-
11. Data: 2003-10-07 06:33:48
Temat: Re: Eurobank-co to za lipa????
Od: "" <s...@W...onet.pl>
>bo chociaz facet podziwia Kotlera (tfu, tfu ;) to
ja też podziwiam Kotlera :)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
12. Data: 2003-10-07 07:41:02
Temat: Re: Eurobank-co to za lipa????
Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>
Michal 'Amra' Macierzynski <m...@p...pl> napisał(a):
> tam Lukasiewicza szanuje, bo chociaz facet podziwia Kotlera (tfu, tfu ;) to
Amra, a co Ty masz do Kotlera? Kiedyś czytałem (choć przyznaję że przez całość
się nie przebiłem) i IMO sensownie gość pisze. I nie uważam tak dlatego że
jest uznawany za guru marketingu :)
pzdr
konlin
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2003-10-07 09:33:38
Temat: Re: Eurobank-co to za lipa????
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
Konrad Inglot wrote:
> Amra, a co Ty masz do Kotlera? Kiedyś czytałem (choć przyznaję że
> przez całość się nie przebiłem) i IMO sensownie gość pisze. I nie
> uważam tak dlatego że jest uznawany za guru marketingu :)
Zeby nie bylo niedomowien - Kotler jest guru i jest baaardzo ok, ale jego
glowne dziela przydatne jest w przypadku marketingu masowego. Zauwaz, ze w
swojej biblii tylko wspomina o zintegrowanej komunikacji marketingowej
(troche wiecej jest w Podreczniku Europejskim). Ogolnie on jest klasykiem,
ale ery marketingu masowego. Fakt - u nas w Polsce nadal swieci on triumfy -
bo taki mamy rynek, ale na zachodzie od Kotlera odchodzi sie na rzecz
marketingu relacji czy wartosci, ktory bardziej tlumaczy to co sie za chwile
bedzie dziac. (marketing uslug)
Poza tym denerwuje mnie, ze w Polsce wszyscy leca na marketing-mix, 4P lub
nieraz 5P (ale i tak 5 element w uslugach wsadzaja w produkt). Gdyby ci nasi
wielcy uczeni spojrzeli do nowszych publikacji - tak sprzed 8 lat do
dzisiaj, to zauwazyliby, ze nowe teorie dosc bardzo roznia sie od tego, czym
oni zyja. BA! W najnowszych publikacjach i wypowiedziach nawet sam Kotler
idzie tym tropem!!! No wlasnie - Kotler idzie a u nas nadal bazuje sie na
jego ksiazkach sprzed kilku lat i o nowych koncepcjach jakos raczej przez
przypadek mozna poczytac w Modern Marketing. Stare profesorstwo (ktore
przeciez ma najwiekszy wplyw na wszystko) dalej tkwi w epoce starego
Kotlera - pewnie jak byli na wyjazdach zagranicznych w latach 80tych ;)
Jak tak przegladam polskie publikacje to juz sie nie dziwie, dlaczego
praktycy z usmiechem poblazania patrza na teoretykow.... Mnie pusty smiech
ogarnia, jak czytam, w ksiazke o marketingu bankowym z 2002 roku, ze public
relations to.... propaganda marketingowa... Ze piszac o marketingu bankowym
autorzy ciagle kraza wokol paradygmatu 4P, ktory na oko nie pasuje. Stad tez
przeciez ciagle mielenie P i rozne 5, 6 czy 7P ;) Tylko po to, zeby byc w
"kanonie". BTW 12 instrumentow, ktore zamienilo sie w 4P to:
cena, planowanie, marka produktu, kanały dystrybucji, sprzedaż osobista,
reklama, promocja, opakowanie, wystawy, usługi, magazynowania, analiza
informacji (tlumaczenie wolne ;)
-
14. Data: 2003-10-08 08:47:37
Temat: Re: Eurobank-co to za lipa????
Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>
> > Na stronie nie ma zadenj informacji, czy jest to "kawelek" jakiegos
> > innego banku czy zupelnie nowy, itd. A ja jestesm bardzo tego ciekaw.
> calkiem nowy, zresztw w necie duzo o tym na roznych stronach, przeca to
> projekt Mariusza Lukasiewicza.....
A bank nazwywal sie Spolem :) to i nikt sie nie chwali.
-
15. Data: 2003-10-08 08:59:41
Temat: Re: Eurobank-co to za lipa????
Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
ROBBO 2 wrote:
> A bank nazwywal sie Spolem :) to i nikt sie nie chwali.
I wschodni ;)