  • 31. Data: 2009-02-09 18:13:59
    Temat: Re: Emerytura z OFE
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 9 Feb 2009 03:18:31 -0800 (PST), adp wrote:

    > Obawiam się, ze gdyby ustawa o emeryturach dawala mozliwosc lokowania
    > w lokaty emerytalne (bank, lokata), to ich oprocentowanie - jako lokat
    > "specjalnie przeznaczonych" dla skladek byloby duuuzo nizsze niz
    > standardowe oproc. rynkowe.

    Tak było z lokatami antybelkowymi (zawieranymi tuż przed wprowadzeniem
    podatku), tak jest np. z IKE lokata w mBanku.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 32. Data: 2009-02-09 18:18:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Liwiusz pisze:
    > A jak wyobrażasz sobie wypisanie się, lub niezapisywanie? Już prędzej
    > można wierzyć w to, że coraz więcej osób będzie wybierało takie formy
    > pracy, aby płacić IM jak najmniej (na czarno, DG itp.). Mi to się nóż
    > otwiera jak słyszę, że ludziom zależy na legalnej pracy, "bo się liczy
    > do emerytury".

    Sugerujesz, że wszelkie świadczenia jakie wynikają z "legalnej" pracy są
    bezsensu ?

    Dawno takiej bzdury nie słyszałem. Od tego tylko krok do całkowitej
    negacji systemu podatkowego i jednej wielkiej anarchii.

    --
    Mithos

  • 33. Data: 2009-02-09 19:41:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > No ale pomyśl. Co zrobić (w skali społeczeństwa) z osobami, które na
    > swoją emeryturę by nie odkładały? Zostawić na lodzie? Zamieszki,
    > biedota, wzrost przestępczości itd. murowane. Myślisz, że jak ktoś
    > przepuści swoją "emeryturę" i nie ma perspektyw na kasę ("byle do
    > 1-szego"), to se siądzie i zdechnie z głodu?

    Emeryci to ludzie, ktorzy juz sie nie bawia w zamieszki, a jesli
    wczesniej nie byli przestepcami to wtedy takze raczej nimi nie zostana.

    Efektami braku "obowiazkowej" skladki emerytalnej bylyby IMHO:
    - biedota wsrod czesci emerytow (nie zeby teraz jej nie bylo),
    - dluzszy czas pracy (niektorzy pracowaliby, w miare mozliwosci,
    do smierci - moim zdaniem nic zlego).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2009-02-09 19:45:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Efektami braku "obowiazkowej" skladki emerytalnej bylyby IMHO:
    > - biedota wsrod czesci emerytow (nie zeby teraz jej nie bylo),

    I wzrost podatkow, zeby ich utrzymac, bo przeciez nikt nie powie "nie
    odlozyli sobie, to niech zdechna". Co za roznica, ze czesc podatku
    nazywamy skladka na emeryture?

    MJ

  • 35. Data: 2009-02-09 20:17:31
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozum to najsprawiedliwiej podzielony towar na świecie.
    >
    > W zasadzie każdy uważa, że ma go wystarczającą ilość. :)

    Genialne.
    k.

  • 36. Data: 2009-02-09 20:27:27
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > przepuści swoją "emeryturę" i nie ma perspektyw na kasę ("byle do
    > 1-szego"), to se siądzie i zdechnie z głodu?

    ZUS. ZUS to robi nawet(?) za osoby, które nigdy nie pracowały. OFE nic
    do tego.
    pwz

  • 37. Data: 2009-02-09 20:43:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 02:10:05 +0100, MK napisał(a):

    > Jednej z kobiet, która w tym roku może przejść na emeryturę, przez dziewięć
    > lat udało się uzbierać nawet 70 tys., co oznacza, że z samego OFE dostanie
    > ponad 285 zł. Do tego dojdzie jeszcze cześć wypłacana przez ZUS.

    Hm... 285zł daje rocznie 3420zł. Czyli wychodzi, że wedle OFE średnia
    długość życia to 80 lat.

    Ciekawe....

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 38. Data: 2009-02-09 22:04:24
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    wiadomości news:i6hw7e7bn0em.dlg@oldfield.org.pl...

    > Hm... 285zł daje rocznie 3420zł. Czyli wychodzi, że wedle OFE średnia
    > długość życia to 80 lat.
    >
    > Ciekawe....

    Wg GUS w 2007 przeciętne oczekiwane trwanie życia kobiety w wieku 60 lat to
    22,94 lat :

    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_Prawdop
    odobienstwo_zgonu_wg_skroconych_tablic_trwania_zycia
    _w_latach_1950-2007.xls

    Anatol

  • 39. Data: 2009-02-10 09:31:05
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Pewnie. A tak to OFE wyda za nią pewną część tej kasy (w formie swoich
    > prowizji i opłat) i nie ma problemu. W końcu ona może być alkoholiczką. Albo
    > jej dzieci. Albo jej matka. Albo ciocia mogłaby jej ukraść. :-)

    Alkoholizm, choroba psychiczna itp. to jedno. Bardziej prawdopodobny
    scenariusz utraty takiej emerytury to moim zdaniem... po prostu
    obskubanie babci przez dzieci i wnuki. Byloby to na skale masowa.
    Obskubanie oczywiscie bez przemocy fizycznej, tylko wskutek silnych
    bodzcow emocjonalnych.
    Tak czy inaczej, skutek ten sam: w przyszlosci skarb panstwa musialby
    sie zadluzyc na okreslony procent, aby w jakis sposob umozliwic
    egzystencje "zrujnowanym emerytom".

  • 40. Data: 2009-02-10 18:57:59
    Od: "Grześ " <a...@N...gazeta.pl>

    > Wg GUS w 2007 przeciętne oczekiwane trwanie życia kobiety w wieku 60 lat to
    > 22,94 lat :

    to ciekawe, ale nijak ma się do rzeczywistości. faktem jest jak np. ksiądz
    wyczytuje kto "odszedł do wieczności" to generalnie najczęściej mówi o osobach
    z przedziału 58-65 lat. Bardzo rzadko wyczytuje o osobach które przekraczają
    80 lat. Jedna wielka ściema z tym średnim wiekiem.