  • 1. Data: 2003-08-26 07:40:39
    Temat: Działanie tokena w VW Banku
    Od: "KW" <i...@w...pl>

    W jaki sposób, na jakiej zasadzie działa token w VW Banku? Jak system
    rozpoznaje że to właściwy kod..... itp?

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-08-26 08:59:21
    Temat: Re: Działanie tokena w VW Banku
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KW" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W jaki sposób, na jakiej zasadzie działa token w VW Banku? Jak system
    > rozpoznaje że to właściwy kod..... itp?

    System w banku zapewne ma identyczny generator co w tokenie i wie, że w
    danej chwili w danym tokenie powinien wystąpić dany kod. Sprawdza zapewne z
    pewną tolerancja +/- kilka kodów w przód/w tył na wypadek rozjechania się
    zegarów.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-08-26 14:17:32
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "KW" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W jaki sposób, na jakiej zasadzie działa token w VW Banku? Jak system
    > rozpoznaje że to właściwy kod..... itp?

    Synchronizacja czasowa - system VW wie jaki kod pojawi się w określonym
    czasie. Dlatego token musi mieć w sobie bardzo dokładny zegar.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-08-26 16:15:37
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Marek J wrote:

    > Synchronizacja czasowa - system VW wie jaki kod pojawi się w
    > określonym czasie. Dlatego token musi mieć w sobie bardzo dokładny
    > zegar.

    Niekoniecznie bardzo dokładny. W momencie wpisywania kodu, następuje
    porównanie aktualnego oraz kilku w przód i w tył.
    Na tej podstawie można ocenić o ile spieszy/spóźnia się zegarek w
    tokenie i uwzględnić to przy następnych próbach logowania.

    MichalL

  • 5. Data: 2003-08-26 19:31:24
    Od: "PolQba" <p...@p...poczta.onet.pl>

    MichalL (m...@N...poczta.onet.pl) w wiadomości
    big19o$pee$...@a...news.tpi.pl napisał:
> [...]
    > Na tej podstawie można ocenić o ile spieszy/spóźnia się zegarek w
    > tokenie i uwzględnić to przy następnych próbach logowania.

    a czas w ktorym urzytkownik przepisuje ten kod...? zawsze jest inny...

    --
    __ _
    / \|_\ /\ <p...@p...poczta.onet.pl> <http://neofaq.prv.pl/>

  • 6. Data: 2003-08-26 20:56:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    PolQba wrote:
    > a czas w ktorym urzytkownik przepisuje ten kod...? zawsze jest inny...

    Kazdy kod wazny jest ok minute - obrazuja to kreczki po lewej stronie
    wyswietlacza - jedna krecha to 10 sekund

  • 7. Data: 2003-08-27 06:10:46
    Od: "KW" <i...@w...pl>

> [...]
    > pewną tolerancja +/- kilka kodów w przód/w tył na wypadek rozjechania się

    Czyli co? VW bank ma tyle samo generatorów co tokenów (klientów) czy też
    wszystkie tokeny to jedna masa, bo każdy wskazuje w danej chwili to samo?

  • 8. Data: 2003-08-27 08:28:55
    Od: "PolQba" <p...@p...poczta.onet.pl>

    KW (i...@w...pl) w wiadomości bihi20$6i8$...@n...lublin.pl napisał:

    > Czyli co? VW bank ma tyle samo generatorów co tokenów (klientów) czy
    > też wszystkie tokeny to jedna masa, bo każdy wskazuje w danej chwili
    > to samo?
    pewnie jest jakis serwer co trzyma wszystkie algorytmy/klucze z ktorych
    kopia jest w Twoim tokenie... niewiem czy kazdy ma inny czy pod iles tam
    tysiecy tokenow sie powtarzaja...
    system pewnie wie kto ma jaki i po wyslaniu od ciebie wywoluje u siebie to
    samo + 1-2 wstecz i porownuje...
    ...?

    --
    __ _

  • 9. Data: 2003-08-27 08:36:12
    Od: "Robert" <s...@o...pl.invalid>

    bihq0t$2af$...@n...onet.pl,
    PolQba <p...@p...poczta.onet.pl>:

    > system pewnie wie kto ma jaki i po wyslaniu od ciebie wywoluje u
    > siebie to samo + 1-2 wstecz i porownuje...
    > ...?

    podobno +/- 3 (3 w przod, 3 wstecz); mozna przetestowac

    ja specjalnie czekalem minute i bylo OK :)

    --
    Robert
    Email replies: use >mkarta< in place of >spam.trap< and remove .invalid

  • 10. Data: 2003-08-27 08:53:54
    Od: "PolQba" <p...@p...poczta.onet.pl>

    Robert (s...@o...pl.invalid) w wiadomości
    bihqid$hl8$...@t...icpnet.pl napisał:

    > podobno +/- 3 (3 w przod, 3 wstecz); mozna przetestowac
    >
    > ja specjalnie czekalem minute i bylo OK :)
    do przodu to raczej nie ma co bo biorac czas przepisywania i wyslania do
    nich nalezy zakladac ze wygenerowanie nastapilo przed przeslaniem niz po ;-)
    no ale chyba ze boja sie ze zegar sie spieszy

    --
    __ _