-
11. Data: 2002-02-02 14:57:44
Temat: Re: Dziwne...
Od: "JOHNNY" <j...@w...pl>
> a'propos przelewow z zagranicy polecam:
> http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=395
4&t=2501
QRDE! A na mlini powiedziano mi ze NIE MOZNA, trzeba mniec racunek
walutowy...
Fajne maja te niedysponentki :-((
> i to poki co za darmo (chyba ze cos w najblizszej zmianie TOiP bedzie na
ten
> temat)
No to pewnie niedlugo zlikwiduja...
-
12. Data: 2002-02-02 18:27:43
Temat: Re: Dziwne...
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>
Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości
news:4287.000003dd.3c5bf0fb@newsgate.onet.pl...
> Swoją szosą, te końcówki ,99 wymyślił chyba
jakiś niekiepski menedżer.
A to nie jest niemiecki patent ? (rodem z firmy
matki)
Sark
-
13. Data: 2002-02-02 18:59:37
Temat: Re: Dziwne...
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "JOHNNY" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c5bf1de@news.vogel.pl...
> Co do stylu, to rzeczywiscie sie nie popisali. Powinni to zakomunikowac
> wczesniej, a kazdemu klientowi oprocz nowego regulaminu powinni przyslac
> najwazniejsze zmiany. A co do przyszlych oplat, to mam nadzieje ze nie
Pod numerem 0800121121 i 0801121121 można zamówić nowy regulamin w formie
papierowej...
Taka zmiana, fakt - elegancka nie była, ale zgodna z regulaminem...
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
14. Data: 2002-02-02 19:22:27
Temat: Re: Dziwne...
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "JOHNNY" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c5bf357$1@news.vogel.pl...
> > Od 15.02 za przelew przychodząy SWIFTEM opłata wynosi 11,99 PLN.
>
> Wiem, albo 0,2%. W porownaniu do marmurkow to nie jest duzo (chociaz
zalezy
> od jakich sum).
Nope. Opłata jest "sztywna". Jeśli mówimy o nowej TOiP.
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
15. Data: 2002-02-03 00:38:06
Temat: Re: Dziwne...
Od: BAH <b...@p...onet.pl>
On Sat, 2 Feb 2002 19:59:37 +0100, "Wojciech Nawara"
<[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote:
>Użytkownik "JOHNNY" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
>news:3c5bf1de@news.vogel.pl...
>
>> Co do stylu, to rzeczywiscie sie nie popisali. Powinni to zakomunikowac
>> wczesniej, a kazdemu klientowi oprocz nowego regulaminu powinni przyslac
>> najwazniejsze zmiany. A co do przyszlych oplat, to mam nadzieje ze nie
>
>Pod numerem 0800121121 i 0801121121 można zamówić nowy regulamin w formie
>papierowej...
>
>Taka zmiana, fakt - elegancka nie była, ale zgodna z regulaminem...
Jakim regulaminem ?
W tym który ja posiadam jest napisane
że wysyłają w formie papierowej.
Nie ma nic, ze mam sie o nie dopraszać.
Postępowanie Inteligo jest ***** :-((
Jest to pierwszy znany mi przypadek, ze ktoś zmienia warunki umowy
i każe mi ja wypowiadać. (oni tylko zmieniają a nie wypowiadają).
Pytanie do przwników:
czy odstąpienie od umowy i przesłanie wniosku o zamknięcie konta
to to samo co rozwiązanie przez klienta ?
Cóż to za szczególne prawo jest zapisane w paragrafie 66
skoro klient i tak ma prawo rozwiązać umowę ?
Co ciekawsze chcą zablokować rachunek (w okresie wypowiedzenia)
i pobrać opłatę za prowadzenie :-((
Przy takim podejściu to najlepiej wprowadzić do TOiP
- opłata za zamknięcie rachunku 10 000
(każdy podpisywał "egzekucję" do 10 000)
- opłata za prowadzenie rachunku 100 / miesięcznie
Nowy regulamin, też takim praktykom nie zapobiega.
(rozważam jeszcze likwidację karty i trzymanie 100 zł
na lepsze czasy ale czy warto ?)
BAH
PS.
w pakiecie startowym były koperty zaadresowane do inteligo
(w ramach "zarekomenduj...")
ale wypowiedzenie i tak musi iść poleconym.
-
16. Data: 2002-02-03 09:34:00
Temat: Re: Dziwne...
Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:q3po5ucms8dvikhu5j7qlk65m2fc89qc2n@4ax.com...
> >Pod numerem 0800121121 i 0801121121 można zamówić nowy regulamin w formie
> >papierowej...
> >
> >Taka zmiana, fakt - elegancka nie była, ale zgodna z regulaminem...
>
> Jakim regulaminem ?
Zgodna z "Ogólnymi warunkami prowadzenia rachunków i świadczenia usług przez
BGBP SA dla Posiadaczy kont Inteligo".
Mówię o regulaminie obowiązującym DO 15 lutego, bo on jest w tej kwestii
wiążący. Paragraf 66.
> W tym który ja posiadam jest napisane
> że wysyłają w formie papierowej.
Tak? A to musisz mieć jakieś inne regulaminy. :)
Bank może wysłać informację o zmianie regulaminu razem z wyciągiem z konta,
a ten może być przesłany w formie elektronicznej.
Nowy regulamin precyzuje to już jasno. Dlatego go wprowadzono. :)
Poza tym adres e-mail także służy, jako korespondencyjny. Tak więc zależy od
interpretacji.
> Nie ma nic, ze mam sie o nie dopraszać.
> Postępowanie Inteligo jest ***** :-((
Nigdzie nie pisze, że bank musi Ci przysłać bez wezwania pełny nowy
regulamin, jedynie informację o tym, że takowy regulamin został zmieniony...
Treść zmian dostępna jest na www.inteligo.pl.
A nowy regulamin dodaje informację o tym, że można zamówić to przez telefon.
Przy czym robią to już teraz.
Niestety wszystkie banki do tego dążą... Kiedyś z Millennium dostałem ładny
polecony z nowym regulaminem. Ale w nim już pisało, że info o zmianach
będzie razem z wyciągiem... :(
> Jest to pierwszy znany mi przypadek, ze ktoś zmienia warunki umowy
> i każe mi ja wypowiadać. (oni tylko zmieniają a nie wypowiadają).
???
Wszystkie banki robią podobnie. Umowa pozostaje. Wproawdza się jedynie
zmiany do "Ogólnych warunków (...)", co umożliwia zaakceptowany przez Ciebie
regulamin.
> Pytanie do przwników:
> czy odstąpienie od umowy i przesłanie wniosku o zamknięcie konta
> to to samo co rozwiązanie przez klienta ?
??? Sprecyzuj raz jeszcze.
No chyba oczywistym jest fakt, iż klient wysyłający wniosek o zamknięcie
konta rozwiązuje umowę z określonym okresem wypowiedzenia.
> Cóż to za szczególne prawo jest zapisane w paragrafie 66
> skoro klient i tak ma prawo rozwiązać umowę ?
?????????
Klient ma zawsze prawo do rozwiązania umowy, w szczególności, gdy zmianiają
się:
a) "Ogólne warunki (...)"
b) oprocentowanie
c) TOiP
> Co ciekawsze chcą zablokować rachunek (w okresie wypowiedzenia)
> i pobrać opłatę za prowadzenie :-((
Zgodne z regulaminem. Bank blokuje dostęp do rachunku, ale nie oznacza to,
że w okresie wypowiedzenia nie jest wiążąca dla klienta obowiązująca
aktualnie TOiP.
Jeżeli masz pobieranie opłat powiedzmy 16 dnia miesiąca, to obowiązuje już
wtedy nowa TOiP. Jeżeli w miesiącu poprzednim średnie saldo mniejsze było od
100 PLN, zostanie pobrana z góry opłata za prowadzene rachunku za miesiąc
przyszły...
> Przy takim podejściu to najlepiej wprowadzić do TOiP
> - opłata za zamknięcie rachunku 10 000
> (każdy podpisywał "egzekucję" do 10 000)
> - opłata za prowadzenie rachunku 100 / miesięcznie
Są odpowiednie przepisy, które uniemożliwiają takich manipulacji.
> Nowy regulamin, też takim praktykom nie zapobiega.
Ale powszechnie obowiązujące prawo.
> (rozważam jeszcze likwidację karty i trzymanie 100 zł
> na lepsze czasy ale czy warto ?)
Wydaje mi się, że tak.
Zrestą prosty przykład - gdy wprowadzą limit debetowy - czy ta opłata będzie
miała rację bytu?
--
Pozdrawiam serdecznie,
Wojciech Nawara
w...@p...onet.pl
0501 950782
-
17. Data: 2002-02-03 10:01:25
Temat: Re: Dziwne...
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>
Użytkownik "Wojciech Nawara"
<[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
wiadomości news:a3j0fn$ck0$6@news.onet.pl...
> Poza tym adres e-mail także służy, jako
korespondencyjny. Tak więc zależy od
> interpretacji.
> (...)
> Nigdzie nie pisze, że bank musi Ci przysłać bez
wezwania pełny nowy
> regulamin, jedynie informację o tym, że takowy
regulamin został zmieniony...
> Treść zmian dostępna jest na www.inteligo.pl.
Czyli wykorzystanie, pojemnego, art. 7 Prawa
bankowego :-) ?
Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z
dokonywaniem czynności bankowych mogą być wyrażone
za pomocą elektronicznych nośników informacji.
Związane z czynnościami bankowymi dokumenty mogą
być sporządzane za pomocą elektronicznych nośników
informacji, jeżeli dokumenty te zostaną w sposób
należyty utrwalone i zabezpieczone.
2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej
formę pisemną, uznaje się, że czynność dokonana w
formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
formy pisemnej.
> Zrestą prosty przykład - gdy wprowadzą limit
debetowy - czy ta opłata będzie
> miała rację bytu?
Dla tych którzy nie będą chcieli korzystać z
debetu będzie miala.
Sark
-
18. Data: 2002-02-03 11:44:56
Temat: Re: Dziwne...
Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>
"Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
> > Co ciekawsze chcą zablokować rachunek (w okresie wypowiedzenia)
> > i pobrać opłatę za prowadzenie :-((
> Zgodne z regulaminem. Bank blokuje dostęp do rachunku, ale nie oznacza to,
> że w okresie wypowiedzenia nie jest wiążąca dla klienta obowiązująca
> aktualnie TOiP.
> Jeżeli masz pobieranie opłat powiedzmy 16 dnia miesiąca, to obowiązuje już
> wtedy nowa TOiP. Jeżeli w miesiącu poprzednim średnie saldo mniejsze było od
> 100 PLN, zostanie pobrana z góry opłata za prowadzene rachunku za miesiąc
> przyszły...
Nieprawda. Wprowadzone przez Bank zmiany muszą być zaakceptowane
przeze mnie. Jeśli tego nie zrobię, to Bank nie mają prawa ich
stosować w stosunku do mojej osoby. Innymi słowy, jeśli wypowiem umowę
w terminie 14 dni od doręczenia mi informacji o zmianach, to nowy
regulamin i TOiP nie są wiążące w stosunku do mnie.
Podstawa prawna? Proszę bardzo:
Art. 385.3 KC:
W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami
umownymi są te, które w szczególności:
[...]
4)przewidują postanowienia, z którymi konsument nie miał możliwości
zapoznać się przed zawarciem umowy,
w związku z
art. 385.1. KC
§ 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione
indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w
sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy
(niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień
określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie,
jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
§ 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta,
strony są związane umową w pozostałym zakresie.
§ 3. Nie uzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na
których treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności
odnosi się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy
zaproponowanego konsumentowi przez kontrahenta.
oraz
§ 66 pkt. 2 Regulaminu konta Inteligo.
--
Pozdrawiam,
Washko
>>pacta sunt servanda<<
-
19. Data: 2002-02-03 12:51:09
Temat: Re: Dziwne...
Od: BAH <b...@p...onet.pl>
On Sun, 3 Feb 2002 10:34:00 +0100, "Wojciech Nawara"
>Zgodna z "Ogólnymi warunkami prowadzenia rachunków i świadczenia usług przez
>BGBP SA dla Posiadaczy kont Inteligo".
>Mówię o regulaminie obowiązującym DO 15 lutego, bo on jest w tej kwestii
>wiążący. Paragraf 66.
Pisemne zawiadomienie...
W moim przypadku e-mail nie doszedł
(czyli par.5.1 nie ma zastosowanie
nie było weryfikacji)
e-mail nie jest adresem do korespondencji.
>Bank może wysłać informację o zmianie regulaminu razem z wyciągiem z konta,
>a ten może być przesłany w formie elektronicznej.
"może" to za mało
Z tego nie wynika że e-mail jest adresem do korespondencji.
>Nowy regulamin precyzuje to już jasno. Dlatego go wprowadzono. :)
a starym się manipuluje na niekorzyść klienta. :-((
>Poza tym adres e-mail także służy, jako korespondencyjny. Tak więc zależy od
>interpretacji.
gorzej jeśli z ta interpretacją wiąże sie
wyciaganie pieniędzy
>> Nie ma nic, ze mam sie o nie dopraszać.
>> Postępowanie Inteligo jest ***** :-((
>
>Nigdzie nie pisze, że bank musi Ci przysłać bez wezwania pełny nowy
>regulamin, jedynie informację o tym, że takowy regulamin został zmieniony...
>Treść zmian dostępna jest na www.inteligo.pl.
Nie chodzi mi o treść nowego chodzi o "Pisemne zawiadomienie..."
Na jakiej podstawie mam odrzucać nowy regulamin ?
Bo słyszałem ? wróbelki ćwierkały ?
Jak bank jak usłyszy (w nagrywanej rozmowie
i po weryfikacji) że chcę zamnkąć konto
to i tak tego nie zrobi.
Obiecują formularz zamknięcia i też nie wysyłają
(na e-mail) :-((
>
>Niestety wszystkie banki do tego dążą... Kiedyś z Millennium dostałem ładny
>polecony z nowym regulaminem. Ale w nim już pisało, że info o zmianach
>będzie razem z wyciągiem... :(
>
Nie w tym jest problem by bank wydawał niepotrzebnie kasę.
Problem jest w tym że e-mail nie zawsze dochodzi
(np. poland.com).
>> Jest to pierwszy znany mi przypadek, ze ktoś zmienia warunki umowy
>> i każe mi ja wypowiadać. (oni tylko zmieniają a nie wypowiadają).
>
>???
>Wszystkie banki robią podobnie. Umowa pozostaje. Wproawdza się jedynie
>zmiany do "Ogólnych warunków (...)", co umożliwia zaakceptowany przez Ciebie
>regulamin.
Nie zauważyłem zapisu, ze zmiana OW nie jest zmianą umowy
Zauważyłem że OW są integralną częścią umowy.
Po co by była cała procedura "akceptacji" ?
(takie " my cię nie zwolnimy sam się zwolnij").
>> Pytanie do prawników:
>> czy odstąpienie od umowy i przesłanie wniosku o zamknięcie konta
>> to to samo co rozwiązanie przez klienta ?
>
>??? Sprecyzuj raz jeszcze.
>
>No chyba oczywistym jest fakt, iż klient wysyłający wniosek o zamknięcie
>konta rozwiązuje umowę z określonym okresem wypowiedzenia.
>
Mam na myśli odstąpienie wg par.66
zwiazanego z brakiem akceptacji nowych OW.
Nie jest dla mnie oczywisty okres wypowiedzenia.
Przesyłam wniosek, bo zmusza mie do tego
procedura regulaminu.
Nie wypowiadam jednak umowy.
(dotychczasowe warunki)
tylko odstępuję od niej
bo nie zgadzam się z nowymi zmianami.
>> Cóż to za szczególne prawo jest zapisane w paragrafie 66
>> skoro klient i tak ma prawo rozwiązać umowę ?
>
>?????????
>Klient ma zawsze prawo do rozwiązania umowy, w szczególności, gdy zmianiają
>się:
>a) "Ogólne warunki (...)"
>b) oprocentowanie
>c) TOiP
Takie same prawo ma gdy nic sie nie zmienia.
tylko tak mu się zachciało
Po co to zamieszanie.
Wg mnie
b) i c) to trochę inny kaliber niż a)
Również przy c) zależy od charakteru zmian.
Co innego zmiana stawki a co innego zmiana zasad).
Tylko że to już nie jest kwestia prawna tylko "stylu".
>> Co ciekawsze chcą zablokować rachunek (w okresie wypowiedzenia)
>> i pobrać opłatę za prowadzenie :-((
>
>Zgodne z regulaminem. Bank blokuje dostęp do rachunku, ale nie oznacza to,
>że w okresie wypowiedzenia nie jest wiążąca dla klienta obowiązująca
>aktualnie TOiP.
Nie chodzi o to która TOiP jest aktualna.
Chodzi o to, ze (wg nowej TOiP) bank bierze pieniądze za
obsługę konta, którego nie udostępnia.
Zobacz jak jest gdy to bank wypowiada umowę. :-((
>Jeżeli masz pobieranie opłat powiedzmy 16 dnia miesiąca, to obowiązuje już
>wtedy nowa TOiP. Jeżeli w miesiącu poprzednim średnie saldo mniejsze było od
>100 PLN, zostanie pobrana z góry opłata za prowadzene rachunku za miesiąc
>przyszły...
na moje szczęście mam 14-go
czyli będą pobierać z góry od 14.03
(mam szansę zamknąć przed :-)) )
>> Przy takim podejściu to najlepiej wprowadzić do TOiP
>> - opłata za zamknięcie rachunku 10 000
>> (każdy podpisywał "egzekucję" do 10 000)
>> - opłata za prowadzenie rachunku 100 / miesięcznie
>
>Są odpowiednie przepisy, które uniemożliwiają takich manipulacji.
dla 10 000 są dla 5 zł nie ma ? :-)
>> Nowy regulamin, też takim praktykom nie zapobiega.
>Ale powszechnie obowiązujące prawo.
tylko, że tego to już dochodzi sie w sądzie :-((
>> (rozważam jeszcze likwidację karty i trzymanie 100 zł
>> na lepsze czasy ale czy warto ?)
>Wydaje mi się, że tak.
obawiam się zachowania dotychczasowego stylu :-(
>Zrestą prosty przykład - gdy wprowadzą limit debetowy - czy ta opłata będzie
>miała rację bytu?
dla banku jak najbardziej :-)
BAH
-
20. Data: 2002-02-03 13:44:46
Temat: Re: Dziwne...
Od: g...@i...com (Piotr Gralak)
>>Jeżeli masz pobieranie opłat powiedzmy 16 dnia miesiąca, to obowiązuje już
>>wtedy nowa TOiP. Jeżeli w miesiącu poprzednim średnie saldo mniejsze było od
>>100 PLN, zostanie pobrana z góry opłata za prowadzene rachunku za miesiąc
>>przyszły...
a jak w tym miesiacu, za ktory pobrali z gory oplate, saldo bedzie
jednak wieksze, to co? rozumiem, ze w zebach przyniose mi prowizje z
powrotem. a moze z odsetkami?
PGR