  • 1. Data: 2009-10-09 07:57:34
    Temat: Dzięki KE będzie łatwiej zmienić bank
    Od: "coolina" <c...@w...ppl>

    Związek Banków Polskich pod naciskiem Komisji Europejskiej opracowuje
    rekomendację. Spowoduje ona, że formalności między bankami załatwią za nas
    ich pracownicy.

    http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/dzieki;
    ke;bedzie;latwiej;zmienic;bank,156,0,544412.html

  • 2. Data: 2009-10-09 08:23:56
    Temat: Re: Dzięki KE będzie łatwiej zmienić bank
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "coolina"
> [...]
    > nas ich pracownicy.
    http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/dzieki;
    ke;bedzie;latwiej;zmienic;bank,156,0,544412.html

    dobrzy by było żeby nie zapomnieli o Poleceniu Zapłaty - resztę można
    samemu zrobić w jeden dzień mając dostęp internetowy, a taki jest chyba
    już w każdym banku
    *** blad ***

  • 3. Data: 2009-10-09 08:49:08
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 10:23, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
> [...]
    >
    > dobrzy by było żeby nie zapomnieli o Poleceniu Zapłaty - resztę można
    > samemu zrobić w jeden dzień mając dostęp internetowy, a taki jest chyba

    Ciekawe czy ponizsze oznacza, ze przeniosa kompletna baze odbiorcow,
    do ktorych wysylamy przelewy?

    "Nowy bank sam zwróci się też do starego o listę przelewów i stałych
    zleceń złożonych przez klienta"

    Bo szczerze mowiac, ponowne zakladanie odbiorcow jest najbardziej
    upierdliwe przy przesiadaniu sie na nowe konto.

    No i mam nadzieje, ze bedzie rozroznienie pomiedzy zalozeniem
    kolejnego konta w kolejnym banku a przeniesieniem konta z innego banku
    - zeby nie byc zaskoczonym tworcza iwencja banku ktory wbrew naszej
    woli przejmuje samodzielnie wszsytko z konta glownego w innym banku,
    powiadami azaklad pracy o numerze do przelewow itp.

  • 4. Data: 2009-10-09 10:41:32
    Od: z...@o...pl

    > "Nowy bank sam zwróci się też do starego o listę przelewów i stałych
    > zleceń złożonych przez klienta"

    parafrazując Kazika Staszewskiego należałoby zapytac czy funkcjonariuszom
    Związku Banków Polskich się nudzi, czy "wy nas macie za idiotów"

    to zapewne przekręt porównywalny z 'jednym okienkiem'
    pseudo 'ułatwienia' które będą służyć wyłudzaniu dodatkowych oplat od klienta

    kiedyś jak ktoś zaczynał zakładanie firmy w trakcie miesiąca, obszedł albo
    objechał wszystkie urzędy i czasami po 2-3 dniach miał komplet dokumentów.
    teraz nie może, bo władza ludowa wie lepiej co jest obywatelowi potrzebne
    urzedy "same" przekazują sobie dokumenty czas ucieka a najlepsza jest
    niespodzianka na koniec. Procedure zakończono, przedsiebiorce zgłoszono do
    ZUS np. 29go i musi za CAŁY miesiac zapłacić składki na chorą kasę NFZ, ale
    zanim naprawde zacznie działać (bo nikt przecie nie powiadomi przedsiebiorcy
    TELEFONICZNIE że spółce cywilnej nadano NIP korespondencja pójdzie pocztą
    oczywiście bez priorytetu bo po co) rozpocznie się już nowy miesiąc. Czemu
    zatem służy "jedno okienko"? służy tylko i wyłacznie wyłudzaniu składki NFZ
    za jeden miesiac, w którym przedsiebiorca czeka na reakcje urzędu i nie może
    działać.

    Przypuszczam że z bankami będzie podobnie. Coś namieszają z przenoszeniem
    np. automatycznego spłacania karty kredytowej i powyłudzają np. po 40zł
    za nieterminową wpłatę. A klientowi będą wpierać że miał na nieoprocentowanym
    koncie trzymać kasę i w starym i w nowym banku skoro nie mógł przewidzieć
    który bank pobierze splatę. Mogą też spłatę pobrać obydwa banki a klient
    któremu zabraknie środków na żywność lub czynsz "sam bedzie sobie winien"

    jednym słowem, strasznie nie lubię jak ktoś próbuje "zaopiekować sie mną,
    nawet gdy nie będę chciał".

  • 5. Data: 2009-10-09 10:47:05
    Od: z...@o...pl

    > jednym słowem, strasznie nie lubię jak ktoś próbuje "zaopiekować sie mną,
    > nawet gdy nie będę chciał".

    biorąc pod uwagę że komentujemy naciski Komisji Europejskiej oraz przymus
    prawny rekomendacji którą banki będą _musiały_ przestrzegać, zastanawiam sie
    czy znowu ktoś mnie uszczęśliwi na siłę czy tym razem będę mógł przynajmniej
    podziekować i poprosić by mi nie utrudniali życia bez mojej zgody.

  • 6. Data: 2009-10-09 10:52:10
    Od: z...@o...pl

    > czy znowu ktoś mnie uszczęśliwi na siłę czy tym razem będę mógł przynajmniej
    > podziekować i poprosić by mi nie utrudniali życia bez mojej zgody.

    a może chodzi o to aby _uniemożliwić_ albo _utrudnić_ ludziom zmianę banku?
    natworzyć chorych przepisów które pozornymi ułatwieniami utrudniają zycie
    po to aby wielu ludzi zrazić do zmiany banku, bo wtedy oni ostrzegą kolejne
    tysiące. I w ten sposób setki tysięcy ludzi zrezygnuje ze zmiany banku na inny

    a stary bank będzie ich nadal obdzierać ze skóry. I o to właśnie chodzi...

  • 7. Data: 2009-10-09 10:59:52
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1...@n...onet.pl

    Ja myślę, że to jest o wiele prostsze. Oni tam w tej KE są tak naprawdę w
    zasadzie nikomu do niczego niepotrzebni. Ale żeby jakoś uzasadnić potrzebę
    swojego istnienia coś przecież muszą robić. No to wymyślają różne losowe
    rzeczy, które zapewnią im zajęcie.

  • 8. Data: 2009-10-10 11:26:01
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    MarekZ wrote:

    > Ja myślę, że to jest o wiele prostsze. Oni tam w tej KE są tak naprawdę
    > w zasadzie nikomu do niczego niepotrzebni.

    Cała ta unijna biurokracja to wielka fabryka g***na opłacana z pieniędzy
    podatników :/

  • 9. Data: 2009-10-10 11:43:41
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Piotr D." news:hapr0a$d95$1@news2.ipartners.pl

    > Cała ta unijna biurokracja to wielka fabryka g***na opłacana z pieniędzy
    > podatników :/

    Kaczka podpisał dzisiaj traktat, który na całe szczęście umożliwia o wiele
    łatwiejsze wyjście z tego bajzlu (czyt. UE) niż ma to miejsce obecnie.
    Najlepiej jednak by było jak by Czesi się wypieli na ten badziew a tą całą
    niebieską komunę z bandą niedogwizdanych urzędasów szlak trafił. - mam
    nadzieję, że będzie mi dane dożyć tego dnia :)

  • 10. Data: 2009-10-10 18:11:25
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    coolina <c...@w...ppl> napisał(a):

    > Związek Banków Polskich pod naciskiem Komisji Europejskiej opracowuje
    > rekomendację. Spowoduje ona, że formalności między bankami załatwią za nas
    > ich pracownicy.

    Ten pomysł, to IMHO taki trochę nadmiar szczęścia. Wystarczyłoby gdyby we
    wszystkich bankach obowiązywały te same procedury zamykania kont, kart
    płatniczych. Smętnie przeczuwam, że bankierzy wystrugają takie procedury i
    wygenerują takie koszty ich utrzymania, żeby nas uszczęśliwić na siłę, że
    jeszcze zapłaczemy jak chwile potem zaktualizują TOiP.