  • 91. Data: 2009-09-01 19:05:34
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 1 Sep 2009 14:50:31 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > A może chciałbyś przelewy po 2zł?

    2 zł to może niechętnie, ale 1 zł to bym bez oporów zapłacił za
    przyśpieszenie przelewu o 2 dni.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 92. Data: 2009-09-01 19:21:02
    Temat: Re: mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > Czekaj, czekaj to jest coś w ten deseń - przyganiał kocioł garnkowi? :) Ehh
    > PLONK - przynajmniej nie będę sobie zaśmiecał czytnika grup.

    I jak to jest, że na pewnej grupie, zdarzają się ludzie którzy
    zadają takie pytania, że nóż się otwiera w kieszeni, a ja sam
    chciałbym zdzielić takiego pytającego choćby i książką przez łeb,
    żeby poszukał w Goglach lub posiadanej instrukcji, ale odpowiadam im
    czasem? Ba! są tam też ludzie (MVP), którzy nie wdając się w
    dywagacje, czy pytający jest niespełna rozumu, czy tylko głupi,
    odpowiadają bez żadnych komentarzy do stanu wiedzy pytającego.
    Dziwni są ci odpowiadający, nieprawdaż? Ale my nie musimy
    podbudowywać swojego ego, pokazując choćby i iluzoryczną władzę na
    jaką stać tobie podobnych. Prawda boli, więc nie chcesz tego dalej
    czytać. Twój wybór.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 93. Data: 2009-09-01 19:22:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Chris napisał(a) :

    > 2 zł to może niechętnie, ale 1 zł to bym bez oporów zapłacił za
    > przyśpieszenie przelewu o 2 dni.

    2,5 dnia. 12 godzin to olbrzymia ilość czasu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 94. Data: 2009-09-01 20:23:26
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:06:08 +0200, Pete napisał(a):

    > AFAIR to taryfikacja sekundowa była dużo wcześniej niż start Heyah.
    > ok 2002/2003 Nowa Idea Optima czy jakoś tak.

    To jednak coś źle pamiętasz.
    Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
    wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
    bardzo popularna taryfa.

    > A co do Heyah:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Heyah
    > 2004 - start

    A dokładnie, to 10-03-2004:
    http://matrax.net/forum/showthread.php?t=1294
    Idea próbowała na to odpowiedzieć taryfą "POP na okrągło", która tylko
    rozjuszyła popaków, a co drugi post na grupie pl.misc.telefonia.gsm
    kończył się wówczas hasłem "POP w klop".
    W przeciągu 3 miesięcy Idea straciła ok. 200 tys. klientów i by
    powstrzymać dalszy ich odpływ w dniu 21-06-2004 Idea wprowadziła taryfę
    "Nowy POP" z taryfikacja sekundową:

    "23 czerwca 2004 09:00, Adam Urbanek

    Centertel uruchomił w swej sieci Idea tańszą usługę prepaidową Nowy POP.
    Oferta jest dostępna zarówno dla dotychczasowych, jak i nowych
    bezabonamentowych użytkowników Idea POP.
    Wprowadzenie tańszej usługi Nowy POP w Idei niewątpliwie wiąże się ze
    wzrostem popularności marki Heyah, niedawno zaoferowanej w systemie
    prepaid przez PTC (operator sieci Era). Obecnie z usług oferty Heyah
    (czerwona łapa) już korzysta ponad milion abonentów posługujących się
    kartą prepaid.

    Od poniedziałku (21.06) w ofercie Nowy POP Idei można rozmawiać za 80
    groszy z VAT (0,80 zł z VAT/min.) - niezależnie z jaką siecią następuje
    połączenie (dowolna sieć komórkowa lub stacjonarna). W Nowym POP-ie
    *naliczanie impulsów jest sekundowe* od początku realizacji połączenia
    do wszystkich sieci (sieć Idea, inne sieci komórkowe, sieci
    stacjonarne). Wysłanie SMS-a w usłudze Nowy POP kosztuje 0,20 zł (z
    VAT).

    Warto zauważyć, że jest to już niewiele różniąca się taryfa od dotąd
    najtańszej w Polsce opłaty w bezabonamentowej usłudze komórkowej Heyah
    (PTC), w której ceny za minutę rozmowy wahają się w zakresie 68-98
    gr/min - w zależności od sieci do której jest kierowane połączenie. Aby
    zostać nowym użytkownikiem oferty Nowy POP wystarczy wykupić dowolny
    zestaw startowy lub zestaw z telefonem Idea POP. Wszystkie zestawy
    prepaid aktywowane po 21.06.2004 r. działają w Nowym POP-ie."

    (http://www.idg.pl/news/67941/Tansze.uslugi.prepaido
    we.w.sieci.Idea.html)

    > 2005 - "7 lutego weszły w życie nowe, najniższe wówczas na rynku ceny
    > SMS-ów - 3 gr za sztukę."
    >
    > Co jak widać nie skłoniło reszty operatorów do obniżenia cany SMS do
    > podobnego poziomu....

    I nie ma się co dziwić! Jaki procent klientów porzuci swojego
    dotychczasowego operatora tylko dlatego, że w innej sieci są tańsze
    SMS-y? A przenoszenia numerów wówczas nie było!

    > "Przełom 2005 i 2006 roku upłynął pod znakiem obniżania cen przez
    > konkurencyjne sieci telefonii komórkowej. Sieć Heyah również obniżyła
    > stawkę za połączenia poza siecią z 80 do 68 groszy brutto"
    >
    > Czyli w okresie kiedy zaczynały się obniżki MTR zaczęły się obniżki w
    > Heyah.

    A to już w ogóle bzdura!
    Pierwsza obniżka MTR miała miejsce dopiero 1 maja 2007:
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=8256

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 95. Data: 2009-09-02 06:48:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 22:23:26 +0200, Chris napisał(a):

    > To jednak coś źle pamiętasz.
    > Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
    > wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
    > bardzo popularna taryfa.
    (...)

    Lekko OT: zauważcie, że dopóki nie weszło Play to ruchy świętej trójcy to
    było tylko mydlenie oczu i udawanie, że coś się dzieje. Torcik był
    podzielony na 3 monopolistów i nie raz były głosy, że wsio jest dogadane
    a heyah, sami swoi etc to tylko zajmowanie nowych częstotliwości przez
    spółki córki. Teraz jak weszło Play to święta trójca dalej lojalnie
    współpracuje i połączenia do Play są wyższe.

    Xenocide

  • 96. Data: 2009-09-02 06:55:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:21:02 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > I jak to jest, że na pewnej grupie, zdarzają się ludzie którzy zadają
    > takie pytania, że nóż się otwiera w kieszeni (...)

    Kwestia zadania odpowiedniego pytania. Powróć do swojego pierwszego postu
    w temacie i wskaż mi chociaż jedno krótkie, sensowne i logicznie zadane
    przez Ciebie pytanie? Tworzysz jakieś grafomańskie żale z potworkami typu
    "poczekalnia przelewów" i się jeszcze dziwisz, że ludzie się irytują? No
    ja Cię proszę.

    Xenocide

  • 97. Data: 2009-09-02 18:12:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 01.09.09 22:23, Chris pisze:

    > To jednak coś źle pamiętasz.

    A coś na poparcie tej śmiałej tezy?

    > Co najlepsze, Google zapytane o tę taryfę daje tylko 9 linków do
    > wiadomości na grupie pl.misc.telefonia.gsm, chociaż swego czasu była to
    > bardzo popularna taryfa.

    http://infogsm.pl/artykuly.php3?s=0&id=1257&p=65
    Wiadomość z 2003-04-02
    "Jednocześnie "Promocja naliczanie 1-sekundowe (usługi Sekunda i Sekunda
    Pro)" dostępna w Idei Optimie została przedłużona do dn. 30.04.2003 r.
    Zasady korzystania z ww. usług promocyjnych pozostają bez zmian."

    Łyso?

    > A dokładnie, to 10-03-2004:
    > http://matrax.net/forum/showthread.php?t=1294
    > Idea próbowała na to odpowiedzieć taryfą "POP na okrągło", która tylko

    [Ciach bełkot nie mający wiele wspólnego z tematem]

    > I nie ma się co dziwić! Jaki procent klientów porzuci swojego
    > dotychczasowego operatora tylko dlatego, że w innej sieci są tańsze
    > SMS-y? A przenoszenia numerów wówczas nie było!

    Przecież to są klienci usługi Pre-paid!
    Brak przenoszenia numerów nie był przeszkodą dla tej grupy użytkowników.
    Stara karta do kosza i używa się nową. SMS-em za 0,03PLN (w niektórych
    taryfach była/jest nawet pewna ilość darmowych "wizytówek" do wysłania
    do znajomych) powiadamia się znajomych i po problemie.
    A dzieci/młodzież potrafi stukać takie ilości SMS/dzień, że możesz się
    zdziwić...

    > A to już w ogóle bzdura!
    > Pierwsza obniżka MTR miała miejsce dopiero 1 maja 2007:
    > http://www.telepolis.pl/news.php?id=8256

    I znowu nie wiesz o czym piszesz.
    To jest pierwsza obniżka MTR wymuszona przez UKE. Wcześniej były obniżki
    MTR negocjowane pomiędzy wielką 3.

    --
    Pete

  • 98. Data: 2009-09-02 18:15:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.09 08:48, xbartx pisze:

    > (...)
    >
    > Lekko OT: zauważcie, że dopóki nie weszło Play to ruchy świętej trójcy to
    > było tylko mydlenie oczu i udawanie, że coś się dzieje.

    Zbieg okoliczności. Z wejściem Play nastąpiło zaktywizowanie
    działalności UKE/Komisji Europejskiej w kierunku obniżenia cen usług GSM.
    Play na tym skorzystał.

    > Torcik był
    > podzielony na 3 monopolistów i nie raz były głosy, że wsio jest dogadane
    > a heyah, sami swoi etc to tylko zajmowanie nowych częstotliwości przez
    > spółki córki.

    Sami Swoi, 36,6 Heyah nie zajmują żadnych częstotliwości. To są usługi
    na zasadzie MVNO

    > Teraz jak weszło Play to święta trójca dalej lojalnie
    > współpracuje i połączenia do Play są wyższe.

    Poczytaj o wysokości stawek MTR narzuconych przez UKE na połączenia z i
    do Play, to zmienisz zdanie.

    Generalni są dwie strony tego sporu i każda ma swoje racje.
    Najważniejsze, żeby skorzystał na tym klient.

    --
    Pete

  • 99. Data: 2009-09-02 23:31:40
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 20:12:05 +0200, Pete napisał(a):

> [...]
    > Pro)" dostępna w Idei Optimie została przedłużona do dn. 30.04.2003 r.
    > Zasady korzystania z ww. usług promocyjnych pozostają bez zmian."

    Ale Idea Optima była taryfa abonamentową, a my cały czas rozmawiamy o
    prepaidach! A przed czerwcem 2004 w żadnym prepaidzie Idei taryfikacji
    sekundowej nie było!

    > Przecież to są klienci usługi Pre-paid!
    > Brak przenoszenia numerów nie był przeszkodą dla tej grupy użytkowników.
    > Stara karta do kosza i używa się nową.

    Dla dzieciaków owszem. Ale dla ludzi dorosłych to już jest poważny
    problem, bo ten numer telefonu jest podany do rozmaitych instytucji,
    takich chociażby jak banki, a w przypadku kogoś prowadzącego działalność
    na własną rękę, zmiana numeru oznaczała utratę dotychczasowych klientów
    oraz kontrahentów.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 100. Data: 2009-09-03 05:13:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 03.09.09 01:31, Chris pisze:

    > Ale Idea Optima była taryfa abonamentową, a my cały czas rozmawiamy o
    > prepaidach! A przed czerwcem 2004 w żadnym prepaidzie Idei taryfikacji
    > sekundowej nie było!

    Cyt:
    "Gdy pojawiło się Hejah, to wszyscy operatorzy obniżyli stawki oraz
    przeszli na taryfikacje sekundową,"

    Przepraszam, ale gdzie tu mowa o pre-paidach?

> [...]
    > takich chociażby jak banki, a w przypadku kogoś prowadzącego działalność
    > na własną rękę, zmiana numeru oznaczała utratę dotychczasowych klientów

    Grupą docelową Heyah była młodzież, vide tanie SMS-y.

    Anyway, zbaczamy z tematu...

    --
    Pete