  • 1. Data: 2002-08-07 20:43:15
    Temat: Euro w Grecji - wymieniać, płacić czy wyciągać?
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Cześć,

    Aby w Grecji nie zginąć, co najbardziej się opłaca:

    - zamienić złotówki w Polsce,
    - wyciągać/płacić fortisową Visą Electron,
    - wyciagać/płacić fortisową Visą kredytową/
    - ...

    Jakieś doświadczenia Wasze? :]

    --
    http://szymon/

  • 2. Data: 2002-08-07 21:03:10
    Temat: Re: Euro w Grecji - wymieniać, płacić czy wyciągać?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    W news:chomik.ais7qj.3h4.1@szymon.nitka.pl Szymon Nitka pisze:
> [...]
    >
    > - zamienić złotówki w Polsce,
    > - wyciągać/płacić fortisową Visą Electron,
    > - wyciagać/płacić fortisową Visą kredytową/

    Nie fortis co prawda, ale za to świeże i z Grecji, a dokładniej z Krety:

    Jak się pobiega po kantorach przed wyjazdem, to można wyciągnąć kurs
    zbliżony do tego, jaki daje Maestro LGnet, tj. ok. 1% powyżej średniego
    kursu NBP.

    Visa Lukas daje kursy mniej korzystne od Maestro LGnet o 1,5%.

    Za to na 14 operacji Visa Kredytowa w dniach 18-28 lipca, na ten okres
    rozliczyło się 8 (do spłaty 19 sierpnia), czyli 6 operacji będzie do
    spłaty najwcześniej 19 września. Samo w sobie to jeszcze nie niweluje
    1,5%, ale prawie, a jeszcze jak któraś operacja się zapodzieje, to wtedy
    się opłaci kartą ;)

    Z bankomatu nie wybierałem.

    Acha, Maestro w praktyce trudno używać, bo nie ma pinpadów i trzeba
    włazić za kontuar lub na zaplecze, bo wszędzie już o PIN. Miałem jeden
    przypadek, gdy sprzedawczynię w sklepie z pamiątkami wprawiłem w
    osłupienie, gdyż, jak powiedziała, pierwszy raz w ogóle zautoryzowało
    kartę Maestro. Ale nie przywiązywałbym do tego dużej wagi ;)

    to tyle, pzdr.

  • 3. Data: 2002-08-09 09:02:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 7 Aug 2002 22:43:15 +0200, "Szymon Nitka"
    <s...@u...pl> wrote:

    > - wyciagać/płacić fortisową Visą kredytową/
    > - ...
    Visa kredytowa Fortisa to moze byc ciezko bo o ile wiem w Polsce
    takiej karty Fortis nie wydaje :-)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-08-09 10:14:14
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon Nitka" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - zamienić złotówki w Polsce,
    > - wyciągać/płacić fortisową Visą Electron,
    > - wyciagać/płacić fortisową Visą kredytową/

    Nie wiem jak bedzie w Grecji ale wiem jak bylo w Chorwacji w okresie od 15
    do 29lipca. Gdybym kupil euro w Polsce tuz przed wyjazdem (kurs kantorowy z
    12.07.2002 - 4.16PLN) to za jedna kune zaplacilbym okolo 0.575PLN. Ja
    natomiast skorzystalem z karty VE Millennium (prowizja za wyplaty gotowki z
    bankomatu za granica bez wzgledu na sume oplata stala 3,5PLN). Wyplacilem w
    sumie 3000kun, 2x700 i 2x800 i po powrocie do kraju okazalo sie, ze po
    uwzglednieniu prowizji (14PLN) za jedna kune zaplacilem srednio 0.55PLN.
    Oznacza to, ze jestem w sumie do przodu na okolo 70PLN (prawie pol baku
    paliwa).

    No ale jesli ktos kupil euro wczesniej po korzystnym kursie no to juz nie ma
    co sie zastanawiac. Niestety tez nie jestem w stanie uwzglednic czy w
    miedzyczasie byly gwaltowne skoki kursu PLN, bo cena kuny wahala mi sie przy
    kazdej wyplacie z bankomatu od ok. 0.577PLN do 0.535PLN (w tym czasie cena
    euro w chorwackich kantorach byla mniej wiecej stala miedzy 7.20 a 7.26kuny
    za 1euro).

    Co do Grecji moze byc chyba inaczej, bo to juz jest strefa euro, a Visa to
    karta dolarowa - a moze jednak nie?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-08-10 12:56:14
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote
    [in news:2817luo6hebr5busd0j1n0bkeb2bfvl4r8@4ax.com]:

    > Visa kredytowa Fortisa to moze byc ciezko bo o ile wiem w Polsce
    > takiej karty Fortis nie wydaje :-)

    Ok, mimo codziennego tu zaglądania, mam ciągle ama
    nawyki ;). Miałem na myśli fortisową Visę Gold oczywiście :]

    --
    http://szymon.nitka.pl/

  • 6. Data: 2002-08-13 06:46:44
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Aug 07, 2002 at 10:43:15PM +0200, Szymon Nitka wrote:

> [...]
    >
    > - zamienić złotówki w Polsce,
    > - wyciągać/płacić fortisową Visą Electron,
    > - wyciagać/płacić fortisową Visą kredytową/

    Spotkalem sie z symulowaniem transakcji platniczej, co moze byc o tyle
    korzystne ze placisz staly %% (zdaje sie ze 4%). Dla transakcji
    kredytowka korzysci dodatkowe ;-)

    Calosc do zalatwienia u lokalnych przedstawicieli polskich biur.

    --

    --w