  • 11. Data: 2011-05-02 06:55:58
    Temat: Re: Duża zmiana ! - prezent od UOKiK na majówkę
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    news:nmg4utt6xvc1.10l9poc4afob3$.dlg@40tude.net...

    > Tylko z drugiej strony to trochę idiotyczne ograniczenie, bo z jakiej
    > racji bank ma odpowiadać za awarię w telekomie albo to, że jakaś koparka
    > przegryzła światłowód? I co konkretnie kryje się pod słowem "opóźnienia"?
    > Problem z dostępnością serwisu transakcyjnego czy późniejsze wyjście
    > Elixiru?

    A co to kogo G obchodzi, ze szczur zjadl swiatlowod ?
    Skoro korzystamy z bankowosci internetowej
    i na ogol nie umiejscowionej w koziej-wolce ;)
    to chyba nie jest az takim problemem zapewnic sobie
    lacza backupowe badz inne systemy redundantne

  • 12. Data: 2011-05-02 08:21:03
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 1 May 2011 21:57:58 +0200, Q napisał(a):

    > "Strony zgodnie ustalają, że korespondencja wysłana dwukrotnie listem
    > poleconym na ostatnio podany adres do korespondencji uznana zostaje jako
    > doręczona"

    No dobra, a w tym co jest nie tak?

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2011-05-02 10:36:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 2 May 2011 08:55:58 +0200, Waldek napisał(a):

> [...]
    > i na ogol nie umiejscowionej w koziej-wolce ;)
    > to chyba nie jest az takim problemem zapewnic sobie
    > lacza backupowe badz inne systemy redundantne

    To przecież oczywiste, że mają jakąś redundancję. Ale trzymanie 200%
    zapasu na sytuacje 0.001% jest bez sensu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2011-05-02 10:37:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 02 May 2011 06:28:59 +0200, Maruda napisał(a):

    > A bank zarabia na depozytach/kredytach i z tego płaci telekomowi za
    > łączność. Jeśli więc telekom dał d., to bank ma powiedzieć "mój klient
    > poniósł stratę i mnie szyje, wyskakuj telekomie z kasy!"

    A telekom na to "siła wyższa, piorun spalił nadajnik, za to nie
    odpowiadamy, naprawiliśmy niezwłocznie".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2011-05-02 10:45:59
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-02 12:37, Borys Pogoreło pisze:

    > A telekom na to "siła wyższa, piorun spalił nadajnik, za to nie
    > odpowiadamy, naprawiliśmy niezwłocznie".

    "trzeba było się ubezpieczyć" ;)
    (C) Reymont

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 16. Data: 2011-05-02 19:32:27
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > No dobra, a w tym co jest nie tak?

    Wysłana nie oznacza że doręczona.
    Wysłana z potwierdzeniem odbioru to co innego, bo w wypadku zwrotu bank jest
    poinformowany o niemożności doręczenia.

    M.

  • 17. Data: 2011-05-02 21:13:46
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-02 21:32, sTav pisze:
    > Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Wysłana nie oznacza że doręczona.
    > Wysłana z potwierdzeniem odbioru to co innego, bo w wypadku zwrotu bank
    > jest poinformowany o niemożności doręczenia.

    Polecony bez zwrotki tez wroci. I z autopsji wiem, ze najpierw listonosz
    zainkasuje za droge powrotna tego listu, a pozniej wyda go nadawcy...

    BTW - diabel tkwi w innym szczegole. Dwukrotne wyslanie poleconego
    dotyczy pism sadowych - a te sa domyslnie "do rak wlasnych".W przypadku
    pisma bankowego - moze odebrac ktokolwiek - nawet sklocony z posiadaczem
    rachunku i po prostu takie pismo zniszczyc (oczywiscie bez otwierania
    koperty, bo to pod iiny paragraf podchodzi).

    Pozdro

    Maseł

  • 18. Data: 2011-05-03 12:46:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > przegryzła światłowód? I co konkretnie kryje się pod słowem "opóźnienia"?
    > Problem z dostępnością serwisu transakcyjnego czy późniejsze wyjście

    Normalnie - bank zapłaci rekompensaty klientom, a później zwróci się z
    żądaniem ich zwrotu do operatora koparki. Natomiast na awarie łącz to są
    znane środki zaradcze pod nazwą "łącza rezerwowe".

    BTW. po black-outcie w Szczecinie, to wyłożone było PK* BP w całej
    zach.-półn. Polsce przez dobre 2-3 dni. Klienci byli spuszczani na drzewo,
    na zasadzie "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz". I nie
    dotyczyło to tylko Szczecina, gdzie prądu nie było fizycznie, ale też np. w
    oddalonym o blisko 100 km Gorzowie Wlkp., też się niczego nie załatwiło. To
    już nawet ZUS jest lepiej przygotowany do padu serwerowni. Ale jaki bank
    taka i infrastruktura.

  • 19. Data: 2011-05-03 12:49:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > To przecież oczywiste, że mają jakąś redundancję. Ale trzymanie 200%
    > zapasu na sytuacje 0.001% jest bez sensu.

    Poczekaj są już pozwy zbiorowe to i trzymanie zapasu na wypadek sytuacji
    awaryjnych nabierze sensu. W Polsce banki zlewają klientów, bo pojedyńczy
    klient to im może... Ale jak zostaną zasypani pozwami od tysięcy klientów,
    to zaczną się opłacać różne dziwne rzeczy, które się normalnie nie opłacają.

  • 20. Data: 2011-05-03 18:27:34
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Mon, 2 May 2011 10:21:03 +0200, Robert Kois wrote:

    > No dobra, a w tym co jest nie tak?

    Wysłana nie oznacza, że nie zgubiona przez pocztę. Dodatkowo brakuje
    odstępu czasowego między wysłaniami.

    --
    Mar.