  • 61. Data: 2009-08-31 13:41:39
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 31, 3:34 pm, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > A jeśli kiedyś, w przyszłości, okaże się, że można jednak zrobić
    > outsourcing albo EU umożliwi obsługę polskich banków przez obce
    > (niemieckie, ukraińskie, bułgarskie -- żeby podenerwować niektórych)
    > KIRy?
    > W sumie do pierwszego wystarczy tylko zmienić prawo bankowe (czy gdzie
    > tam jest podstawa do ustanowienia KIR). Do drugiego wystarczy naszeptać
    > do ucha euro-deputowanym.
    >
    > Może się okazać, że to po prostu jeszcze jeden niewyobrażalny problem do
    > przejścia, który się przejdzie jak będzie trzeba.

> [...]

    Cool tylko [nie]stety to akurat nasz KIR jest bardziej konkurencyjny
    od tych innych :)

    Bylo juz o tym na grupie - nasze systemy ELIXIR i EuroELIXIR to jednak
    europejska czolowka :)

    I pytanie czy gdzies w EU przelewy chodza w weekendy? Ew. lepiej/
    czesciej/szybciej/taniej niz u nas?

  • 62. Data: 2009-08-31 13:43:26
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    BK pisze:

    > No tak ale to juz ma niewiele wspolnego z zrobieniem KIR 24h/7d :)
    KIR może funkcjonować 24/7/365. I tak działa obecnie. Ale sesje
    rozliczeniowe dotyczą tylko informacji o przelewach.
    Pokrycie na te zlecenia "przenoszone" jest w NBP.
    No i jeszcze pozostaje kwestia odbioru zleceń, ktoś w banku musi
    siedzieć i sprawdzać to co dostał.
    Ponadto, to same banki nie chcą by przelewy były szybsze. Zarabiają na
    O/N lub innych takich ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 63. Data: 2009-08-31 13:52:34
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    k...@o...pl pisze:
    ciach

    > 1) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 18:30?
    > 2) Ile kosztowałoby przesunięcie ostatniej sesji wychodzącej na 21:30?

    > a przesunięcie terminów tych sesji w tygodniu?
    > sesja w piątek o 21:30 będzie droższa od sesji w piątek o 16:00?

    > za przesunięcie sesji NIKT nie musiałby płacić ani złotówki

    > nie pokrywaj swojego nieuctwa i niekompetencji
    > aroganckim bełkotem albo idź na forum onetu.

    No to ja zapytam tak: skoro przesunięcie sesji na 21:30 nic nie
    kosztuje, to rozumiem, że nie masz nic przeciwko siedzeniu w pracy za te
    same pieniądze, nie do 16:00 (lub 18:00) do 21:30?
    Weź pod uwagę, że do sesji rozliczeniowej potrzeba jednak nadzoru ludzi:
    1 - ELIXIR załóżmy, że w KIR siedzą tylko operatorzy 3 osoby (to tylko
    złożenie, w praktyce jest ich znacznie więcej);
    2 - w NBP też 3 osoby (tam nie mam pojęcia ile osób jest potrzebne);
    3 - ponad 50 banków w każdym po 3 osoby ;-)

    Razem mamy ponad 150 osób, które muszą siedzieć po godzinach, a samo
    rozliczenie i rozrachunek to jeszcze nie wszystko, trzeba środki
    zaksięgować (2 księgowe w bankach - zasada 2 ręce).
    I dlaczego oni mają siedzieć do 22:00 "za darmo" (bo jak napisałeś,
    przesunięcie sesji nic nie będzie kosztować)?
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 64. Data: 2009-08-31 13:56:01
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Grzegorz Sułek pisze:

    > Niekoniecznie. Chociażby zusy równie dobrze idą eliksirem w niektorych bankach.

    ZUS i podatki, jako zlecenia masowe idą przez KIR.
    Jakby posłać 4 miliony transakcji dziennie do SORBNETU ....

  • 65. Data: 2009-08-31 13:58:19
    Temat: Re: SORBNET
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Filip pisze:

    > To czym? Bo wydaje mi się, że z Multi nie wychodzą ELIXIREM - istnieje
    > możliwość zlecenia takiego przelewu po ostatniej sesji ELIXIRu i środki
    > wychodzą w dniu bieżącym - nie jest to taka sama sytuacja jak z
    > normalnymi przelewami, które lądują w oczekujących i można jest
    > stornować. (Tak wiem, że w przypadku US liczy się data zlecenia - tu nie
    > chodzi o taką sytuację)
    Dla obsługi przelewów do ZUS, jest oddzielna procedura, "przeliczają"
    się w nocy, a rozliczenie i rozrachunek dokonywany jest następnego dnia
    na 1 sesji.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 66. Data: 2009-08-31 14:00:21
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    MarekZ pisze:
    Ciach

    > Przy czym Sorbnet to też system KIRu.

    Ale NBP będzie zawiedzione, jak się o tym dowie ....

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 67. Data: 2009-08-31 14:13:53
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    BK pisze:
> [...]
    Myślę, że byli to prezesi banków, ZBP i NBP. Sami idioci ... ;-)

    Ta sama grupa jak wyżej.
    No nie zupełnie. To nie KIR zmonopolizował rynek. Tylko banki (i ZBP)
    założyli instytucję KIR S.A. aby usprawnić i przyśpieszyć obieg
    informacji (i środków finansowych).
    No cóż, systemy KIR działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365
    dni w roku (a co 4 lata 1 dzień dłużej;-)). KIR byłby w stanie obsłużyć
    jeszcze kilka sesji rozliczeniowych, ale to nie wszystko. Potrzeba
    jeszcze potrzeby ;-) ze strony banków i woli ze strony NBP.

    ciach

    > Sensowna i praktyczna alternatywa dla KIR jest Sorbnet - ma ten
    > problem, ze poki co jest drogi [bo obsluga takiego systemu jest
    > droga]. Ale NBP bedzie sobie pewnie szukac mozliwosci rozwoju tego
    > systemu bo na innych polach traca kompetencje i mozliwosci zarobku.

    SORBNET nie jest alternatywą dla ELIXIR na poziomie "globalnym". Dla
    pojedynczych osób/firm może być.

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 68. Data: 2009-08-31 14:30:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "MacGregor" <M...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale NBP będzie zawiedzione, jak się o tym dowie ....

    Hehehe, coś mi się pomyliło jak widać. :)

  • 69. Data: 2009-08-31 14:36:20
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    >
    > Może się okazać, że to po prostu jeszcze jeden niewyobrażalny problem do
    > przejścia, który się przejdzie jak będzie trzeba.

    Wejście do SEPA daje taką możliwość. Dla Polaków będzie mieć to
    znaczenie po przyjęciu EURO jako waluty.
    Wtedy banki będą mogły się rozliczać nawet przez ?????? (Bułgarski
    odpowiednik ELIXIR).
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 70. Data: 2009-08-31 16:12:24
    Temat: Re: mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h7gfej$sq3$1@inews.gazeta.pl

    > I jesteś chamem

    Schlebiasz mi.

    > obrażając ludzi (dla xbartxa: nie chodzi mi o
    > trola). Jesteś typowym kundelkiem ujadającym zza płotu. Odległość i
    > anonimowość cię ośmiela. Typowe.

    Gdzie cię obraziłem? Po za tym czy nazywanie drugiej osoby kundelkiem to nie
    jest obrażanie. Zacznij najpierw ulepszać świat od siebie - najlepiej od
    zainteresowaniem się swoim progiem wrażliwości na słowa innych bo chyba za
    bardzo wiele rzeczy bierzesz do siebie. No ale jak ktoś całe życie był
    wychowywany "w wacie" to się nie dziwię :)