  • 1. Data: 2010-05-12 21:24:13
    Temat: Dywidenda... taka marna
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Dywidenda w wysokości 3% wartości akcji (PZU, KGHM?), to trochę słabo nie
    uważacie?
    Nie ma wielkiego sensu inwestować długoterminowo dla dywidendy, jak to się
    zwykło robić na Zachodzie.
    Wkładając kapitał we własną firmę otrzymuję wyższy zwrot. Nawet wkładając
    kapitał w nieruchomości otrzymuje się wyższą stopę zwrotu przy porównywalnie
    niewielkim ryzyku (choć małej płynności).
    Są jakieś spółki, które wg dzisiejszych cen dały przez ostatnie parę lat
    średnie dywidendy na wyższym poziomie?
    Dzięki z góry.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-05-12 21:37:42
    Temat: Re: Dywidenda... taka marna
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> [...]
    > porównywalnie niewielkim ryzyku (choć małej płynności).
    > Są jakieś spółki, które wg dzisiejszych cen dały przez ostatnie parę lat

    zysk kapitałowy jest większy, problem tylko z momentem zakupu.

    george

  • 3. Data: 2010-05-13 09:03:44
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    > zysk kapitałowy jest większy, problem tylko z momentem zakupu.

    Racja, ale co tu kupić w horyzoncie inwestycyjnym >5-10 lat i zapewniało po
    podatku zwrot o kilka procent większy niż inflacja?

  • 4. Data: 2010-05-13 16:36:28
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Racja, ale co tu kupić w horyzoncie inwestycyjnym >5-10 lat i zapewniało
    > po podatku zwrot o kilka procent większy niż inflacja?

    jak spadnie na samo dno, to potem wszystko jak leci :).
    a jak chcemy konkretnie płacić belkę co roku to w ostanim dniu grudnia dac
    zarobic maklerom.

    george

    P.S. Na jakąś dywidendę to można liczyć tam gdzie SP ma trochę głosów.

  • 5. Data: 2010-05-13 16:50:51
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > P.S. Na jakąś dywidendę to można liczyć tam gdzie SP ma trochę głosów.

    Na razie wytypowałem i zakupiłem TPSA.
    Od 3 lat stabilnie 10% daje akcjonariuszom, a właśnie jest na wsparciu i
    miesiąc przed przyznaniem prawa.
    Co by tu jeszcze?

  • 6. Data: 2010-05-13 19:30:58
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Na razie wytypowałem i zakupiłem TPSA.

    Ja wiem czy TPSA taka dobra. W Wigu 20 od dłuższego czasu idzie jakby
    nie patrzeć w dół .....
    http://hyy.pl/images/77bez_tytu_u.jpg

    Ja tam lubie jak mi rośnie :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2010-05-13 19:36:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Endriu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > Na razie wytypowałem i zakupiłem TPSA.

    Ja wiem czy TPSA taka dobra. W Wigu 20 od dłuższego czasu idzie jakby
    nie patrzeć w dół .....
    http://hyy.pl/images/77bez_tytu_u.jpg

    Ja tam lubie jak mi rośnie :).
    ========================

    Przy założeniu że by wypłacała co roku 1,50 na akcję, to i tak jest to
    niezła inwestycja długoterminowa przy obecnym kursie. W sumie to w
    horyzoncie np dziesięcioletnim wolałbym aby spadała nawet do złotówki.

    Są dwa powody dla których wolałbym spadki: chciałbym jeszcze powiększyć
    pozycję i szczerze nie lubię tej firmy.
    :-)

  • 8. Data: 2010-05-13 20:03:19
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > horyzoncie np dziesięcioletnim wolałbym aby spadała nawet do złotówki.
    >

    > Są dwa powody dla których wolałbym spadki: chciałbym jeszcze powiększyć

    zanim zakupisz PSA warto spojrzeć do raportu za 2009.
    Znajdz zysk za 2009 i powiedz czy nadal spodziewasz sie dywidendy w
    wysokości 1.5 pln / akcje.
    Dla ułatwienia dodam zew 2008 zysk netto wyniósł chyba 2190 mln co dało
    1.6pln / akcje.

    george

  • 9. Data: 2010-05-13 21:33:16
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > wysokości 1.5 pln / akcje.
    > Dla ułatwienia dodam zew 2008 zysk netto wyniósł chyba 2190 mln co dało

    Za 2009 uchwalili 1,5 zł dywidendy.
    Mówisz, że w niej oddają swój majątek akcjonariuszom?

  • 10. Data: 2010-05-13 21:34:01
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Są dwa powody dla których wolałbym spadki: chciałbym jeszcze powiększyć
    > pozycję i ....

    typowy błąd