  • 21. Data: 2010-07-15 14:05:30
    Temat: Re: Eurobank i jego tokeny GSM
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    xbartx <b...@h...net> napisał(a):

    > No i zainstalowaĹ&#65533;m o ile dobrze pamiÄ&#65533;am pod Firefoxem i
    przeszedĹ&#65533;m na
    > smsy.

    Ja tak samo. Tylko trzeba było specjalnie po to instalować Windows. A może
    można było zrobić to na "publicznym" komputerze - tylko jak usunąć z niego
    certyfikat? Usunąć tak na wszelki wypadek, poza natychmiastowym odwołaniem go
    w banku. Bo z Polbankiem to różnie może być - może odwołane certyfikaty mogą
    zadziałać... ;-)

  • 22. Data: 2010-07-15 14:05:32
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Myślę o założeniu konta w Eurobanku - tylko te tokeny mi nie pasują... Token
    > sprzętowy jest płatny, więc mnie nie interesuje (lukas za identyczne nie każe
    > płacić), a mój stary telefon nie jest przystosowany do używania tokena GSM.
    > Czy można to jakoś ominąć? Czy token GSM da się używać za pomocą komputera?
    > Podobno może go zastąpić emulator java na kompie - czy ktoś zna jakieś szczegóły?

    Jak już inni napisali, da się.
    Ale należy pamiętać, że jest to element bezpieczeństwa dostępu do konta, do naszych
    pieniędzy.
    Więc dla własnego dobra nie kombinowałbym z tokenem.
    Potem w razie włamu na konto, bank może zrzucić odpowiedzialność na klienta
    działającego mocno
    niestandardowo.

  • 23. Data: 2010-07-15 14:07:51
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    z...@o...pl napisał(a):

    > jeśli token sprzętowy 2zł za drogi,
    > tzn. że każdy telefon jest za drogi.

    Nie 2 zł, tylko 2 zł miesięcznie. Zamiast tyle płacić lepiej kupić nowy
    telefon.... ;-)

  • 24. Data: 2010-07-15 14:15:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-14, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    [...]

    > Nie jest potrzbne, wystarczy dowolny telefon ktory obsluzy WAP push,
    > dostanie sie takiego smsa z adresem pliku do sciagniecia, ten plik mozna
    > juz sosbie sciagnac na kompuetrze bez udzialu teleonu, telefon nawet nie
    > potrzebuje dostepu do internetu

    Z tym WAP Push to generalnie jest dużo problemów, bo np. iPhone, czy smartfony
    z Androidem go po prostu pomijają.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2010-07-15 15:07:33
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 15.07.2010 16:05, Robert Wicik wrote:
> [...]
    > Więc dla własnego dobra nie kombinowałbym z tokenem.
    > Potem w razie włamu na konto, bank może zrzucić odpowiedzialność na klienta

    A w jaki sposób bank miałby się o tym dowiedzieć? Poza tym w emulatorze
    również podaje się PIN przed uruchomieniem tokena.

  • 26. Data: 2010-07-15 18:21:01
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 15 lip 2010 o 16:15 GMT, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Z tym WAP Push to generalnie jest dużo problemów, bo np. iPhone, czy smartfony
    > z Androidem go po prostu pomijają.

    Nie wiem jak z iPoo, ale na androdzie jest do tego Wappush Ripper

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 27. Data: 2010-07-15 19:46:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Wicik" i1n4h5$k7g$...@n...onet.pl

> [...]
    > kombinowałbym z tokenem. Potem w razie włamu na konto, bank może zrzucić
    odpowiedzialność na klienta działającego mocno

    Strach przed wszelkimi wygodami? Dla mnie to zbyt wiele pracy -- jestem
    mocno rozleniwiony dzięki ;) astmie. Ale wygoda oczywista!!! Może EB sam
    wpadnie na pomysł podawania tokena pracującego na ,,komputerze''? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-07-16 06:34:18
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > mocno rozleniwiony dzięki ;) astmie. Ale wygoda oczywista!!! Może EB sam
    > wpadnie na pomysł podawania tokena pracującego na ,,komputerze''? :)

    Dla mnie wygoda, to token w telefonie :)

  • 29. Data: 2010-07-16 16:40:45
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Robert Wicik napisal(a):

    > Dla mnie wygoda, to token w telefonie :)

    a dla mnie wygoda to token sprzętowy (a wcześniej miałem w telefonie).
    Do sprzętowego nie trzeba wpisywać pin ani nr operacji, wystarczy
    przepisać numer z wyświetlacza i to jest jego przewaga.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 30. Data: 2010-07-16 19:21:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbylut" s...@N...zzz

    > a dla mnie wygoda to token sprzętowy (a wcześniej miałem w telefonie).
    > Do sprzętowego nie trzeba wpisywać pin ani nr operacji, wystarczy
    > przepisać numer z wyświetlacza i to jest jego przewaga.

    Nie łatwiej CtrlC i CtrlV?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'