  • 11. Data: 2009-04-20 20:29:34
    Temat: Re: Eurobank -- dwa przelewy zamiast jednego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" gshkuu$afs$...@a...news.neostrada.pl

    > Więc może niepotrzebnie się martwisz tymi datami?

    Nie ja martwię się, lecz Eurobank udaje, że martwi się, cofając
    datę realizacji zlecenia o dwa dni. Ja mam co miesiąc (do 20 dnia
    miesiąca) zapłacić 977.22 za samochód i mam obietnicę, że przynajmniej
    jeden miesiąc nikt nie będzie się upominał, gdy nie zapłacę na czas.

    Moja nadgorliwość sprawiła, iż zablokowałem sobie te pieniądze (może zresztą
    zostaną mi zwrócone, **jeśli** poproszę tego, komu je posłałem) na jeden
    miesiąc i zyskałem w zamian wiedzę na temat funkcjonowania tego quasi-banku. :)

    Ostrzeżenie dostałem na czas, bo już zaczynało się mi podobać w tym Eurobanku.

    > Zatem, niestety, Eneuel Leszek Ciszewski jest na przegranej pozycji - powinien był
    albo anulować niepotrzebny przelew albo nie
    > wpłacać kasy przed północą :-(

    Jestem, bo uwierzyłem w to, co usłyszałem w banku.
    Pewnie przy mniejszej kwocie nie interweniowałbym,
    a na pewno przy lepszej obsłudze (bo dzwoniąc nie
    miałem wcale nadziei na anulowanie) nie uznałbym
    Eurobanku za uczciwy_inaczej.

    -=-

    Teraz wiem, że bank podkrada pieniądze. :)
    No i wiem o tym, że nie warto zwracać uwagi na to,
    co się słyszy w tym q-banku z ust jego pracowniczek.

    -=-

    Z jakiegoś powodu Eurobank nie ma wysokich notowań w opiniach klientów.
    No i chyba już nam te powody -- to śmieszny/niepoważny bank. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-04-20 20:31:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "krzysztofsf" gsif2s$89r$...@n...wp.pl

    > Bank nie wykonal zlecenia, a jedynie zdjal srodki z konta klienta.

    Dokładnie tak. I nie miał wątpliwości co do tego, że tylko zdejmie, nie zaś
    zrealizuje.
    (bo do 19 godziny nie było tam pieniędzy, a sesja ostatnia wychodząca ma miejsce o 15
    godzinie)
    A przecież w niedzielę cofa do piątku, aby jednak zrealizować zlecenie szanownego ;)
    klienta ,,na czas''. :)

    > Niektore banki jako wykonanie przelewu rozumieja przekazanie jego pieniedzy poza
    bank i do chwili wejscia na sesje elixiru mozna
    > anulowac zlecenie, pod ktore pieniadze zostaly zablokowane a nie zdjete z konta -
    zreszta jak pisalem, sam Eurobank dziala
    > podobnie w dzien, gdy chodza sesje elixiru, chociaz nie zwrocilem uwagi, czy mozna
    anulowac przelew oczekujacy.
    > Natomiast klientom pozostaje jedynie zapamietac, ze w Eurobanku maja "taka urode"
    rozwaznie deklarowac przelewy i zasilanie kont
    > srodkami.

    Niestety tak.

    A ja mam problem -- mam nadmiar pieniedzy i szukam banku, w którym mógłbym
    je ulokować. Eurobank dla mnie się kończy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2009-04-20 21:38:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > zreszta jak pisalem, sam Eurobank dziala podobnie w dzien, gdy chodza
    > sesje elixiru, chociaz nie zwrocilem uwagi, czy mozna anulowac przelew

    Bank przyjal zlecenie do wykonania. Niektore banki w ogole nie daja
    mozliwosci odwolania zlecenia w zadnych okolicznosciach (nie zebym
    akurat stawial to jako wzor).

    > Natomiast klientom pozostaje jedynie zapamietac, ze w Eurobanku maja
    > "taka urode" rozwaznie deklarowac przelewy i zasilanie kont srodkami.

    Wlasnie, lepiej zlecac te operacje, ktorych wykonania sobie zyczymy.

    Jesli ktos zleca przelew i nastepnie jest zdziwiony ze bank go wykona,
    to nie do konca go rozumiem. Sa banki, ktore potrafia taki przelew
    wykonac takze wtedy, gdy przez caly dzien nie bylo na niego pokrycia na
    koncie (i bez uzgodnionego debetu itd - oczywiscie w ramach sensownego
    ryzyka dla banku). Nie umialbym miec pretensji ze bank zrobil cos
    takiego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2009-04-21 13:32:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" gshkuu$afs$...@a...news.neostrada.pl

    > O ile mi wiadomo (a chyba i na tej liście coś na ten temat było kiedyś)
    > podmioty gospodarcze (i urzędy) mają obowiązek wystawiać terminy płatności
    > przypadające na dni robocze - nie jest prawidłowa data wyznaczona na dzień
    > ustawowo wolny od pracy.

    Zatem -- w jakim celu Eurobank ,,regulaminowo'' zabiera pieniądze
    z konta szanownego ;) klienta w piątek? (w ostatni dzień ,,roboczy''
    przed dniem wskazanym przez klienta, jako dzień realizacji)
    Na pewno nie dlatego, aby pieniądze szanownego ;) klienta dotarły na czas.

    Ponadto ZTCW urzędy mają zasadniczo dobry zwyczaj nieupominania się o zapłatę
    w sytuacji, gdy chodzi o niewielką zwłokę -- o jeden dzień czy dwa. I tutaj
    widać wyraźnie, że dla urzędu jego płatnik nie jest panem szanownym_inaczej,
    ale szanownym naprawdę. :)

    > Zatem zależnie od tego jakiej płatności dotyczy przelew, obowiązuje termin
    > późniejszy (jak płatność "podatkowa", albo "gospodarcza", ale w umowie nie
    > określono, że *w* dniu albo *przed*), albo wcześniejszy (tylko należności
    > "gospodarcze" *i* umowa precyzuje, że w takim przypadku ma być wcześniej)

    Jest to zasada ogólna, dlatego ktoś, kto ustala termin płacenia rat
    nie musi swego klienta o tym informować. Problem w tym, że ja nie
    lubię płacenia w ostatniej chwili i postanowiłem płacić 19 dnia
    miesiąca, uwzględniając nieszczęśliwe wypadki, które w tego rodzaju
    płaceniu przytrafiają się niezmiernie rzadko. Na dodatek płacę za
    ten samochód nie ze swojej kieszeni i nie chcę przetrzymywania nie
    moich pieniędzy na moich kontach.

    > Więc może niepotrzebnie się martwisz tymi datami?

    Na pewno niepotrzebnie, ale mam taki zwyczaj, że nie depczę po nogach
    temu, kto mnie krzywdy nie czyni i staram się płacić bez ociągania
    przynajmniej tym, z którymi na pieńku nie mam, o ile nie istnieją
    jakieś inne ciekawe powodu do zwlekania.

    > Lubi...

    I tutaj jest problem! I tego problemu moja reklamacja nie rozwiąże.

    Jeśli bank lubi kraść (jeśli kradnie, a najwyraźniej kradnie i nie
    ma ochoty tego zmieniać ani na stałe, ani nawet tymczasowo) -- jest
    złodziejem. Ani ja ksiądz, ani wychowawca,ani prokurator... Co
    najwyżej jestem fragmentem całości, której na imię ,,opinia publiczna''.

    > Zainspirowany tą dyskusją i inną - podobną - sytuacją, pozwoliłem sobie
    > na skorzystanie z (dez)infolinii Eurobanku i z korespondencji wewnętrznej
    > z automatem, podpisującym się "Centrum Obsługi Klienta Euro Bank" i oto co
    > (drogą dedukcji i eksperymentu) ustaliłem na podstawie (całkowicie sprzecznych)
    > odpowiedzi:

    > Jeżeli jest zlecenie z datą przyszłą, to w dniu wykonania sprawdzana jest obecność
    > środków na początek dnia (konsultanci twierdzą, że przed każdą sesją wychodzącą)
    > i jeżeli pokrycia nie ma, to przelew nie jest wykonywany i *nie jest sprawdzane
> [...]

    Czyli 3 razy sprawdzano stan konta i stwierdzono, że można wykonać
    o 8 rano jedno zlecenie (nie wiem, czy stałe, z 19 kwietnia, czy
    dodatkowe) po czym dwa lub trzy razy zauważono, że na pokrycie
    drugiego zlecenia nie ma środków.

    A jednak po godzinie 19 te środki (i zewnętrza ;) oraz brzegi) znalazły
    się, więc bank je zakosił. :) Eurobank, wiedząc o tym, że tego zlecenia
    nie wykona, środki z mego konta zdjął. Zdjął, czyli zabrał gdzieś na swoje
    wybryki i uznał, że może nimi poobracać wbrew mej woli aż do nadejścia
    poniedziałkowego świtu, kiedy to wyśle te śodki w świat tak zwany... Na
    dodatek niekoniecznie wyśle je o 8 rano -- być może wyśle dopiero o 15 po
    południu... Oby w poniedziałek... A może nie... A może oby w ciagu dwóch
    dni ,,roboczych'', poczynając od poniedziałku? Trudno zgadnąć.

    Trudno, bo i trudno zgadnąć, na co Eurobankowi te pieniądze. Może na gry
    hazardowe, może na wojenne, może na gry wstępne, ;) a może na inne cele,
    w tym inne szczytne... Natomiast łatwo zauważyć, że Eurobank nie tylko
    ode mnie ,,pożycza'', ale że czyni tak ,,regulaminowo''.

    > Jeżeli wtedy jest pokrycie, to środki są zdejmowane z konta tego samego
    > dnia (choć oczywiście przelew wyjdzie z banku dopiero sesją następnego dnia).

    No właśnie. Z konta są zdejmowane, choć nie ma szansy na realizację zlecenia.
    Dlaczego wpłacam o 19 godzinie na to konto, choć mogę wpłacić na jedno z 12
    kont w tym quasi-banku? (mam swoje i jestem upoważniony do kompletu) Ano
    dlatego, że wiem o tym, iż o tej godzinie pieniądze nie zejdą zewnętrzynym
    przelewem z konta, choćbym nawet wcześniej to zlecał. A dlaczego nie odwołałem
    zlecenia stałego? Ano dlatego, że wiem o tym, iż zlecenie nie zostanie zrealizowane,
    jeśli na koncie nie ma środków potrzebnych do jego zrealizowania, i że w takiej
    sytuacji nie zostanę obciążony karą za brak środków, a zlecenie po prostu przestanie
    istnieć. Początkowo pracowniczka Eurobnaku poinformowała mnie o tym, że takie
    zlecenie
    wykona się następnego (czyli w najbliższym, w którym będą pieniądze) dnia,
    jeśli będą na koncie potrzebne pieniądze.

    Na moją prośbę (bo uznałem po cichu, że nie mówi prawdy) postanowiła się jeszcze
    upewnić, upewniła się i następnego dnia udzieliła mi pełniejszej (oczywiście
    sprzecznej
    z tą, której udzieliła dzień wcześniej) informacji, z której wynikało, że stan konta
    będzie sprawdzany aż do ostatniej sesji wychodzącej i jeśli pieniędzy nie będzie,
    zlecenie nie zostanie zrealizowane nigdy.

    I ta informacja (choć sprzeczna z tą, której mi udzieliła ta właśnie pracowniczka, ta
    sama
    pracowniczka wcześniej) wydała się mi poprawną, choć w Polsce ze wszystkim różnie
    bywa. :)

    Ciekawostką jest to, że pracowniczka, choć następnego dnia podała informację zupełnie
    inną niż poprzedniego dnia, zauważyła bez zmrużenia oka, że jest tak, jak mi
    wcześniej/wczoraj powiedziała. :)

    > Jeżeli na zamknięcie dnia środków nie ma, to jeśli zlecenie było jednorazowe,
    > to zostaje uznane za odrzucone, natomiast jeśli jest stałe i jeszcze ma kolejny
    > termin realizacji, to procedura powtórzy się w tym kolejnym terminie.

    > Zatem, niestety, Eneuel Leszek Ciszewski jest na przegranej pozycji - powinien
    > był albo anulować niepotrzebny przelew albo nie wpłacać kasy przed północą :-(

    Zauważ, że nie badamy jakiegoś zjawiska czy prawidłowości danej przez Boga.
    Jeśli bank kradnie we środy i mnie okradł w środę, można uznać, że pracuje poprawnie?

    Bank tak pracuje, że zabiera z mego konta, choć wie na pewno o tym, iż nie może
    zrealizować mego zlecenia, ale czy to znaczy, że bank pracuje poprawnie?

    I jak się to ma do opowieści ;) pracowniczki?

    Rozumiem, że mogło dojść do jakiegoś zgrzytu w sytuacji, gdy pieniądze wpłaciłem
    tuz przed 15 godziną -- automag uznał, że zdąży z wysyłką, ale coś się stało
    i nie zdążył, a z konta już zabrał. Ale tu jest regularność regulaminowa:

    -- zabieranie w piątek i zatrzymywanie do poniedziałku, a może i dłużej. :)

    -=-

    I kolejna sprawa: Pieniądze nie opuściły banku, więc ich zatrzymanie na moją
    (nie ma wątpliwości, że na moją -- kanał telefoniczny to jednoznacznie rozstrzyga)
    interwencję leży w gestii banku. Bank, służąc mi (usługi bankowe) na moją prośbę
    życzy mi dobrego dnia :) i zauważa, że przelewu nie anuluje, choć istotnie, mogólby
    anulować.

    Pamiętam odwrotną sytuację. Polbank zadzwonił do mnie i powiedziałA ;) że na moim
    koncie nie było pieniędzy, więc zlecenie nie zostało zrealizowane. Zdumiała mnie
    dziewoja, bo chodziło o ogromną kwotę -- 10 złotych. :) Uznałem, że ,,delikatnie''
    informuje mnie o tym, iż za brak środków na koncie, i za telefoniczny monit, bankowi
    się coś należy ode mnie. Szybko jednak okazało się, że bank niczego ode mnie nie chce
    poza tym, że chce mnie poinformować o tym, iż moje zlecenie nie doczekało się
    realizacji. :)
    Innymi słowy -- monit jest za free.

    I teraz do rzeczy. Panienka zauważyła, że pieniędzy nie było, więc ma do mnie prośbę,
    abym przelew wykonał raz jeszcze, ale gdy się nieco pozbierałem i zauważyłem, że
    jednak
    pieniądze były (a tego dnia miałem dokładne, niemal co do godziny informacje o
    ruchach
    ,,środków'') powiedziała mi, że bank wykona przelew bez mojej interwencji. :)

    Polbank miał pecha -- ,,przypadkiem'' miałem nadmiarowo dobre informacje o tym,
    co i o której godzinie działo się z moimi kontami w Polbanku. Istotnie, gdzieś
    koło pierwszej nad ranem (dziś już nie pamiętam, ale jakoś tak około pierwszej)
    pieniędzy nie było (brakowało około złotówki) ale przed wschodem Słońca już były...

    Innymi słowy -- Polbank wykonał przelew niejako bez mojego formalnego zlecenia.
    Oczywiście nie mam do Polbanku pretensji. :) Wręcz odwrotnie.

    Reasumując -- Eurobank mógł anulować przelew bez wdawania się w to, kto tu zawinił,
    lecz tego nie uczynił. Miał taką możliwość, gdyż moje pieniądze nie opuściły jeszcze
    wtedy Eurobanku. Nie uszanował mojej woli, nie naprawił błędu, do którego się
    przyczynił,
    wprowadzając mnie w błąd ustami swojej pracowniczki i nie zamierza zmieniać swoich
    regulaminów, czyli zamierza nadal podkradać :) w weekendy pieniądze z kont swoich
    szanownych ;) klientów tak, aby nie można było mu łatwo udowodnić nieuczciwości.

    Czy Eurobank mógł obawiać się tego, że wysłałem potwierdzenie przelewu, który
    zamierzałem anulować? Oczywiście nie.

    0: Było to zlecenie stałe, więc oszukując mego wierzyciela niewiele bym zyskał.

    1. Odbiorcą jest bank, czyli instytucja, której nie można łatwo oszukać.
    Może to nie ,,zwykły'' bank, ale bank -- FCE Bank, czy jakoś tak.

    2. Tego dnia Eurobank wykonał (trudno zgadnąć, co pod tym słowem się kryje,
    bo może oba zlecenia nie wyszły poza bank, a może tylko jedno; wiele
    wskazuje na to, że oba zostały jedynie przyjęte do realizacji a zostały
    zrealizowane dopiero w poniedziałek) dwa identyczne przelewy. Gdybym
    wydrukował ich potwierdzenia, wyglądałyby jak dwa potwierdzenia tego
    samego przelewu. W tej sytuacji na pewno mój odbiorca wykazałby
    ostrożność daleko idącą, gdyby przyszło mu uznać moje przelewy
    na podstawie jedynie takich potwierdzeń.

    Nie szukam zwady z Eurobankiem -- miał sporo czasu na zastanowienie się i na
    anulowanie niechcianego zlecenia. I zrobiłem to wszystko, co mogłem w tej
    sytuacji zrobić, między innymi aktywowałem ,,kanał telefoniczny'', dzięki
    czemu bank miał pewność co do tego, że rozmawia ze mną. Dowiedziałem się
    także, że w placówce (czynnej także w niedzielę) nie wskórałbym więcej
    w tej sprawie.

    Z ostatniej informacji, którą uzyskałem z Eurobanku, wynika, iż nie jest
    on pewny co do tego, że 17 kwietnia na wiadomym koncie nie było pieniędzy
    na realizację obu zleceń, choć w czasie rozmowy telefonicznej potwierdzono,
    że pieniądze pojawiły się dopiero o godzinie 19, i że wpłacone zostały
    w galeriowej placówce, w formie gotówki.

    Wszelkie informacje przekazywane mi przez Eurobank są mętne: co jakiś czas
    pojawia się zastrzeżenie, iż realizacja przelewu może zająć dwa dni ,,robocze'',
    co wskazuje na to, że nie jestem słuchany czy czytany, bo nie pytam o to,
    dlaczego pieniądze jeszcze nie dotarły; bank czasami uznaje, iż tego
    dnia, po wykonaniu jednego zlecenia nie było pieniędzy na wykonanie
    drugiego zlecenia aż do godziny 19, innym zaś razem kwestionuje to
    i dodaje, że być może pojawiły się jakieś pieniądze w czasie dnia
    (i tu ma rację -- wpłynęło 47 złotych, co w tej sytuacji niewiele
    zmieniło) choć ma możliwość dokładnego sprawdzenia godzin operacji...
    (a ma na pewno, bo mi dyktuje wszystkie operacje, także te, o których
    bankowi nie mówiłem, które wykonałem pomiędzy rozmowami telefonicznymi)

    Albo inaczej: W efekcie zdumiewającego regulaminu Eurobanku i błędnej informacji,
    jakiej udzieliła mi pracowniczka tegoż Eurobanku, doszło do zlecenia
    niepotrzebnego przelewu, który można było anulować i którego Eurobank nie chciał
    anulować, zasłaniając się regulaminami i swymi powinnościami -- to Pan zlecił,
    bank wykonał Pana wolę.

    Przy okazji okazuje się, że bank lubi zabrać w piątek, aby oddać w poniedziałek.
    Co robi z pieniędzmi swego szanownego ;) Pana :) -- trudno zgadnąć. :)

    Bank, świadcząc usługi (a to słowo kojarzy się ze służbą, nie z panowaniem)
    zdecydowanie zignorował moją wolę, uznając mój błąd i swoją klarowną rzetelność. :)
    Co należy uczynić ze sługą, który zna wolę swego pana i drwi z niej, zasłaniając się
    (niesłusznie, bo choć pieniądze zdjęto z mego konta, nadal są moją własnością)
    regulaminami i cedując ;) winę na tegoż pana? Oczywiście sługę trzeba zmienić
    i zastanowić się nad tym, jak do tego dochodzi, ze taki sługa drwi ze swego
    pana, którego wybrał sobie po dobroci, bez bicia, bez zmuszania itd...

    -=-

    W tym wypadku chodzi o niepotrzebne zablokowanie 977 złotych na jeden miesiąc.
    Proszę sobie wyobrazić gorsze sytuacje. Bank może zapobiec problemowi, ale nie chce.
    Czy ten bank ze mną współpracuje, czy jest moim przeciwnikiem w (; sumo_waniu? ;)

    BTW -- może ktoś ma ochotę na robota sumo? ;)

    Szukamy w życiu przeciwników do przepychanek na ringu czy może współpracowników?
    Kogoś, kto nam podstawi nogę, gdy się potkniemy, zasłaniając się regulaminami
    i swymi praktykami, czy kogoś, kto wyrozumiale, na miarę swoich możliwości,
    naprawi nasz (a może nie tylko nasz, lecz po części i swój) błąd?

    Citi (ZTCP) skorygował błędny przelew z przysłowiowym uśmiechem na ustach,
    choć mógł uznać, że gnieciony wyrzutami sumienia szanowny ;) klient chce
    obdarować bank, wpłacając na konto karty dziesięć razy więcej, niż Citi
    tego żąda...

    Policja ma dybać na wykroczenia i łupić mandaty?
    Bank ma zasłaniać się irracjonalnymi (swymi, nie ogólnymi)
    regulaminami, aby kraść na weekend pieniądze?
    Ekspedientka w sklepie ma podrzucać zgniłe jabłka, gdy
    ,,przeciwnik'' na chwilę spojrzy w inną stronę? :)

    I tym ten q-bank różni się od banku. Tam nie pracuje się dla dobra
    klienta, ale drwi się z niego, traktując jak przedmiot, dzięki
    któremu można zarobić, nie zaś jak kogoś, dla kogo należy świadczyć usługi.

    Nie galeriowość ;) placówek, ale stosunek do ,,szanownego'' klienta wyróżnia ten
    bank.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-04-21 14:04:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Jesli ktos zleca przelew i nastepnie jest zdziwiony ze bank go wykona,
    > to nie do konca go rozumiem.

    Ja też takiej postawy nie rozumiem, ale u mnie było inaczej.
    Bank miał operacji nie wykonać, a jednak ją wykonał;
    na dodatek z wykonał ją opóźnieniem.

    Miał nie wykonać, bo na koncie nie było pieniędzy do ostatniej
    sesji wychodzącej, ale jednak postanowił zdjąć pieniądze, które
    znalazły się na tym koncie dopiero po 19 godzinie.

    Innymi słowy -- nie wykonał operacji tego dnia, w którym sobie tego życzyłem.
    Wykonał ją 3 dni później, choć sobie tego nie życzyłem.

> [...]
    > koncie (i bez uzgodnionego debetu itd - oczywiscie w ramach sensownego
    > ryzyka dla banku). Nie umialbym miec pretensji ze bank zrobil cos

    Jeszcze raz przypominam, że w galeriowej placówce powiedziano mi,
    iż przelew nie zostanie wykonany, gdy na koncie nie będzie pieniędzy.

    Nie rozmydlaj problemu -- bank obiecał niewykonanie i wykonał wbrew mojej woli.
    To, że inne banki potrafią zejść pod krechę (wątpię, że aż do 910 złotych) niewiele
    ma tu do rzeczy. Ten bank miał w takiej sytuacji zignorować moje zlecenie.

    Co więcej -- bank mógł na moją interwencję przelew anulować, bo jedynie
    przyjął go do realizacji, a jednak nie anulował.

    Nie anulował, bo kradnie pieniądze?
    Najwyraźniej tak.

    -=-

    Siedzę w parku i zlecam przelew na VAT.
    Wiem o tym, że mBank nie przyjmie takiego zlecenia
    bez kodu, który do mnie dojdzie za pośrednictwem SMS.

    W parku nie jest źle, choć ręce marzną -- chciałem mieć
    radochę z ,,obcowania z przyrodą'', więc mam.

    W pewnym momencie łączność się rwie i trudno zgadnąć, czy
    zlecenie zostało przyjęte, ale na pewno wiem o tym, że nie
    podałem poprawnie kodu, więc wiem o tym, że zlecenie nie zostanie przyjęte...

    I nie zostało. Łączność nawiązuje się i ponawiam wszystko,
    odbieram drugi SMS i zlecenie zostaje przyjęte.

    Wyobraź sobie, że mBank postanawia jednak przyjąć i to pierwsze zlecenie,
    choć brak w nim pełnego kodu SMS. Można by mieć pretensje o to, że przyjął
    oba czy nie, gdyby przyjął, choć w pierwszym zleceniu kod nie zostałby
    poprawnie wprowadzony?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-04-21 18:47:05
    Od: Ra <a...@a...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > sesji wychodzącej, ale jednak postanowił zdjąć pieniądze, które
    > znalazły się na tym koncie dopiero po 19 godzinie.

    sprawa dyskusyjna - dzień się w sumie nie kończy z ostanią sesją - jak
    zlecę przelew o 20 to normalnie powinien zablokować bądź zdjąć środki z
    konta, eurobank chyba od razu zdejmuje być może żeby nie płacić %

  • 17. Data: 2009-04-21 20:25:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Ja też takiej postawy nie rozumiem, ale u mnie było inaczej.
    > Bank miał operacji nie wykonać, a jednak ją wykonał;
    > na dodatek z wykonał ją opóźnieniem.

    Zleciles przelew? Tak. Bank wykonal? Tak. Masz pretensje? Wiesz do kogo
    sie zglosic. Bynajmniej nie do banku.

    > Innymi słowy -- nie wykonał operacji tego dnia, w którym sobie tego życzyłem.
    > Wykonał ją 3 dni później, choć sobie tego nie życzyłem.

    Skad mial to wiedziec?
    BTW: w przypadku przelewow podatkowych itp. liczy sie data obciazenia
    konta, innymi slowy takie przelewy moga byc wykonane (z punktu widzenia
    klienta) o dowolnej godzinie. Mam nadzieje, ze nie chcesz tej mozliwosci
    likwidowac.

    > Jeszcze raz przypominam, że w galeriowej placówce powiedziano mi,
    > iż przelew nie zostanie wykonany, gdy na koncie nie będzie pieniędzy.

    Ale byly.

    > Nie rozmydlaj problemu -- bank obiecał niewykonanie i wykonał wbrew
    > mojej woli.

    Masz to w jakiejs lepszej postaci niz tylko swoich przemyslen?

    > To, że inne banki potrafią zejść pod krechę (wątpię, że aż do 910 złotych) niewiele
    > ma tu do rzeczy. Ten bank miał w takiej sytuacji zignorować moje
    > zlecenie.

    910 zl to jest drobny drobiazg np. przy dzialalnosci gospodarczej.
    Ale tu bank nie musial w ogole tego robic, bo a) wydales dyspozycje,
    i b) zapewniles srodki na jej realizacje.

    > Co więcej -- bank mógł na moją interwencję przelew anulować,

    Albo i nie mogl, albo mogl nie anulowac. Skad my to mozemy wiedziec?

    > Nie anulował, bo kradnie pieniądze?
    > Najwyraźniej tak.

    Obawiam sie ze tu potrzeba specjalisty z nieco innej dziedziny.

> [...]
    > choć brak w nim pełnego kodu SMS. Można by mieć pretensje o to, że przyjął
    > oba czy nie, gdyby przyjął, choć w pierwszym zleceniu kod nie zostałby

    Problem tylko w tym, ze jesli nie podales kodu, zlecenie nie zostalo
    wydane. Innymi slowy, sytuacja bez zwiazku.

    Swoja droga, utracone w ciagu miesiaca odsetki od ~ 1kzl to max kilka
    zl. Musialbym miec chyba za duzo wolnego czasu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-04-21 22:36:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ra" gskrqt$29q$...@n...news.atman.pl

    > sprawa dyskusyjna - dzień się w sumie nie kończy z ostanią sesją - jak zlecę
    przelew o 20 to normalnie powinien zablokować bądź
    > zdjąć środki z konta, eurobank chyba od razu zdejmuje być może żeby nie płacić %

    Bezdyskusyjna -- w tej sprawie rozmawiałem z jedną z pracowniczek Eurobanku.

    Oba przelewy zleciłem przed 17 kwietnia. Jedno jako stałe, drugie jako jednorazowe.

    Co więcej -- bank sam wyraża zdziwienie co do tego, że pieniądze zeszły, choć do
    ostatniej sesji ich nie było. Od czasu do czasu bank zauważa, że być może jednak
    były, choć w tej sprawie aktywowany został kanał telefoniczny i zostało ustalone,
    że pieniędzy nie było aż do 19 godziny.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-04-21 22:47:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Zleciles przelew? Tak. Bank wykonal? Tak.

    Rozpatrzmy poniższe propozycje:

    -- Zleciłeś przelew?
    -- Tak.
    -- Bank wykonał?
    -- Tak, ale przelał nie na to konto, które wskazałem.

    -- Zleciłeś przelew?
    -- Tak.
    -- Bank wykonał?
    -- Tak, ale przelał nie tego dnia, który wskazałem.

    > Masz pretensje? Wiesz do kogo sie zglosic. Bynajmniej nie do banku.

    Piszesz do siebie czy do mnie? Jeśli do mnie -- odpowiadaj na zadane pytania.
    Nie wiem, do kogo się zgłosić.

    Raz jeszcze:

    -- do zrealizowania przelewu potrzebne są na stosownym koncie pieniądze
    (wiem to, bo o to pytałem) a pieniędzy wiadomego dnia nie było.

    Innymi słowy -- nie zleciłem dwóch przelewów, skoro
    nie zapewniłem tego dnia pieniędzy na realizację obu.

    > Skad mial to wiedziec?

    Co?

> [...]
    > konta, innymi slowy takie przelewy moga byc wykonane (z punktu widzenia
    > klienta) o dowolnej godzinie. Mam nadzieje, ze nie chcesz tej mozliwosci

    Pisałem już -- chodzi nie o podatki. Płacę kredyt za samochód. Raty kredytu
    do fordowskiego banku, który udzielił kredytu. Kredyt jest za free (może
    niezupełnie za free) i mam go spłacać w równych ratach raz w miesiącu.

    Co do daty obciążenia konta w wypadku płacenia podatków, IMO racji nie masz.
    Oberwało się mi niedawno za opóźnienie takiego przelewu. Wyjaśniono mi, że
    jestem nieodpowiedzialny, bo wysłałem pieniądze o jeden dzień za późno. Nic
    urząd nie zrobi (niczym nie ukarze) za taki wybryk, ale trzeba święcić oczami
    w razie czego. Na szczęście ja miałem wytłumaczenie -- przelew wykonywałem
    przez cztery dni i nie mogłem go wykonać, choć co najmniej starłem się
    i uczyniłem wszystko tak, jak powinienem.

    Na szczęście chyba jednak urząd zaksięgował przelew jeszcze w stosownym czasie.

    > Ale byly.

    NN NN
    NNNN NN
    NN NN NN
    NN NN N
    NN NN
    NN NN ie było. :)

    I bank przyznaje mi rację co do tego, że nie było.
    (czasami twierdzi, że nie było, czasami, że musiały
    być, skoro przelew został przyjęty do realizacji)

    Pieniądze pobrałem z Mille około 18:30, dodałem noszoną
    w kieszeni makulaturę i wpłaciłem w Eurobanku po 19 godzinie.
    I tę godzinę potwierdzają pracownicy Eurobanku, gdy ze mną
    rozmawiają poprzez ,,kanał telefoniczny''.

    > Masz to w jakiejs lepszej postaci niz tylko swoich przemyslen?

    Nie rozumiem.

    Pracowniczka banku (po upewnieniu się) powiedziała mi,
    że w takiej sytuacji bank przelewu nie wykona. Jeśli
    na koncie nie będzie pieniędzy aż do ostatniej sesji
    wychodzącej, zlecenie będzie zignorowane, i nawet nie
    będę płacił żadnej kary za to, że nie zapewniłem środków na koncie.

    Z jakiegoś powodu i Ty pomijasz, i bank jakoś pomija
    ten fakt milczeniem, choć ja o tym piszę wielokrotnie.

    niewiele

    > 910 zl to jest drobny drobiazg np. przy dzialalnosci gospodarczej.

    To nie jest DG. Pisałem o tym, że mogłem wpłacić na jedno z 12 kont,
    co raczej oznacza, że nie są to konta z DG. Jeden komplet mój, a do
    jednego jestem upoważniony.

    Tak czy siak -- bankierka mnie uprzedziła co do tego, że bank nie będzie
    realizował zlecenia, jeśli na koncie nie będzie pieniędzy do czasu ostatniej
    sesji. Nie będzie w ogóle tego zlecenia realizował. Ani tego dnia, ani
    następnego, ani jakiegokolwiek innego.

    Rozmawiam z pracownikami czy z nieodpowiedzialnymi przygłupami?

    Postępuję na podstawie tego, co mi powiedziano i dochodzi do błędu.
    Czyj to błąd? Mój czy tej osoby, która mnie w błąd wprowadziła?

    > Ale tu bank nie musial w ogole tego robic, bo a) wydales dyspozycje,
    > i b) zapewniles srodki na jej realizacje.

> [...]
    NN NN ie zapewniłem. :)

    Pilnowałem tego, aby na koncie nie było pieniędzy na dwa zlecenia
    17 kwietnia do czasu ostatniej sesji i aby nie było ich nawet na jedno 19 kwietnia.

    Forsowanie stanowiska, utrzymywanie, iż pieniądze były świadczy o gówniarstwie.

    PIENIĘDZY NIE BYŁO DO 19 GODZINY 17 KWIETNIA.

    I tu jest problem. Bank uznaje, iż pieniądze były, uaktywnia kanał
    telefoniczny, sprawdza, potwierdza ze zdumieniem, że pieniędzy nie
    było aż do 19 godziny, po czym nie chce już ze mną rozmawiać, lecz
    życzy mi dobrego dnia.

    Jakiś czas jest poszukiwanie dodatkowych wpłat, przelewów itd., ale
    okazuje się, że naprawdę pieniędzy na tym koncie nie było aż do 19 godziny.
    To znaczy były, ale tylko na jedno z tych dwóch zleceń.
    No i do tego jednego nie mam zastrzeżeń.

    Tylko gówniarz upiera się przy tym, co nie jest prawdą.
    Godzina wpłaty jest podana w danych banku.

    Na moim papierowym pokwitowaniu jest godzina 19:12:15.

    Od rana (od realizacji pierwszego zlecenia) do tej godziny na tym
    koncie nie ma pieniędzy potrzebnych na realizację spornego zlecenia.

    NIE MA! Jakiś czas jest 20 złotych, później 67, aż po 19 jest
    ponad 10 tałzenów, które wpłaciłem w placówce w formie makulatury.

    Forsowanie stanowiska nie ma sensu.
    Można przyjąć inna taktykę.
    (ciekawe, jaką)

    > Albo i nie mogl, albo mogl nie anulowac. Skad my to mozemy wiedziec?

    Pewnie stąd, że przyznał, iż przelew nie został zrealizowany.
    Nawet przez jakiś czas uważano, że sam mogę przelew anulować.
    Dopiero wówczas, gdy powiedziałem, że pieniądze z konta zniknęły,
    bank zmienił swój kurs. :)

    17 kwietnia Eurobank zdjął po 19 godzinie pieniądze z mego konta,
    aby je przekazać dalej dopiero 20 kwietnia.

    > Obawiam sie ze tu potrzeba specjalisty z nieco innej dziedziny.

    Tajemniczy jesteś. Z jakiej?

    > Problem tylko w tym, ze jesli nie podales kodu, zlecenie nie zostalo
    > wydane. Innymi slowy, sytuacja bez zwiazku.

    Związek jest. Są jakieś/pewne warunki konieczne do wykonania przelewu.
    W tym wypadku brakuje kodu, w tamtym brakuje pieniędzy.

    Tylko gówniarz upiera się przy tym, że warto forsować stanowisko.

    Zabrakło tego, co jest konieczne do wykonania zlecenia.
    Tu brakującym elementem jest kod, tam takim brakiem są pieniądze.

    > Swoja droga, utracone w ciagu miesiaca odsetki od ~ 1kzl to max kilka
    > zl. Musialbym miec chyba za duzo wolnego czasu.

    Aby co?

    Dać Ci szansę? Pożyczysz mi te pieniądze bez odsetek i prowizji? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2009-04-22 00:04:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Innymi słowy -- nie zleciłem dwóch przelewów, skoro
    > nie zapewniłem tego dnia pieniędzy na realizację obu.

    dla ścisłości

    Zleciłeś dwa przelewy.
    A dokładnie wydałes dyspozycję przelewu określonej kwoty w określonym
    dniu na rzecz określonego beneficjenta

    Pierwszy bank wykonał
    drugi

    a) powinien był niewykonać z powodu braku środków
    b) wykonać zlecenie pozyczając ci pieniądze.
    c) wykonać zlecenie kiedy będą pieniądze

    standardowo obowiązuje wersja a), ale poszukaj w regulaminie czy bank
    nie dopuszcza wersji b) lub c)

    Przerabiałem podobna wersję z pekao sa
    zlecenie stałe nie poszło bo nie było środków
    następnego dnia wpłaciłem pieniądze i zleciłem przelew jednorazowy
    i przelewy poszły oba.
    Zlożyłem reklamację i kasa ze zlecenia stałego wróciła na konto jakoś
    trzy dni później zaksięgowania z datą wstecz. Nie było żadnego problemu.
    Większość banków ma zastrzeżenie, że może zrobić storno rachunku jeśli
    kwota została zaksięgowana przez pomyłkę, więc wycofanie środków z konta
    beneficjenta nie stanowi problemu, trzeba tylko chcieć.