  • 11. Data: 2008-06-20 12:47:07
    Temat: Re: Eurobank i tokenGSM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1ib8rzvcv2lno$....@k...kojer

    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Eurobank-zaoferowal-
    klientom-token-w-telefonie-1717822.html

    JavaToken Light jest aplikacją działającą całkowicie "offline"
    tj. w żaden sposób nie komunikuje się z serwerem oraz nie
    nawiązuje połączeń GSM. Hasła generowane są z wykorzystaniem
    metod kryptograficznych i weryfikowane w momencie logowania.

    A konto odbiorcy zna od wróżki, z którą jest też offline, na co zezwala Wszechmoc
    Boża. ;)

    -=-

    Wiesz, dlaczego odebrałem aż dwa tokeny? Bo jestem blondynką po operacji? ;)

    Bankierka wysłała mi token, lecz okazało się, że mój telefon nie odbiera
    czegoś takiego. Jest to telefon zakupiony w Erze, z którego własnoręcznie
    zdjąłem simlocka dzień przed odwiedzinami w Eurobanku. Pracowniczka Plusa
    (jestem albowiem abonentem Plusa) cwanie skasowała informację z Eurobanku
    tak, że jej nie było widać (nie widziałem ani ja, ani pracownik :) Plusa)
    więc token został wysłany ponownie po tym, jak wyżej wspomniany pracownik
    zezwolił mojemu telefonowi na odbieranie :) GPRSowych przesyłek. Wróciłem
    do banku, gdzie wysłano mi nowy :) token. Ponieważ informacja o pierwszym
    tokenie pojawiła się niespodziewanie obok informacji o nowym -- choć niby
    była skasowana -- obawiałem się nieporozumień :) i poprosiłem obsługantkę
    o sprawdzenie zgodności numerów seryjnych -- tego tokena, który odebrałem
    z tym, który mi wysłano za drugim razem. Bankierka zgodność sprawdziła :)
    i potwierdziła. Zapewniła mnie też na kilka innych sposobów, że odebrałem
    ostatni token, nie zaś pierwszy.

    Problem w tym, że tej zgodności nie było, co wymusiło na mnie ponowienie wizyty w
    banku.

    Co więcej -- aktywowanie tokena złym kodem nie wzrusza go.
    Nawet podanie złego PINu po uruchomieniu token go nie wzrusza.
    To znaczy token będzie generował złe kody, lecz nie zgłosi niezgodności kodu czy
    PINu.

    I aby się o tym wszystkim dowiedzieć, musiałem zadzwonić na infolinię,
    co kosztowało mnie trzy czwarte złotówki.

    -=-

    Nie rozumiem, dlaczego ta wróżka nie mogła mi pomóc w instalowaniu tokena...
    Moim zdaniem nie lubiła mnie!!! I tego jej nie wybaczę, choć nie wierzę w istnienie
    wróżek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2008-06-20 12:48:29
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 14:28:37 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > A numer konta, które tylko co wpisałem (akurat konto karty kredytowej,
    > którą chcę spłacić, nie numer konta w Eurobanku, z którego chcę przelać)
    > zna od wróżki, albowiem podpisał z nią umowę. Problem w tym, że jeśli
    > ta wróżka jest aż taka tania, to na pewno nie jest profesjonalna...
    > Może nawet nieodpowiedzialna jakaś... ;)

    No na litość, po wpisaniu w system transakcji którą chcesz wykonac system
    generuje numerek w którym są zaszyfrowane: typ transakcji, kawałki numeru
    konta i kwota bez groszy. Przeklepujesz to do aplikacji w telefonie która
    wyświetla odszyfrowany kawałek a potem generuje token. Jakby się łączył to
    spokojnie mógłby wyświetlić ci całość danych.

  • 13. Data: 2008-06-20 12:53:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1...@k...kojer

> [...]
    > wyświetla odszyfrowany kawałek a potem generuje token. Jakby się łączył to
    > spokojnie mógłby wyświetlić ci całość danych.

    Ty jesteś tak głupi, czy tylko takiego udajesz? :)

    Token mi mówi, na jakie konto chcę przelać pieniądze.
    Skąd on to wie? Ja mu tego nie mówię.
    Ja mówię Eurobankowi za pośrednictwem internetu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2008-06-20 13:04:15
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 14:53:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ty jesteś tak głupi, czy tylko takiego udajesz? :)
    > Token mi mówi, na jakie konto chcę przelać pieniądze.
    > Skąd on to wie? Ja mu tego nie mówię.
    > Ja mówię Eurobankowi za pośrednictwem internetu.

    Będę pisać powoli. Krótkimi zdaniami.
    Dane do przelewu wpisujesz w eurobank online.
    Eurobank online generuje numerek. W numerku zakodowane są: typ transakcji i
    dodatkowe informacje. Na przykład kwota i 4 cyferki z numeru konta. Tego
    konta co go wpisałeś w www. Wklepujesz numerek do telefonu do tokena gsm.
    On odkodowuje zaszyfrowane dane. Wyświetla ci je. Potwierdzasz a on
    generuje token. Wpisujesz go w eurobank online (www). system sprawdza czy
    token jest właściwy. Realizuje transakcje.
    Prościej wytłumaczyć nie potrafie.
    Jesli dalej nie rozumiesz to przyjmij, że to wróżki.

  • 15. Data: 2008-06-20 13:10:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" s...@k...kojer

> [...]
    > token jest właściwy. Realizuje transakcje.
    > Prościej wytłumaczyć nie potrafie.
    > Jesli dalej nie rozumiesz to przyjmij, że to wróżki.

    Może należało napisać inaczej:

    Numer ten [bankowy] podaję w kodzie wstukiwanym do tokena.
    Inaczej nie potrafię sobie wyobrazić jasnowidzenia tokena. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2008-06-20 13:13:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1...@k...kojer

> [...]
    > wyświetla odszyfrowany kawałek a potem generuje token. Jakby się łączył to
    > spokojnie mógłby wyświetlić ci całość danych.

    Zamiast 'Przeklepujesz to' może warto było napisać,
    iż podaję te 4 cyfry w kodzie wstukiwanym do tokena?

    Zaimek 'to' co najmniej jest niekonkretny w tym wypadku. :)

    -=-

    Odpowiedź w końcu otrzymałem, choć nie od Ciebie, więc Tobie
    niestety nie podziękuję, :) choć stawiam Ci Plusa (nie wiem,
    czy telefonicznego) za dobre chęci. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2008-06-20 13:17:18
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 15:13:31 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Zamiast 'Przeklepujesz to' może warto było napisać,
    > iż podaję te 4 cyfry w kodzie wstukiwanym do tokena?
    > Zaimek 'to' co najmniej jest niekonkretny w tym wypadku. :)

    A co innego wklepujesz do aplikacji w telefonie? List miłosny?

    > -=-
    > Odpowiedź w końcu otrzymałem, choć nie od Ciebie, więc Tobie
    > niestety nie podziękuję, :) choć stawiam Ci Plusa (nie wiem,
    > czy telefonicznego) za dobre chęci. :)

    No wybacz, ale dokładnie to ci napisałem. To, że nie rozumiesz tego co się
    do ciebie pisze to na prawdę nie mój problem. Tak swoją drogą czy
    zapoznałeś się z instrukcją użytkowania tokena? Jakbyś się zapoznał to
    oszczędziłbyś parę groszy bo w niej jest napisane co w telefonie musi być
    właczone.
    http://www.eurobank.pl/binsource?docId=10689&paramNa
    me=BINARYOBJ_FILE&index=3&language=PL

  • 18. Data: 2008-06-20 13:18:10
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 15:10:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Może należało napisać inaczej:
    > Numer ten [bankowy] podaję w kodzie wstukiwanym do tokena.
    > Inaczej nie potrafię sobie wyobrazić jasnowidzenia tokena. :)

    Nie numer. Jego zaszyfrowany skrót.

  • 19. Data: 2008-06-20 13:20:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" nyvgj6bavvqx$....@k...kojer

    > Nie numer. Jego zaszyfrowany skrót.

    Zapewne tak, bo całego nie dałoby się w tylu cyfrach przesłać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2008-06-20 13:26:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 184f7riedlm1c$....@k...kojer

    > A co innego wklepujesz do aplikacji w telefonie? List miłosny?

    Gdybym wiedział, co wklepuję, nie byłoby mojego wątku.

    > No wybacz, ale dokładnie to ci napisałem. To, że nie rozumiesz tego co się
    > do ciebie pisze to na prawdę nie mój problem.

    naprawdę :) (jedno słowo)

    > Tak swoją drogą czy zapoznałeś się z instrukcją użytkowania tokena?

    Nie. Jeszcze jestem klientem tego banku.
    Zapoznam się po likwidacji konta. ;)

    > Jakbyś się zapoznał to oszczędziłbyś parę groszy bo w niej
    > jest napisane co w telefonie musi być właczone.
    > http://www.eurobank.pl/binsource?docId=10689&paramNa
    me=BINARYOBJ_FILE&index=3&language=PL

    Pewnie jest, ale ja ten telefon miałem od kilkunastu godzin, z których
    ponad połowę przespałem, jako że telefon otrzymałem wieczorem. :)

    Szedłem akurat do BGŻ i nie zamierzałem otwierać konta w Eurobanku.
    Założyłem je z nudów. :) Nawet nie wiedziałem, czy mój nowy telefon
    już funkcjonuje poprawnie, bo straszono mnie tym, że samodzielne
    zdejmowanie simlocka kończy się uszkodzeniem telefonu i/lub
    niepełnym zdjęciem tegoż simlocka.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'