  • 11. Data: 2009-06-19 08:11:31
    Temat: Re: Dziura....
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik " XXL"

    > No popatrz Endriu, jakim głupim narodem są Polacy.
    > Głosują w Eurowyborach na takiego nieudacznika jak J.Buzek, który kilka
    > lat
    > temu prowadził Polskę ku katastrofie!!!

    Na jakiej podstawie uważasz, ze wiekszość jest mądrzejsza?
    Ludzi głupich jest znacznie wiecej niz mądrych - a ich głos waży tyle samo.
    Nasuwają się więc raczej wnioski odwrotne.

  • 12. Data: 2009-06-19 08:36:24
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    skippy <m...@o...the.moon> napisał(a):

    Na jakiej podstawie uważasz, ze wiekszość jest mądrzejsza?
    Ludzi głupich jest znacznie wiecej niz mądrych - a ich głos waży tyle samo.
    Nasuwają się więc raczej wnioski odwrotne.

    Czy nam się to podoba czy nie, demokracja polega na tym, że decyduje większość.
    Jest rzeczą oczywistą, że jeżeli w wyborach głos sprzątaczki czy górnika jest
    tyle samo wart co np. profesora ekonomii to nie jest to system idealny.
    Odsyłam jeszcze raz do słynnej maksymy W.Churchilla: "demokracja jest
    najgorszym z systemów, ale do tej pory nikt nie wymyślił lepszego".

    Jak taki system wymyślisz to masz pewnego Nobla :-)

  • 13. Data: 2009-06-19 08:48:37
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Na jakiej podstawie uważasz, ze wiekszość jest mądrzejsza?
    > Czy nam się to podoba czy nie, demokracja polega na tym, że decyduje większość.

    Nieprawda, byłem w górach i tam wcale nie kradną kanapek, chyba że w święta.

    --
    le

  • 14. Data: 2009-06-19 08:58:39
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nasuwają się więc raczej wnioski odwrotne.
    >
    > Czy nam się to podoba czy nie, demokracja polega na tym, że decyduje

    Potwierdzam, ale to nie przeczy temu co napisałem.

  • 15. Data: 2009-06-19 09:04:25
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > lepszego".
    >
    > Jak taki system wymyślisz to masz pewnego Nobla :-)

    Taki system wymyślić to żaden problem. Np. głosują tylko ci, którzy płacą
    podatki. Czyli ci, którzy mają pobory z budżetu nie głosują np urzędnicy
    państwowi, żołnierze czy policjanci. Następny krok. Głos wyborcy jest ważony
    przez kwotę zapłaconych podatków.

  • 16. Data: 2009-06-19 09:06:22
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "totus"

    > Głos wyborcy jest ważony przez kwotę zapłaconych podatków.

    Nie wiem czy rozwijać, ale to chyba kiepski pomysł.
    Poza tym umyka tu tajność głosowania, co sie przekłada na późniejsze naciski
    i zemsty.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-06-19 10:04:28
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem czy rozwijać, ale to chyba kiepski pomysł.
    > Poza tym umyka tu tajność głosowania, co sie przekłada na późniejsze

    Nie widzę niebezpieczeństwa. To kwestia techniczna. Np waga byłaby
    przydzielona przed głosowaniem. Chodzi mi o zasadę, że o tym co robi państwo
    za pieniądze podatników decydują podatnicy, a nie ci co z podatków żyją. Jak
    będą głosować ci co doją budżet to przecież wiadomo.