  • 21. Data: 2010-05-22 15:36:06
    Temat: Re: Dywidenda... taka marna
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    news:60b5.000000b2.4bf7cf56@newsgate.onet.pl...

    > propozycji jest pare ale np
    > Eko Export, MW Trade obie ze stopa wzrostu w skali 3 lat 70% rocznie
    >
    > Zaczynamy liczyc od piatku-bede liczyl za Ciebie w postaci mojego II
    > PORTFELA.
    >
    > kroovka

    Będę wdzięczny za wytypowanie ciekawych spółek. Horyzont długoterminowy
    minimum 3 lata.

    Poddaję pod krytykę moje wstępne typy:
    TPSA - ale niestety odsysają kapitał i spadek przychodów. Myślę jednak, że
    ten spadek się w końcu zatrzyma.
    Żywiec
    Puławy ZAP
    Budimex
    Novita
    Tell
    KGHM przy cenie <45 zł
    PEKAO
    PKOBP

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2010-05-22 16:10:17
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > KGHM przy cenie <45 zł

    Raczej nie doczekasz.

  • 23. Data: 2010-05-22 19:01:05
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Raczej nie doczekasz.

    Już było po tej cenie.

  • 24. Data: 2010-05-22 19:22:56
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Już było po tej cenie.

    A to sorki. Myślałem, że piszesz o przyszłości.
    No to bierz po 45 skoro było; w czym problem?

  • 25. Data: 2010-05-22 20:52:10
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > A to sorki. Myślałem, że piszesz o przyszłości.
    > No to bierz po 45 skoro było; w czym problem?

    Biorę. Zlecenie czeka w arkuszu. Jaki problem?

  • 26. Data: 2010-05-23 06:37:27
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Biorę. Zlecenie czeka w arkuszu. Jaki problem?

    Dobre, dobre :P
    Na jaki czas ustawiles to zlecenie?

    --
    Karolek

  • 27. Data: 2010-05-23 10:08:05
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Na oko patrząc inwestor jest zawsze w plecy mniej wiecej 19% wartosc
    > dywidendy w plecy na takiej strategii.
    >
    > Dajmy na to tepsa, rok 2009
    > 15/06/2009 kurs 17,62 (ostani dzien z prawem do 1,5pln dywidendy)
    > 16/06/2009 kurs 16,10 (bez prawa)
    >
    > kurs spada o 1,52, wartosc portela spada o 1,52 * ilosc posiadanych akcji
    > zysk netto z tego to 1,50 * 0,81(belka) = 1,215 pln * ilosc akcji.
    > jestes na tym w plecy 1,50 * 0,19 = 0,285 * ilosc akcji

    Ja kiedyś kombinowałem w taki sposób:

    Kupowałem pakiet akcji, dla ułatwienia obliczeń powiedzmy
    10 sztuk po 100 zł = 1000zł
    Dywidenda powiedzmy 10 zł na sztuke. Zysk netto 10x10x 0,81(belka) = 810
    Cena akcji po odjęciu dywidendy 90zł.
    Dokupuje po 90 zł 10 sztuk.
    Mam 20 sztuk ze średnia cena 95zł.
    Czekam aż cena dojdzie do przedziału 95-100zł za sztuke i sprzedaję.
    Pamietam kilka lat temu czesto w ciagu miesiąca dochodziło do takich cen.
    Robiłem tak na BPH, PEO, TPS, KGH.
    Oczywiscie na rynku gdzie panuje bessa to moze byc neibezpieczne zagranie.

    Arch

  • 28. Data: 2010-05-23 10:10:29
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Biorę. Zlecenie czeka w arkuszu. Jaki problem?

    Obawiam się że jeśli kghm spadnie powtornie do tak niskoch poziomow
    to bedzie poczatek konca tego giganta. I już nie bedzie powtorki z rozrywki
    i nie wroci na 100 tylko docelowo zaliczy bankruta.

    Arch

  • 29. Data: 2010-05-23 10:12:28
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Już było po tej cenie.

    pod koniec 2008 było cieżko z zadrukowanym papierem.
    Zważywszy aktualną prędkość druku wątpię aby doszło do podobnej jazdy
    .
    Pradopodobnie brałbym od 70 w dół na 10% schodkach (uśredniał w dół).

    george

  • 30. Data: 2010-05-23 15:57:33
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Archangell" <r...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > rozrywki
    > i nie wroci na 100 tylko docelowo zaliczy bankruta.

    w jakis sposób niska wycena KGHM przyczyni sie do jego bankructwa ?
    Jakim kanałem finansowym to ich zabije ? W którym elemencie bilansu ?
    Pytam poważnie..

    george