  • 31. Data: 2010-05-23 16:34:23
    Temat: Re: Dywidenda... taka marna
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > w jakis sposób niska wycena KGHM przyczyni sie do jego bankructwa ?
    > Jakim kanałem finansowym to ich zabije ? W którym elemencie bilansu ?
    > Pytam poważnie..

    Jeśli spadnie tak nisko to bedzie to powiązane z niską ceną miedzi i/lub
    wyczerpaniem złóż.
    KGHM bedzie wtedy dokładać do interesu.

    Arch

  • 32. Data: 2010-05-23 17:11:20
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli spadnie tak nisko to bedzie to powiązane z niską ceną miedzi i/lub
    > wyczerpaniem złóż.
    > KGHM bedzie wtedy dokładać do interesu.

    Analogicznie jak niska cena żywności spowoduje, że wszyscy rolnicy
    zbankrutują i nie będzie już wcale co jeść?
    Jak np spadnie cena ropy, to zbankrutują szejkowie i nie będzie benzyny.

    Bes sęsó!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2010-05-23 17:24:09
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    > Analogicznie jak niska cena żywności spowoduje, że wszyscy rolnicy
    > zbankrutują i nie będzie już wcale co jeść?

    Są dopłaty z naszej krwawicy, spoko.
    Ale jakby ich nie było, to: tak.
    Z wyjątkiem fragmentu "nie będzie już wcale co jeść?" który nie ma związku
    ogólnie.

    > Jak np spadnie cena ropy, to zbankrutują szejkowie i nie będzie benzyny.

    W skrócie: tak.
    Ale tu widziałbym odwrotną zalezność - czyli ponieważ nie będzie potrzebna
    benzyna - zbankrutują szejkowie a jej rynek stanie się mały. Niestety to
    dotyczy też Rosji.

  • 34. Data: 2010-05-23 19:01:13
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Archangell" <r...@o...pl> wrote in message

    > Jeśli spadnie tak nisko to bedzie to powiązane z niską ceną miedzi i/lub
    > wyczerpaniem złóż.
    > KGHM bedzie wtedy dokładać do interesu.
    >
    > Arch

    ale poczekaj, sugerujesz że w grudniu 2008 kghm wyczerpał złoża ?
    Czasami cena nie wynika tylko i wyłacznie z sytuacji samej spółki / patrz
    liquidity crisis.
    A korelacja z miedzią oczywiście jest wysoka, tak w końcu KGHM produkuje
    miedź i teraz pytanie czy ta wycena miedzi też nie była przypadkiem związana
    z tym samym zjawiskiem..

    P.S Myślałem że mówisz o jakimś bezpośrednim zwiazku typu kredyt pod zastaw
    akcji i jak lecą akcje
    to zaraz wzywaja do uzupełnieniu "collateralu". Takie cos może rzeczywiście
    załatwić niejednego jak zabraknie krótkoterminowej kasy.

    george

  • 35. Data: 2010-05-24 16:53:54
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > A korelacja z miedzią oczywiście jest wysoka, tak w końcu KGHM produkuje
    > miedź i teraz pytanie czy ta wycena miedzi też nie była przypadkiem

    Nie sugeruje nic odnosnie grudnia 2008. Ale wtedy cena miedzi była ponizej
    3000 USD.
    Napisałem co sie moze zdarzyć w przyszłości i aby uważać z kupowaniem
    "tanich" akcji.

    Arch

  • 36. Data: 2010-05-28 07:55:55
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    >>

    > zysk kapitałowy jest większy, problem tylko z momentem zakupu.

    Wg autora blogu dwagrosze zysk kapitałowy rynku, to średnio 8% rocznie.
    Zatem jest mniejszy niż np dywidenda TP, Żywca i jeszcze kilku spółek.