  • 51. Data: 2009-08-31 10:38:06
    Temat: Re: mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 29 Aug 2009 22:20:57 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Witam
    >
    > Tak czekam i czekam aż dojdą te wysłane z mBanku przelewy. (...)
    > Powrót do przeszłości? Teraz panienka z okienka musi ręcznie wypisać
    > przelew? To ja dziękuję za taki bank. Ale mnie zdenerwowali.

    Klasyczny przykład współczesnego "wychowania mediów" - używam czegoś, ale
    nawet najmniejszego wysiłku nie podejmę, aby dowiedzieć się jak to
    działa, chociażby podstawy, po co? Czas na to, aby napisać posta na forum/
    grupie zawsze się znajdzie, ale żeby z czystej ciekawości poszukać w
    sieci informacji lub zaglądnąć do umowy na podstawie, której korzystam z
    jakiś usług, ooo nie - mój przypadek się do prasy nadaje, muszę ostrzec
    cały świat i może przy okazji sławny zostanę i mnie wezmą do "you can
    bank". Jeszcze pal sześć, nie chce mi się szukać to napiszę posta i nich
    inni mi poszukają albo powiedzą. Ale po co? Smarujemy od razu całość
    wymyślając jakieś dziwolągi w stylu "poczekalnia przelewów". Przykre, ale
    taki właśnie mam teraz standard i za cholerę nie widać poprawy a wręcz
    przeciwnie :/

    Xenocide

  • 52. Data: 2009-08-31 10:59:11
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:h7g96e$ph2$8@inews.gazeta.pl

    [ciach]

    xbartx! Nie karm trola. Chłopak już nie pierwszy (i zapewne nie ostatni) raz
    udowadnia, że jakakolwiek poważna polemika nie ma z nim sensu - świadczy o
    tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już odpuściłem sobie jej
    dalsze powielanie.

    Pozdrawiam.

  • 53. Data: 2009-08-31 12:24:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :

> [...]
    > tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już odpuściłem sobie jej

    Już mówiłem ci, że uważasz każdego nie orientującego się w temacie
    za trola. Osoba nie znająca się biegle na czymś, nawet czasem nie
    wie o co zapytać.

    I jesteś chamem, obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
    trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
    anonimowość cię ośmiela. Typowe.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 54. Data: 2009-08-31 12:28:23
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 31 Sie, 14:24, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > I jesteś chamem, obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
    > trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
    > anonimowość cię ośmiela. Typowe.

    PAX, PAX...między krześcijany !

  • 55. Data: 2009-08-31 12:39:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    szczurwa napisał(a) :

    > PAX, PAX...między krześcijany !

    Ja tam nie zamierzam go do końca życia nietolerować :-)
    Są ciekawsze zagadnienia niż jakaś przepychanka w Necie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 56. Data: 2009-08-31 13:02:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:59:11 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > raz udowadnia, że jakakolwiek poważna polemika nie ma z nim sensu -
    > świadczy o tym dobitnie jego wypowiedź, którą cytowałeś a ja już

    To raczej nie do niego było tylko tak ogólnie mnie wzięło na refleksję,
    może Ci co go bronią się czasami zastanowią, kto wie.

    Xenocide

  • 57. Data: 2009-08-31 13:15:54
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 03:26:36 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Dla KIR i bankow wprowadzenie
    > sesji weekendowych to potrzeba zatrudnienia dodatkowych pracownikow i
    > pewnie dodatkowe koszty nie-osobowe. Koszty te pewnie przekraczaja
    > wielkoscia zarobki calego Bluecash :)

    Wiesz, pamiętam czasy, gdy Orange twierdziło, że 1 zł/min z minutową
    taryfikacją jest progiem, poniżej którego zejść się nie da.
    Potem twierdzili, że do innych sieci nie może być taniej niż 60 gr/min.
    Gdy pojawiała się konkurencja, niemożliwe nagle stawało się możliwym.
    Liczę na to, że i w tym przypadku ten mechanizm w końcu jednak zadziała.
    Musi tylko powstać jakaś konkurencja dla KIR-u.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 58. Data: 2009-08-31 13:28:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 31, 3:15 pm, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]
    > Liczę na to, że i w tym przypadku ten mechanizm w końcu jednak zadziała.
    > Musi tylko powstać jakaś konkurencja dla KIR-u.

    Konkurencja dla KIR nigdy nie powstanie. Wlascicielem KIR sa banki
    [bezposrednio lub posrednio przez ZBP] same sobie konkurencji robic
    nie beda.

    I akurat analogia z komorkami jest bez sensu. W przykladzie Orange
    chodzilo nie o wprowadzenie nowej uslugi tylko o cene uslugi niezwykle
    popularnej.

    W KIR nie chodzi wam o obnizenie kosztow przelewow tylko o
    wprowadzenie nowej uslugi - przelewow w weekendy. Tego KIR poki co nie
    wprowadzi bo to sie po prostu nie bilansuje i pewnie jeszcze bardzo
    dlugo nie bedzie bilansowac. Bierz pod uwage, ze zapotrzebowanie na
    sesje ELIXIR w weekend to jakis skromny promil zapotrzebowania "na
    tygodniu".

    Polska jest krajem slabo ubankowionym z skromnym % obrotu
    bezgotowkowego. Zastanowi sie czy taki "biznes plan" weekendowego
    elixiru ma wiec jakikolwiek sens ekonomiczny :)

  • 59. Data: 2009-08-31 13:34:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 06:28:51 -0700, BK napisał(a):

    > Konkurencja dla KIR nigdy nie powstanie. Wlascicielem KIR sa banki
    > [bezposrednio lub posrednio przez ZBP] same sobie konkurencji robic nie
    > beda.

    A jeśli kiedyś, w przyszłości, okaże się, że można jednak zrobić
    outsourcing albo EU umożliwi obsługę polskich banków przez obce
    (niemieckie, ukraińskie, bułgarskie -- żeby podenerwować niektórych)
    KIRy?
    W sumie do pierwszego wystarczy tylko zmienić prawo bankowe (czy gdzie
    tam jest podstawa do ustanowienia KIR). Do drugiego wystarczy naszeptać
    do ucha euro-deputowanym.

    Może się okazać, że to po prostu jeszcze jeden niewyobrażalny problem do
    przejścia, który się przejdzie jak będzie trzeba.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 60. Data: 2009-08-31 13:38:33
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    bzdreg pisze:
    > k...@o...pl pisze:
    ciach ;-)

    > Owszem, rzetelnie i uczciwie byłoby, gdyby przelew zlecony w piątek o
    > takiej porze, że nie łapie się na ostatni eliksir, zostaje jako
    > "oczekujący" do poniedziałku i spokojnie procentuje. Ale dlaczego nie
    > wydymać nieświadomego użytkownika? Przecież napisaliśmy drobnym
    > druczkiem, trzeba było czytać umowę i regulaminy i sprawdzać regularnie,
    > czy coś się nie zmieniło.
    Tak na marginesie, to "łapanie sie na ostatni ELIXIR" polega głównie na
    tym, że banku nadają na 3 sesję, ale już nie odbierają. Odbiór 3 sesji
    następuje następnego dnia roboczego (no a później jest księgowanie).

    Na pocieszenie mogę napisać, że po przyjęciu PSD (dyrektywy o usługach
    finansowych"
    banki będą miały wyznaczony czas, w którym środki będą musiały się
    znaleźć na rachunku odbiorcy.
    Początkowo będzie to 3 dni (dla nas to pestka, ale są kraje w EUROPIE,
    gdzie wcale nie jest takie oczywiste, że przelew można zrealizować w
    jeden dzień).