  • 1. Data: 2007-01-24 15:16:51
    Temat: Eleganckie banki w Centrum W-wy
    Od: p...@o...pl

    Tam właśnie mieszkam, mam ich w pobliżu mnóstwo, i 2-3 lata temu je odwiedzałem.
    1)
    Za drobny ( 100 zł ) przelew na czyjeś konto brali 30 zł !
    Zdenerwowałem się dopiero za czwartym razem, kiedy usłyszałem że nastąpiła
    podwyżka do 40 zł !! (za przelanie 100 zł ) i raczyłem „odkryć” że
    przecież na
    poczcie robią to samo za „grosze” (2-3 zł).
    2)
    W dodatku banki nie mają żadnych udogodnień. Np są na sali ze 4 terminale dla
    klientów i można by udostępnić klientowi formularz komputerowy do opisywania
    transakcji. Wpisuje treść przelewu, klika posyłając to do kasy, a kasa tylko
    drukuje poświadczenie. Ale to chyba jest ... za trudne?
    3)
    Najciekawsze że nie mają na komputerach procedury do sprawdzania poprawności
    wpisanego numeru bankowego ! (no może nie wszystkie, bo wykryłem to tylko w 3),
    co grozi kłopotami kiedy pomylę się przy wypisywaniu. Niesłychane ! ale
    naprawdę nie mają.
    A na poczcie mają.
    4)
    Najdłuższą przygodę miałem, kiedy chciałem kupić „czek bankierski”, czyli
    czek
    wystawiony przez bank, który nabywca (czeku) wysyła komuś (np w liście) do
    zrealizowania.
    Trafiła mi się się bowiem firma w USA, która prosiła o czeki imienne Firma była
    sprawdzona (godna zaufania), no i chodziło o przesłanie im zaledwie 20 USD.
    W pierwszych dwóch bankach o niczym takim w życiu nie słyszeli, więc
    postanowiłem zaczynać od pytania: „Czy wie pan co to jest czek
    bankierski?”.
    W trzecim wiedzieli, ale dumnie oświadczyli że czeki bankierskie wystawiają
    tylko swoim klientom.
    W czwartym wiedzą i wystawiają każdemu - hurra !
    Coprawda za czek na 20 USD chcieli aż 40 zł za fatygę (oczywiście oprócz
    równowartości tych 20 USD), ale niech im będzie.
    Podałem urzędnikowi przygotowaną kartkę z danymi do czeku (kto? komu? za co?) -
    niech wpiszą to na czeku, zapłacę, wezmę czek i pójdę.
    A urzędnik drukuje jakiś formularz i chce abym go wypełnił !
    Mówię żeby sam sobie wypełnił, bo przecież płacę aż 40 zł - chyba za coś.
    NIC Z TEGO: nie dość, że mam coś wypełniać, to jeszcze muszę podać adres, nr
    dowodu osobistego, oraz... wylegitymować się ! (choć za wszystko od razu
    miałem zapłacić gotówką).
    Zdenerwowałem się i poszedłem (a czek posłał w moim imieniu znajomy z USA).
    5)
    Ostatnia ciekawostka dotyczy banku BPH, w którym przy kasie było ogłoszenie, że
    jeśli ktoś chce pobrać większą kwotę w gotówce (chyba ze 20 tysięcy), to
    powinien uprzedzać o tym wcześniej. Dawniej była mowa zdaje się o tygodniu (!),
    ale potem zmalało to do 24 godzin (dokładniej: bank nie gwarantuje że wypłaci
    od ręki - niewykluczone że nastąpi jednodniowa zwłoka).
    Nie wytrzymałem i spytałem się, jakim cudem mogą przy takim warunku liczyć na
    poważniejszych klientów. Odpowiedziano mi, że to troska o bezpieczeństwo - nie
    mogą trzymać zbyt dużo gotówki.

  • 2. Data: 2007-01-24 15:47:48
    Temat: Re: Eleganckie banki w Centrum W-wy
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Za drobny ( 100 zł ) przelew na czyjeś konto brali 30 zł !
    > Zdenerwowałem się dopiero za czwartym razem, kiedy usłyszałem że nastąpiła
    > podwyżka do 40 zł !!

    Twardziel jesteś. Z ciekawości jaki to bank?

> [...]
    > tylko
    > drukuje poświadczenie. Ale to chyba jest ... za trudne?

    Eleganckie banki w centrum nie są po to, żeby obsługiwać klientów, a po to,
    żeby być jako reklama.

> [...]
    > w 3),
    > co grozi kłopotami kiedy pomylę się przy wypisywaniu. Niesłychane ! ale

    Okreś JAKIE BANKI!!! Bo chyba tylko Ty masz takiego pecha.

> [...]
    > na
    > poważniejszych klientów. Odpowiedziano mi, że to troska o bezpieczeństwo -

    Większość banków ma takie zasady i ja nie widzę w tym nic dziwnego. Jest to
    dokładnie tak jak Ci powiedziano dla bezpieczeństwa. Gdyby nie te zasady to
    podczas napadów nie rabowano by 30 czy 50 tysięcy a 2 czy 3 miliony. Właśnie
    dlatego, że non stop musieliby oczekiwać na realizację zachcianek klientów.
    Oczekiwać, bowiem do realizacji dochodziłoby raz na tydzień.

    /*-+

  • 3. Data: 2007-01-24 17:05:47
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    przecież na
    > poczcie robią to samo za &#8222;grosze&#8221; (2-3 zł).

    ktory to bank?
    40zl za przelew!

> [...]
    > transakcji. Wpisuje treść przelewu, klika posyłając to do kasy, a kasa tylko
    > drukuje poświadczenie. Ale to chyba jest ... za trudne?

    rownie dobrze mozesz wlaczyc w domu komputer i samemu wszystko
    wpisac...takie "udogodnienie" to bylaby jakas glupota

> [...]
    > co grozi kłopotami kiedy pomylę się przy wypisywaniu. Niesłychane ! ale

    wiec korzystaj z uslug poczty i sprawdzaj numer konta na przelewie, w
    Twoim interesie jest podac poprawny numer

> [...]
    > powinien uprzedzać o tym wcześniej. Dawniej była mowa zdaje się o tygodniu (!),

    w kazdym banku tak jest, wieksze wyplaty zglasza sie wczesniej
    z choinki sie urwales czy co?

    dodam jeszcze, ze jezeli masz bank X w centrum Wawy, oddzial z marmurami
    i ociekajacy zlotem to jego klientow obowiazuje taka sama TOiP jak tych,
    ktorzy korzystaja z uslug tego banku gdzies w Pcimiu Dolnym...

  • 4. Data: 2007-01-24 17:47:47
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > ktory to bank?
    > 40zl za przelew!

    Pewnie chodzi o wpłatę gotówkową na konto w innym banku, a nie przelew z
    własnego konta. Na poczcie biorą za to 2.50, ale bank to nie poczta, więc
    nie chce mieć kolejek, stąd ta zaporowa kwota.

  • 5. Data: 2007-01-24 17:54:29
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Pewnie chodzi o wpłatę gotówkową na konto w innym banku, a nie przelew z
    > własnego konta. Na poczcie biorą za to 2.50, ale bank to nie poczta, więc
    > nie chce mieć kolejek, stąd ta zaporowa kwota.

    ktory bank bierze za wplate 100zl na konto w innym banku az 30-40zl?

  • 6. Data: 2007-01-24 17:57:48
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > ktory bank bierze za wplate 100zl na konto w innym banku az 30-40zl?

    Millennium - 30 zł

  • 7. Data: 2007-01-24 18:01:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RobertS <r...@x...pl> writes:

    > ktory bank bierze za wplate 100zl na konto w innym banku az 30-40zl?

    Pekao z żubrem bierze od obcych ludzi 25 zl.

    MJ

  • 8. Data: 2007-01-24 18:07:52
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    zycie_po_zyciu napisał(a):

    > Millennium - 30 zł

    kolo pisal o przelewie, ktory kosztuje 4zl w placowce, nie widze 30zl w
    ich TOiP

  • 9. Data: 2007-01-24 18:11:58
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Pekao z żubrem bierze od obcych ludzi 25 zl.

    Mnie twardoś naszego przedmówcy zastanawia... albo nadmiar pieniędzy, skoro
    lubiał płacić po 30 zł za przelew.

    /*-+

  • 10. Data: 2007-01-24 18:17:59
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > kolo pisal o przelewie, ktory kosztuje 4zl w placowce, nie widze 30zl w
    > ich TOiP

    Pozostałe płatności - 30 PLN.

    Tak swoją drogą, nie wierzę, że jakiś bank bierze 30 czy 40 zł za _przelew_
    do innego banku.
    pikier raczej pomylił usługi, tyle mniej więcej kosztuje właśnie _wpłata_ na
    konto w innym banku.