  • 11. Data: 2013-01-15 10:50:56
    Temat: Re: Elixir w Money.pl ?
    Od: MacGregor <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 15:42:16 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:

    > ... w pierwotnym poscie dawałem linka do strony KIR...
    > ... a dzisiaj akurat czekałem "jak diabeł na duszę" na kasę z II Elixiru
    > i w Mille pojawiła się dokładnie o 14:30.

    Ok. Ale pierwszy link był do Money. ;-)

  • 12. Data: 2013-01-15 11:13:00
    Od: MacGregor <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 14:16:38 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik "MacGregor" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    > Swoją drogą mógłbyś kiedyś tu opisać jak to technicznie wygląda w przypadku
    > starego Elixiru. Przecież to chyba nie tajemnica. Od jakich godzin są
    > otwarte wyjścia z danymi z poszczególnych sesji. Czy jest więcej niż jeden
    > możliwy sposób odbierania wyników sesji? Czy sposób odbierania sesji wpływa
    > jakoś na koszt ponoszony przez banki? Godziny zmian cen (bez samych cen) dla
    > zleceń na sesje wychodzące, i tak dalej.

    Proszę bardzo:
    1. Zasada "wejść" jest następująca: wejście na sesję zawsze jest otwarte, tzn
    zamknięcie wejścia na 1 sesję rozliczeniową jest o 9.30 i od razu następuje otwarcie
    wejścia na 2 sesję rozliczeniową, zamknięcie wejścia na 2 sesje 13.30 i otwarcie na 3
    sesję, zamknięcie wejścia na 3 sesję o 16.00 i otwarcie wejścia na następny dzień, na
    1 sesję.
    2. Na 1 sesję: o 9.30 banki przesyłają komunikaty do systemu. Opłata za komunikaty
    przesłane na mniej niż godzinę przed zamknięciem jest wyższa niż "normalna", a na pół
    godziny przed - jeszcze wyższa.
    3. Od 9.30 do ok. 11.00 są "procedury" i rozrachunek w NBP - fizyczne
    przeksięgowanie środków na kontach banków (KIR przetwarza tylko informacje o
    przelewach - kasa zawsze jest na koncie banków).
    4. Banki mogą odbierać informację o transakcjach (np. przelewach przychodzących)
    jeszcze przed rozrachunkiem, ale z księgowaniem powinny czekać do informacji o
    rozrachunku.
    Analogicznie pozostałe sesje.
    Dane o wynikach sesji (potwierdzony rozrachunek) banki mają ok. 11.00, 15.00 i 17.30.
    Ale to od banku zależy, kiedy te informacje pobierze i zaksięguje. Nie są ponoszone
    żadne opłaty za "odebranie wyników sesji wcześniej".

  • 13. Data: 2013-01-15 17:47:24
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-01-15 11:13, MacGregor pisze:
    > Od 9.30 do ok. 11.00 są "procedury" i rozrachunek w NBP (...)
    > Banki (...) z księgowaniem powinny czekać do informacji o rozrachunku.

    A dziś o 10.15 znów przyszedł SMS z Allianza z informacją o
    zaksięgowaniu przelewu z 1. sesji :) Widać oni nie lubią czekać.