  • 11. Data: 2009-08-22 22:28:58
    Temat: Re: Dyspozycja na wypadek śmierci
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    corner pisze:
    > Czy to prawda, że do konta wspólnego nie można złożyć dyspozycji na wypadek
    > śmierci?

    Prawda

    Darek

  • 12. Data: 2009-08-23 07:07:07
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "jureq" news:h6pe10$bgc$3@news.onet.pl

    > Dodajmy - głupie prawo, które tworzą kretyni a cierpią normalni ludzie.

    Bo to, co wychodzi spod tyłków KIM parlamentarzystów, to nie PRAWO, lecz
    LEWO. Tworzone jest przez sq...ych prawników na zamówienie potężnych
    grup interesu, a zatwierdzane i wprowadzane przez skorumpowanych posłów
    i senatorów-gangsterów. Każdy, kto się o ten proces ociera, usiłuje przy
    tej okazji ukręcić coś dla siebie, że wspomnę "lub czasopisma".
    To LEWO nie służy porządkowaniu życia w społeczeństwie, a jedynie
    ochronie interesów wybranych grup.
    Można by więcej, ale nie chcę sobie bardziej psuć niedzieli...

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 13. Data: 2009-08-23 09:33:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bzdreg" news:h6qq1j$bg2$1@atlantis.news.neostrada.pl

    [ciach]

    Czyli wychodzi na to, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest wszechobecna
    anarchia (z której może coś sensownego się kiedyś by wykluło) bo raczej nie
    ma co liczyć na pełną solidarność - ludzie mają za bardzo psychikę zrytą
    życiem w obecnym systemie (chorym systemie).

  • 14. Data: 2009-08-23 14:47:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 21:26:28 +0200, kredytywkarpaczu1 napisał(a):

    > można poprosić o linka do aktu prawnego?

    http://www.nbp.pl/akty_prawne/prawo_bankowe/prawo_ba
    nkowe.pdf

    art.57

  • 15. Data: 2009-08-23 21:05:48
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Dziękuję za dotychczasową dyskusję. Wynika z niej, że dobrze rozumiem na
    czym sprawa polega.

    A teraz pytanie konkretne. Co można zrobić bankowi za taki kwiatek:

    Było sobie oszczędnościowe konto wspólne - należące do starszego małżeństwa.
    Przechowywane były tam tzw. oszczędności życia.

    Właścicielom bardzo zależało, żeby po śmierci pieniądze były łatwo dostępne
    dla rodziny.

    Dlatego jeden z właścicieli poszedł do banku i złożył "Dyspozycję na wypadek
    śmierci". Uposażył nią dwie córki, każdą po równo. Bank o dziwo DYSPOZYCJĘ
    PRZYJĄŁ. Było to już lata temu.

    Ten właściciel bardzo ciężko zachorował. Jedna z uposażonych córek poszła do
    banku i zapytała, czy z kontem jest wszystko w porządku i czy ma prawo
    pobrania jego zawartości po śmierci ojca. Dysponentka poinformowała, że na
    koncie złożono dyspozycję na wypadek śmierci i dlatego będzie mogła razem z
    siostrą wyjąć środki bez przeszkód.

    Kilka dni później współwłaściel konta, który złożył dyspozycję, zmarł. W
    związku z tym, obie córki (uposażone) oraz drugi współwłaściciel konta
    poszły do banku z aktem zgonu po pieniążki.

    W tym momencie bank zorientował się, że dyspozycji, którą przyjął i
    zaakceptował, nie ma prawa być. W związku z tym wypłacił tylko połowę
    środków z konta współwłaścicielowi konta, a uposażone córki odprawił z
    kwitkiem.

    Sprawa spadkowa jest już w toku.

    Czy olać totalną niekompetencję banku, narażenie przez bank na koszty
    procesu, stratę czasu, stratę nerwów na roztrząsanie głupoty pracowników
    banku, itp. itd.? Czy bankom zdarza się płacić jakieś odszkodowania?
    Zaznaczam, że pracownikom banku nie było do śmiechu, bo mamy ładnie
    przypieczętowaną zaakceptowaną dyspozycję, jest ona również w ich systemie.
    Nikt nie wpadł jednak na pomysł przeprosin. Dyrektor oddziału, która
    pilotowała sprawę wielkodusznie darowała kilkuzłotową prowizję za przelew
    połowy środków z konta.

  • 16. Data: 2009-08-23 21:09:21
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A konkretnie który zapis "prawa" ??
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-08-23 21:11:39
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Mozna założyć konto indywidualne z dyspozycją na wypadek śmierci i następnie
    przekształcić konto we wspólne.
    JaC

    -----

  • 18. Data: 2009-08-23 21:23:56
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 23 Sie, 23:05, "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote:

    > Dlatego jeden z właścicieli poszedł do banku i złożył "Dyspozycję na wypadek
    > śmierci". Uposażył nią dwie córki, każdą po równo. Bank o dziwo DYSPOZYCJĘ
    > PRZYJĄŁ. Było to już lata temu.
    To, że przyjął nie zmienia nieważności takiej dyspozycji wobec art. 57
    prawa bankowego. Bank nie ma prawa tego zrealizować (i uważam to za
    słuszny przepis).

    > Czy olać totalną niekompetencję banku, narażenie przez bank na koszty
    > procesu, stratę czasu, stratę nerwów na roztrząsanie głupoty pracowników
    > banku, itp. itd.? Czy bankom zdarza się płacić jakieś odszkodowania?
    Żeby dostać odszkodowanie trzeba wykazać szkodę. Nie wiem na czym ona
    mogłaby w tym wypadku polegać. Córki nie mają prawa do spadku ?

  • 19. Data: 2009-08-23 21:31:05
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-23 23:05, corner wrote:
    > poszły do banku z aktem zgonu po pieniążki.

    Cholera! Ciągle słyszę o "pieniążkach"... Czy naprawdę wszystkim
    przychodzi zarabianie tych "pieniążków" tak łatwo!? Dlaczego nazw innych
    rzeczy się nie zdrabnia tak często jak "pieniążków"? W mojej ocenie jest
    to całkowity brak szacunku dla pieniędzy, a nawet pracy innych, bo
    przecież "pieniążki" zbierają oragnizacje charytatywne; "pieniążki"
    wypłaca też MOPS itd. "Pieniążki" zdaje się dla tych ludzi nic nie
    znaczą, ot, takie sobie zwykłe "pieniążki".

  • 20. Data: 2009-08-23 21:35:10
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości

    > Cholera! Ciągle słyszę o "pieniążkach"...

    Nie chciałem tak rozsierdzić. Czasami zamiast "pieniądze", piszę "pieniążki"
    dla rozluźnienia atmosfery. A tu takie krzyki.