  • 1. Data: 2007-06-19 17:43:55
    Temat: Egzekucja z konta - kilka pytań
    Od: N <n...@n...cry>

    Niestety nie mogę znaleźć klarownej odpowiedzi na kilka pytań, więc będę
    za nie wdzięczny:
    - czy zawsze i wszystkie egzekucje zaległości wobec ZUS prowadzi US?
    - jakie są koszty egzekucji skarbowej? (przynajmniej orientacyjnie, np.
    dla kwoty 1'000zł i 10'000zł)
    - mam zaległość VAT za marzec i wobec ZUSu od stycznia (ulga dla
    nowych). Dziś właśnie została dokonana egzekucja z konta i nie wiem kto
    to zrobił (w systemie mbanku blokada nie jest oznaczona na czyją rzecz
    prowadzona jest egzekucja). Co jest bardziej prawdopodobne? US po
    niecałym miesiącu od monitu czy ZUS po niecałych 6 miesiącach?

    z góry dzięki za odpowiedzi.

    A przy tym pręga dla mbanku. Odradzam korzystanie osobom prowadzącym DG.
    Egzekucja została przeprowadzona jednocześnie z 4 rachunków i choć
    została już potrącona to blokada jest na wszystkich 4 rachunkach do
    wysokości kwoty egzekucji. Jeśli egzekucja by była na kwotę 1 tys. zł i
    na każdym rachunku miałbym dokładnie taką kwotę to na weekend
    pozostałbym bez pieniędzy pomimo tego, że wystarczyłaby blokada
    któregokolwiek jednego rachunku.
    --
    pzdr

  • 2. Data: 2007-06-19 22:27:33
    Temat: Re: Egzekucja z konta - kilka pytań
    Od: p...@t...pl

    On 19 Cze, 19:43, N <n...@n...cry> wrote:
> [...]
    > dla kwoty 1'000zł i 10'000zł)
    > - mam zaległość VAT za marzec i wobec ZUSu od stycznia (ulga dla

    Masz do zapłacenia 290 zł ZUSu i ściemniasz? Niepoważne.

> [...]
    >
    > z góry dzięki za odpowiedzi.
    >
    > A przy tym pręga dla mbanku. Odradzam korzystanie osobom prowadzącym DG.

    Niepłaciłeś to do kogo masz pretensje w innych bankach miałbyś to
    samo.

  • 3. Data: 2007-06-19 22:42:58
    Od: N <n...@n...cry>

    p...@t...pl napisał(a):
    > Masz do zapłacenia 290 zł ZUSu i ściemniasz? Niepoważne.

    Masz jeszcze jakieś głupie rady czy tylko tę jedną?

    > Niepłaciłeś to do kogo masz pretensje w innych bankach miałbyś to
    > samo.

    No włąśnie takich głupot starałem się uniknąć, ale jeśli wolisz...
    Rozpocznij dg, użeraj się z kontrahentami, żeby płacili terminowo,
    opłacaj VAT przed otrzymaniem płatności za faktury, inwestuj pieniądze
    przynajmniej w koszty bieżące na kilka miesięcy przed ich zwrotem a
    dopiero się głupkowato wymądrzaj. Jeśli jeszcze rozkręcisz interes z
    kilku stów oszczędności, będziesz to godził ze studiami dziennymi i
    utrzymaniem innej osoby to dopiero będziemy mogli poważnie porozmawiać.
    Teraz zniknij w czeluściach netu, trolu.

    --
    pzdr

  • 4. Data: 2007-06-19 22:54:51
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    >Niepłaciłeś to do kogo masz pretensje w innych bankach miałbyś to
    >samo.

    na szczescie nie... w przypadku posiadania dg i rachunkow prywatnych w
    mbanku w przypadku zajecia jest tragedia... w "normalnym" banku jest
    zupelnie inaczej.

    przyklad mbankowy: nie zaplaciles 100 zl vatu, masz emaxa na ktorym masz 99
    zl , ekonto na ktorym masz 99 zl i 1000 zl wolnego debetu, i firmowe na
    ktorym masz 99 zl. bank dostaje zajeciez tytulu dg, i blokuje wszystkie 3
    konta - pomimo ze zajecie jest na 100 zl a na rachunkach masz 297 zl -
    zostajesz odciety i niec nie mozesz zrobic... procedura odkrecenia - albo
    czekasz az na konto firmowe cos wplynie - wtedy mozna spokojnie czekac
    jakies 14 dni - az mbank sie zorientuje ze sa srodki i je zabierze - co
    wcale nie oznacza ze automatycznie odblokuje 2 pozostale rachunki... albo
    zadzwonic na infolinie i sprawe odkrecic, czyli przelac brakujacy 1 zl z
    ekonta na firmowe - co wymaga trafienia w odpowiednie godziny, gdzie
    odpowiedni dzial pracuje i moze cos takiego zrobic...

    w "zwyklym" banku wyglada to tak, ze przychodzi zajecie konta firmowego,
    bank je blokuje - oczywiscie do do kwoty zajecia, po czym jesli zajecie jest
    wyzsze niz saldo - majac srodki na prywatnym spokojnie sie na nie
    przelewa... lub tez bank zajmuje na koncie firmym kwote x a na prywatnym y -
    do wysokosci zobowizania, oczywscie nie blokujac calej reszty srodkow...

    tak wiec zgadzam sie z tym - jesli ktos planuje (lub nie) ze moze zdazyc sie
    taka sytuacja - typu zajecie - odradzam mbank....

    Pozdr.,

  • 5. Data: 2007-06-20 23:11:27
    Od: p...@t...pl

    On 20 Cze, 00:42, N <n...@n...cry> wrote:

> [...]
    > opłacaj VAT przed otrzymaniem płatności za faktury, inwestuj pieniądze
    > przynajmniej w koszty bieżące na kilka miesięcy przed ich zwrotem a

    DG prowadzę od roku, 90% faktur spływa po 2 tyg. reszta po telefonie,
    VAT opłacam po 3 miesiącach lub po otrzymaniu kasy bo wybrałem kasową
    metodę rozlicznia się z fiskusem, to chyba już mogę się wymądrzać,
    nie? ;)

    Jeśli jeszcze rozkręcisz interes z
    > kilku stów oszczędności,

    Jak masz kilka stów to idź na piwo i pizze a nie zakjładaj firmę

    będziesz to godził ze studiami dziennymi i
    > utrzymaniem innej osoby to dopiero będziemy mogli poważnie porozmawiać.

    Utrzymuję dziecko i jego matkę, pasi?

    > Teraz zniknij w czeluściach netu, trolu.

    A ty znikaj na pośredniaku jak se nie radzisz.

  • 6. Data: 2007-06-20 23:19:08
    Od: p...@t...pl

    On 20 Cze, 00:54, "Piotr" <piotr@centrum_.cz> wrote:

    > na szczescie nie... w przypadku posiadania dg i rachunkow prywatnych w
    > mbanku w przypadku zajecia jest tragedia... w "normalnym" banku jest
    > zupelnie inaczej.

    W normalnym banku obsługa konta firmowego kosztuje więcej niż w
    mbanku.

    > tak wiec zgadzam sie z tym - jesli ktos planuje (lub nie) ze moze zdazyc sie
    > taka sytuacja - typu zajecie - odradzam mbank....

    Jak ktoś już planuje brak płynności finansowej to niech się
    wyrejestuje z ZUSu i Skarbowego wtedy nie zgłoszą się by zająć konto...

  • 7. Data: 2007-06-20 23:58:48
    Od: N <n...@n...cry>

    p...@t...pl napisał(a):
    > Jak ktoś już planuje brak płynności finansowej to niech się
    > wyrejestuje z ZUSu i Skarbowego wtedy nie zgłoszą się by zająć konto...

    Niektórzy mają na tyle uczciwości i praworządności, że nie oszukują i
    nie popełniają przestępstw skarbowych. Wolą zapłacić odsetki i ew.
    koszty egzekucji.

    --
    pzdr

  • 8. Data: 2007-06-21 00:03:46
    Temat: Re: Egzekucja z konta - kilka pytań [PLONK]
    Od: N <n...@n...cry>

    p...@t...pl napisał(a):
    > DG prowadzę od roku, 90% faktur spływa po 2 tyg. reszta po telefonie,
    > VAT opłacam po 3 miesiącach

    A ja po 20 dniach, czyli często przed otrzymaniem płatności za faktury.

    > Jeśli jeszcze rozkręcisz interes z
    > Jak masz kilka stów to idź na piwo i pizze a nie zakjładaj firmę

    A co, żał tyłek ściska, że samemu nie potrafiłeś lub nie miałeś odwagi?
    Kolejny pyszałek, byznesmen-bajarz.

    > będziesz to godził ze studiami dziennymi i
    > Utrzymuję dziecko i jego matkę, pasi?

    No to jeszcze studiów dziennych nie widzę i startu z owymi paroma stówami.

    Jeśli już pyszałkowaty przygłupie chcesz wiedzieć, to jestem z siebie
    dumny, że własne stanowisko pracy stworzyłem sobie sam choć praktycznie
    nie miałem zaplecza ani wsparcia rodziny a do tego sporo kłód pod nogi
    od naszej socjalnej ojczyzny.

    > A ty znikaj na pośredniaku jak se nie radzisz.
    ^^
    A ty _se_ radzisz? Pewnie z ortografią (wyżej), praworządnością
    (wyrejestrowanie firmy, szara strefa, post wcześniejszy) i zwykłą
    przyzwoitością też, trolu? :))

    PLONK
    --
    pzdr

  • 9. Data: 2007-06-21 07:19:05
    Od: p...@t...pl

    On 21 Cze, 02:03, N <n...@n...cry> wrote:

    > A ja po 20 dniach, czyli często przed otrzymaniem płatności za faktury.

    To jesteś tępy albo nie znasz przepisów, VAT się płaci 25-tego.

    > Jeśli jeszcze rozkręcisz interes z
    >
    > A co, żał tyłek ściska, że samemu nie potrafiłeś lub nie miałeś odwagi?
    > Kolejny pyszałek, byznesmen-bajarz.

    Jesteś podwójnie tępy bo nie przeczytałeś że mam DG.

> [...]
    > dumny, że własne stanowisko pracy stworzyłem sobie sam choć praktycznie
    > nie miałem zaplecza ani wsparcia rodziny a do tego sporo kłód pod nogi

    Po prostu imponujące, niesamowity wyczyn. Tylko, że przechodzi przez
    to każdy zakładający DG.

    > ^^
    > A ty _se_ radzisz? Pewnie z ortografią (wyżej), praworządnością
    > (wyrejestrowanie firmy, szara strefa, post wcześniejszy) i zwykłą
    > przyzwoitością też, trolu? :))

    Lepiej samemu się wyrejestrować niż dostać sądowy zakaz prowadzenia
    działalności gospodarczej i znaleźć się na czarnych listach dłużników
    różnych instytucji. Szara strefa? Po prostu radzę Ci zajmij się się
    hodowlą Fretek bądź zbieraniem znaczków skoro w biznesie nie dajesz
    rady. Przeczytaj uważnie posty zwracając uwagę na swoją ortografię a
    potem się czepiaj a o przyzwoitości trzeba było wspomnieć zanim
    zacząłeś obrażać.
    EOT

  • 10. Data: 2007-06-21 10:03:18
    Od: N <n...@n...cry>

    p...@t...pl napisał(a):
    > To jesteś tępy albo nie znasz przepisów, VAT się płaci 25-tego.

    No cóż, do 25 to jest obowiązek. Rozliczenie zwykle składam wcześniej.

    > Jesteś podwójnie tępy bo nie przeczytałeś że mam DG.

    Błee. Przeczytałem i nie widzę, byś chociaż w części zrobił to co ja -
    godzenie ze studiami w pełnym wymiarze, brak kapitału, itp.

    To pyszałku jeszcze wspomnę, że takie firmy jak Microsoft, Apple, Google
    zaczynały dokładnie tak samo jak jak. Podstawowy sprzęt w pojedyńczych
    sztukach, kapitał w wysokości 100 dolarów i jazda...

    Jednak wiesz... nawet nie chce mi sie Ciebie przekonywać. Pewnie
    zawiesiłeś się na jakimś średniowiecznym modelu biznesu, który generuje
    przychód z handlu lub drobnej wytwórczości i nie masz pojęcia o bardziej
    skomplikowanych biznesach.

    > Po prostu imponujące, niesamowity wyczyn. Tylko, że przechodzi przez
    > to każdy zakładający DG.

    To czego się przyczepiasz, przygłupie, jeśli sam przez to przechodziłeś?
    Też byłeś wtedy bankrutem? Sam potwierdzasz bezsens swoich wypowiedzi.

    > Lepiej samemu się wyrejestrować niż dostać sądowy zakaz prowadzenia
    > działalności gospodarczej

    Z powodu zaległości w spłacie zobowiązań? Wiesz o czym ty w ogóle
    piszesz? Zakaz można otrzymać ale za przestępstwa (np. firmę-krzak
    działającą w oszukańczy sposób z zasady) a nie zaległości.

    > i znaleźć się na czarnych listach dłużników
    > różnych instytucji. Szara strefa? Po prostu radzę Ci zajmij się się
    > hodowlą Fretek bądź zbieraniem znaczków skoro w biznesie nie dajesz
    > rady.

    Podziwiam taki bezsensowny upór i pychę. A ty to taki 'lepsiejszy
    byznesmen'? :D

    --
    pzdr