwisu transakcyjnego czy późniejsze wyjście

    Normalnie - ryzyko działalności.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2011-05-01 19:57:58
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > "Bank nie odpowiada za opóźnienia wynikające z awarii bankowych
    > systemów komputerowych, systemów zasilania i

    Skad ja znam dostawanie premii "bo system dziala" przy braku
    jakiejkolwiek odpowiedzialnosci za awarie tego samego systemu?...
    A, juz wiem - z duzej polskiej panstwowej firmy :)

    > łączy telekomunikacyjnych
    > oraz opóźnienia wynikające z działania operatorów sieci
    > telekomunikacyjnych"

    Tu akurat bym polemizowal - co bank ma poradzic
    na ogolnopolska awarie sieci komorkowej np. play?
    (ktora notabene miala jakis czas temu miejsce)

    PS
    Przegladnalem "na szybko" inne niedozwolone klauzule
    "tworcow kryzysu" aka "sprzedawcow marzen":

    "Bank zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu"

    "Zmiana wysokości stawek prowizji i opłat przez Bank nie stanowi zmiany
    warunków Umowy"

    "W okresie wypowiedzenia Bank blokuje dostęp Klienta do rachunku"

    "Wszelka korespondencja wysyłana jest przez Bank na wskazany przez
    posiadacza rachunku adres do korespondencji i uważa się ją za doręczoną po
    upływie 14 dni od daty jej wysłania przez Bank"

    "Strony zgodnie ustalają, że korespondencja wysłana dwukrotnie listem
    poleconym na ostatnio podany adres do korespondencji uznana zostaje jako
    doręczona"

    "Bank może wypowiedzieć Umowę (...) gdy Posiadacz (...) popełnił (...) czyn
    prowadzący do utraty zaufania Banku do Posiadacza"

    http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/WWW-wszystk
    ie?SearchView&Query=%28[Branza]%20%3D%20%22Us%C5%82u
    gi%20bankowe%22%29&SearchOrder=4

  • 7. Data: 2011-05-01 21:21:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 1 May 2011 19:56:08 +0200, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > Tylko z drugiej strony to trochę idiotyczne ograniczenie, bo z jakiej
    >racji bank ma odpowiadać za awarię w telekomie albo to, że jakaś koparka

    a z jakiej racji ma zarabiać na bitach przesyłanych łączem, np.
    skłądających się na przelew kwoty kredytu?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-05-01 22:48:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 01 May 2011 23:21:25 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > a z jakiej racji ma zarabiać na bitach przesyłanych łączem, np.
    > skłądających się na przelew kwoty kredytu?

    Na tym zarabia jedynie operator udostępniający łącze do transmisji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-05-02 04:28:59
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-02 00:48, Borys Pogoreło pisze:

    > Na tym zarabia jedynie operator udostępniający łącze do transmisji.

    A bank zarabia na depozytach/kredytach i z tego płaci telekomowi za
    łączność. Jeśli więc telekom dał d., to bank ma powiedzieć "mój klient
    poniósł stratę i mnie szyje, wyskakuj telekomie z kasy!"

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2011-05-02 06:18:13
    Od: BK <b...@g...com>

    Zaden prezent na majowke bo klauzla "od dawna" jest wpisywana w tym
    lub innym brzmieniu. Jednak warto zapoznawac sie z uzasadnieniami
    wyrokow - nie tylko trescia zabronionej klauzuli.

    Nie chodzi o to czy bank odpowiada czy nie - o tym decyduja przeciez
    normy prawa cywilnego. I kazdy przypadek w zasadzie trzeba oceniac
    indywidulanie.

    Klauzula jest zabroniona bo przedsiebiorca nie moze w umowie z
    konsumentem automatycznie rozstrzygac o odpowiedzialnosci lub jej
    braku.