  • 61. Data: 2009-11-15 19:59:17
    Temat: Re: EUROBANK to jakaś totalna PORAŻKA...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Widzę, że dyskusja zmierza powoli w kierunku jakiegoś psychoanalitycznego
    obłędu.

    Przedmiotem dyskusji jak mi się wydaje było to czy reakcja banku polegająca
    na telefonicznym przypomnieniu klientowi o terminie spłaty już w trzecim
    dniu opóźnienia jest sensowna czy nie.

    W moim odczuciu jest to nadreaktywność ze strony banku, jak mi się a'priori
    wydaje nie znajdująca uzasadnienia w rachunku ekonomicznym. Jeśli bank tak
    bardzo i tak szybko chce się troszczyć o klienta, może w tym celu
    wykorzystać kanał e-mail albo SMS, które to kanały są znacznie bardziej
    pasywne i nie ma w nich miejsca na żadne emocjonalne reakcje po żadnej ze
    stron umowy. A tak to ma to cechy bycia upierdliwym.

  • 62. Data: 2009-11-15 20:26:25
    Temat: Re: EUROBANK to dobry bank.
    Od: "Julek" <b...@p...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > wykorzystać kanał e-mail albo SMS, które to kanały są znacznie bardziej
    > pasywne i nie ma w nich miejsca na żadne emocjonalne reakcje po żadnej ze
    > stron umowy. A tak to ma to cechy bycia upierdliwym.

    Sądzę, że dobrze by było, aby bank miał prawo natychmiastowego
    ściągnięcia zaległej kwoty z pensji klienta; oczywiście plus odsetki i koszty całej
    operacji. Nie trzeba by było nikomu nic przypominać.

  • 63. Data: 2009-11-15 21:20:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Julek" <b...@p...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > koszty całej
    > operacji. Nie trzeba by było nikomu nic przypominać.

    Nie sądzę aby taka asymetria możliwości banku i klienta banku mogła
    powodować cokolwiek dobrego. Zresztą tego rodzaju rozwiązanie musiałoby
    obejmować o wiele większe uprzywilejowanie banków, bo przecież nie każdy ma
    coś takiego jak "pensja", a nawet jeśli ma to bank może nie mieć możliwości
    dowiedzenia się o tym. Dla mnie pomysł jest z gatunku pomysłów
    para-totalitarnych.

  • 64. Data: 2009-11-15 23:20:06
    Od: "Julek" <b...@p...pl>

    > Nie sądzę aby taka asymetria możliwości banku i klienta banku mogła
    > powodować cokolwiek dobrego.

    Dobre byłoby to, że :
    zmalała by ilość nieterminowych spłat kredytu,
    zmniejszyłby się koszt obsługi kredytu,
    wieksza ilość osób miałaby dostep do kredytu,
    poprawila by się pamięć kredytobiorców.

  • 65. Data: 2009-11-15 23:43:45
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Julek" <b...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > Dobre byłoby to, że :
    > zmalała by ilość nieterminowych spłat kredytu,
    > zmniejszyłby się koszt obsługi kredytu,
    > wieksza ilość osób miałaby dostep do kredytu,
    > poprawila by się pamięć kredytobiorców.

    Co do 1) i 4) bezwzględnie tak.

    Co do 2) nie sądzę. Wyobraź sobie co by było, gdyby na skutek pomyłki banku
    jakiemuś klientowi zostałyby niesłusznie przemocą zabrane jakieś środki.
    Wcześniej czy później (w praktyce sądzę, że bardzo szybko) trafiłby się ktoś
    na tyle inteligentny, na tyle zdeterminowany i na tyle bogaty aby któremuś
    bankowi zrobić koło pióra. A to zapewne spowodowałoby konieczność
    ubezpieczania takiego ryzyka przez pozostałe banki, naturalnie pieniędzmi
    klientów. Zresztą ktoś mógłby chcieć dla zabawy/popularności specjalnie
    posterować sytuacją w tę stronę, na tej grupie myślę, że kilka takich osób
    by się mogło znaleźć. Pomijam już polityczne gierki jakie by się mogły przy
    użyciu tego mechanizmu odbywać.

    Co do 3) uważam, że pozostałoby to bez znaczącego wpływu. Chęć banków do
    dawania kredytów może by się i zwiększyła, ale zapewne zmalałaby chęć
    potencjalnie uczciwych kredytobiorców do ich brania. Ci którzy braliby z
    zamiarem niespłacania daliby sobie radę. Raczej zwiększyłoby to zasięg
    pozabankowego rynku pożyczek, co może i samo w sobie byłoby dobre w
    ogólności, ale nie dla banków.

  • 66. Data: 2009-11-16 06:07:49
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    Julek pisze:
> [...]
    > ściągnięcia zaległej kwoty z pensji klienta; oczywiście plus odsetki i koszty całej
    > operacji. Nie trzeba by było nikomu nic przypominać.

    Każdy może sobie to zrobić sam - poleceniem zapłaty z tego samego
    rachunku, na który wpływa pensja. Jak kto głupi, to kto mu zabroni? ;)

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 67. Data: 2009-11-16 09:38:23
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-15 20:59, MarekZ wrote:
> [...]
    > bardziej pasywne i nie ma w nich miejsca na żadne emocjonalne reakcje po
    > żadnej ze stron umowy. A tak to ma to cechy bycia upierdliwym.

    Całkowicie się zgadzam. Niestety, dyskutant Julek (który
    odpowiedział na powyższy post - ja nie odpowiadam, bo zrobił to już
    MarekZ), należy do grupy widzących wszystko wyłącznie czarno lub biało.

    Ale sytuacji, w których ktoś *nie może* nie spóźnić się o parę dni z
    zapłatą raty jest mnóstwo i żeby je sobie wyobrazić, nie trzeba
    specjalnie wytężać umysłu:
    - pracodawca/kontrahent spóźnił się z wypłatą/zapłatą za fakturę,
    - nieprzewidziany wydatek (np. opóźnione zaksięgowanie obciążenia z
    karty - było na grupie) spowodował spadek środków na koncie poniżej
    niezbędnego limit (wystarczy, że zabraknie 0.5 zł na koszt przelewu),
    - blokada z niewykonanej operacji zdjęta z opóźnieniem,
    - fraud,
    itd., itd.

    Oczywiście, ktoś może w takiej sytuacji zatelefonować do banku. Ale
    dopiero, gdy to sam zauważy i ma na to chwilę czasu.

    Jeżeli ktoś nie może korzystać z telefonu w miejscu pracy do celów
    prywatnych (należy się domyślać w takiej sytuacji był darr_d1) i
    rano w poniedziałek stwierdza, że nie zapłacił, bo mu przelew nie
    poszedł, to przede wszystkim *robi przelew*. Może jeszcze próbować
    zadzwonić, ale *po pracy*.

    A nadreaktywny bank tego samego dnia robi alarm. Czy to jest właściwe ?

    Skoro jest wiele sytuacji, w których bank nie ma prawa zakładać
    działania umyślnego ze strony klienta, a mimo to działa przy takim
    założeniu, to bank robi źle.

    Niezależnie od tego jak oceniamy klienta, żadne uzasadnienia nie
    usprawiedliwią banku tak postępującego, ponieważ ma on (opisane
    przez MarkaZ) inne sposoby zadziałania.

    witrak()