  • 21. Data: 2010-05-26 13:49:04
    Temat: Re: EURO-kołchoz zwala giełdy na całym świecie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Mozemy sie zalozyc o sto jednostek dominujacej w Europie waluty[1], ze
    > za 10 lat UE, a strefa euro w szczegolnosci, nie upadnie i bedzie sie
    > dalej dobrze rozwijac ;)

    Z przyjemnością przyjmę taki zakład. Przy czym weźmy pod uwagę 100
    jednostek waluty dominującej w Polsce - może się bowiem (oby) zdarzyć,
    że za 10 lat nie będzie dominującej waluty w Europie, a 20 konkurujących
    ze sobą walut.

    Jeśli jest Pan zainteresowany, możemy spisać odpowiednią umowę.

    A następnie spotkać się za 10 lat.

    W razie zainteresowania, czekam na kontakt.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-05-26 14:01:07
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 15:36, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > A tak, wszystko jest jasne - olbrzymiemu zadluzeniu Grecji sa winni
    > spekulanci (przynajmniej jesli poprzegladac naglowki prasowe np. w
    > Niemczech).

    Spekulanci greccy, dodajmy dla ścisłości. Nie wiem, jaki jest w Grecji
    indeks korupcji, ale od lat tzw. szara strefa gospodarki to 50 %
    greckiego PKB. Wydaje się zatem, że są rezerwy na to, aby sami Grecy
    wypili piwo, ktore nawarzyli. A jeśli nie, to może rzeczywiście
    sprzedać Korfu lub Rodos Niemcom ?

  • 23. Data: 2010-05-26 14:03:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 15:49, Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli jest Pan zainteresowany, możemy spisać odpowiednią umowę.
    >
    > A następnie spotkać się za 10 lat.
    >
    > W razie zainteresowania, czekam na kontakt.

    Z przyjemnoscia.

    Prosze przypomniec o sobie w okolicach 1 czerwca 2020 roku (email bez
    "nospam").

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2010-05-26 14:13:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Z przyjemnoscia.
    >
    > Prosze przypomniec o sobie w okolicach 1 czerwca 2020 roku (email bez
    > "nospam").

    Przy tak długich umowach preferuję formę pisemną. Jeśli jest Pan
    zainteresowany, mogę zaproponować na grupie odpowiednią treść, która
    zostanie podpisana.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-05-26 14:16:09
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 16:13, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Przy tak długich umowach preferuję formę pisemną. Jeśli jest Pan
    > zainteresowany, mogę zaproponować na grupie odpowiednią treść, która
    > zostanie podpisana.

    Jakby co, mogę robić za świadka..;-) O ile dożyję !

  • 26. Data: 2010-05-26 14:27:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 16:13, Liwiusz wrote:

    > Przy tak długich umowach preferuję formę pisemną. Jeśli jest Pan
    > zainteresowany, mogę zaproponować na grupie odpowiednią treść, która
    > zostanie podpisana.

    Przy tak malych kwotach, czas zmarnowany na cala biurokracje przewyzszy
    wartosc 100 jednostek jakiejkolwiek waluty (no, chyba ze spekulujesz, ze
    za 10 lat bedzie sie placilo sztabkami zlota)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 27. Data: 2010-05-26 14:28:32
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 16:16, szczurwa wrote:

    > Jakby co, mogę robić za świadka..;-) O ile dożyję !

    Spoko, dodalem do kalendarza, niech i on zacznie przypominac za 9 lat ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2010-05-26 14:32:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Przy tak malych kwotach, czas zmarnowany na cala biurokracje przewyzszy
    > wartosc 100 jednostek jakiejkolwiek waluty (no, chyba ze spekulujesz, ze
    > za 10 lat bedzie sie placilo sztabkami zlota)?

    Cóż, albo podchodzimy do sprawy poważnie, albo sobie tylko popiszemy
    na grupie. I nie chodzi o to, czy się to opłaca, bo pewnie nie, dla
    100zł czy dla 100 euro jakieś umowy na 10 lat podpisywać, tylko o ten
    minimalny dreszczyk emocji. Czuje się go, albo nie. Ja czuję. Jednak do
    tanga trzeba dwojga (dwóch!)

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-05-26 14:48:01
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 26.05.2010 16:32, Liwiusz wrote:

> [...]
    > czy dla 100 euro jakieś umowy na 10 lat podpisywać, tylko o ten
    > minimalny dreszczyk emocji. Czuje się go, albo nie. Ja czuję. Jednak do

    No z mojej strony jest to powazne zobowiazanie.

    Naprawde nie mam zamiaru czytac, drukowac, podpisywac, kserowac, wysylac
    na poczcie, odbierac, przechowywac materialnie czegokolwiek, co nie jest
    mi niezbedne do zycia.

    Na kwoty "ciut wieksze" umawiam sie typowo emailem, z osobami z drugiej
    strony globu, ktorych nigdy na oczy nie widzialem i pewnie nie zobacze.

    Dodaj sobie informacje do jakiegos przypominacza (np. co rok), dreszczyk
    bedziesz mial.

    Swiadka jednego juz mamy, sam sie zobowiazal ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 30. Data: 2010-05-26 15:58:36
    Od: zenek <z...@o...pl>

    szczurwa pisze:

    > Mimo wszystko, wolałbym się z dolcem zgubić niż z euro znaleźć. Pomimo
    > tego, że na euro łapę trzymają Niemcy, do których w kwestiach
    > finansowych można mieć zaufanie. Nie jestem finansistą, ale na moje
    > wyczucie, pakowanie do jednego worka z euro krajów tak różnych
    > kulturowo, jak Niemcy i Grecja, moze się tylko źle skończyć.

    Problem w tym ze Zydzi trzymaja reke na $ a oni maja ponad 2000 lat
    doswidczenia w dymaniu frajerow a niemcy raptem kilkdziesiat.