  • 11. Data: 2009-07-02 09:59:48
    Temat: Re: Eurobank - odwołanie zlecenia
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > W BRE sytuacja jest taka, że jest podejmowana jedna próba wykonania
    > przelewu > (podobnie chyba w przypadku zlecenia stałego, nie wiem bo nie
    > używam tego) I sesją, w razie braku środków przelew zostaje nieodwracalnie
    > anulowany.

    I też to jest lepsze rozwiązanie.

    > EB ma to chyba rozwiązane inaczej. Albo zlecenia stałe wychodzą ostatnią
    > sesją albo może jest podejmowanych kilka prób? Nie wiem. Czy to była jakaś
    > szczególna sytuacja, że się tego dnia lokata kończyła? Czy to może jakaś
    > lokata typu o/n?

    Nie, nie wyszły ostatnią sesją. W reklamacji pisemnej będę miał wszystko
    podane, z godzinami logowania włącznie. Już 3 tydzień trwa rozpatrywanie
    reklamacji.
    EB ma tak, że np. robisz przelew między swoimi kontami i potrafi on "iść"
    czasami parę godzin. Spłata karty z KO w EB czasami trwa także kilka dni,
    zanim limit się odnowi i będzie widoczny w systemie. Ogólnie system EB ma
    wad sporo - niestety.

    Nie była to szczególna sytuacja. Po prostu lokata się zakończyła i zeszła na
    konto. Ale nie o 0:01 tylko w okolicach 6:30.

    > Naturalnie masz rację, że warto by to rozwiązać inaczej, bo tak jak jest,
    > jest to dezinformujące.

    W praktyce nie da się z tego korzystać, jeśli ktoś dużo przelewów robi z
    datami przyszłymi. W życiu bym się nie połapał, które zlecenia są jeszcze do
    odwołania, jakie już nie, ale nie wyszły, jakie już wyszły, a do tego
    jeszcze czy mi się konto nie zasili jakąś lokatą, gdy będę chciał "odwołać"
    zerowy stan ustawiając... cyrk na kółkach. Chyba tylko realizacja "on-line"
    zapewnia jako takie panowanie nad finansami.

  • 12. Data: 2009-07-02 10:01:39
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Dziwne jest to, że się zlecenie nie wykonało. Moje dzisiejsze bez problemu
    > poszło.

    O której sprawdzałeś konto?
    Ja kilka razy korzystałem już ze zleceń, jednak nigdy nie była to sprawa
    pilna... ot, dojdzie dobrze, niedojdzie też dobrze. W przypadku KK wiadomo
    jakie są kary za brak minimalnej spłaty.

  • 13. Data: 2009-07-02 10:06:19
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Z lokat, ale tu OK, bowiem spływ miał być na konto. Czyli legalnie ;-)
    Aczkolwiek... Tłumaczysz brak realizowania zlecenia 1 sesją elixiru. jest to
    kłopotliwe (dopiero wieczorem pracująca osoba sprawdzi, czy aby wszystko
    poszło jak powinno, a może juz być za późno), ale niech i tak będzie. Jak
    wytłumaczysz fakt, że lokaty spłynęły na konto po 6:20,a nie o 0:01 tego
    dnia? Wówczas miałbym zerowy stan konta i po problemie. Od czego w EB zależy
    godzina przekazania kapitału i odsetek na rachunek?

  • 14. Data: 2009-07-02 10:07:29
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > A moment niedoczytałem, że to o 6:20 było, no to miało prawo jeszcze nie
    > wyjść.

    To w czym problem, aby móc je odwołać? Skoro jeszcze nie wyszły to klik i
    "zlecenie anulowane". problem w tym, że anulowane zlecenie o 6:20 wyjdzie i
    tak o 8:00.

  • 15. Data: 2009-07-02 10:08:30
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:01:39 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > pilna... ot, dojdzie dobrze, niedojdzie też dobrze. W przypadku KK wiadomo
    > jakie są kary za brak minimalnej spłaty.

    Juz po pierwszej sesji eliksiru. Ja ze zleceń korzystam sporo, jedyne o
    czym trzeba pamiętać to to, że zlecenie przelewu z rachunku
    oszczędnościowego na konto jest realizowane później (albo w tym samym
    czasie co nie robi różnicy) niż przelew zewnętrzny, więc trzeba
    rzeczywiście takie zlecenie ustawić na dzień wcześniej. Lokaty chyba
    "spadają" wcześniej i zlecenie się wykonuje (ale tu głowy nie dam a
    sprawdzać mi się nie chce).

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2009-07-02 10:15:14
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:07:29 +0200, Szymon napisał(a):

    > To w czym problem, aby móc je odwołać?

    To co widzisz na www to nie jest bezpośrednio system transakcyjny banku, są
    pewne opóźnienia. Prawdopodobnie tak jest ławiej i prosciej. Przypadki
    kiedy się "wywala" są pewnie na tyle sporadyczne, że nie opłacało się tego
    zmieniać.

    > Skoro jeszcze nie wyszły to klik i
    > "zlecenie anulowane". problem w tym, że anulowane zlecenie o 6:20 wyjdzie i
    > tak o 8:00.

    Powinien byc komunikat, że zlecenia nie da się anulować. Pozostaje zgłosić
    im błąd i zareklamować. W regulaminie chyba nic na ten temat nie ma :).

    --
    Kojer

  • 17. Data: 2009-07-02 10:22:36
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

> [...]
    > czasie co nie robi różnicy) niż przelew zewnętrzny, więc trzeba
    > rzeczywiście takie zlecenie ustawić na dzień wcześniej.

    Zwykle naturalną prawidłowością w bankach jest układ, w którym najpierw
    realizowane są przelewy wewnętrzne, a potem zewnętrzne.

    Lokaty chyba
    > "spadają" wcześniej i zlecenie się wykonuje (ale tu głowy nie dam a
    > sprawdzać mi się nie chce).

    Dokładnie tak. I tu ciekawa opcja... Jeśli ktoś chce zlecić na jutro przelew
    zewnętrzny to z KO musi przelać kasę na ROR już dziś. Ale jeśli mu się
    lokata jutro kończy i spłynie na ROR to przelew wyjdzie. heh - zasadniczo to
    EB działa, ale jak widać, jak mu pasuje tak chodzi...

  • 18. Data: 2009-07-02 10:25:00
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

> [...]
    > pewne opóźnienia. Prawdopodobnie tak jest ławiej i prosciej. Przypadki
    > kiedy się "wywala" są pewnie na tyle sporadyczne, że nie opłacało się tego

    pewnie tak.

    > Powinien byc komunikat, że zlecenia nie da się anulować. Pozostaje zgłosić
    > im błąd i zareklamować. W regulaminie chyba nic na ten temat nie ma :).

    Ba! Nie dość, że dało się anulować to jeszcze był komunikat o anulowaniu ;-)
    Reklamacja zgłoszona. Mam mieć odpowiedź na piśmie, choć wczoraj też
    dzwonili. Zasadniczo gdzies tam w regulaminie jest, że anulowanie zlecenia
    jest skuteczne na dzień wcześniej.

  • 19. Data: 2009-07-02 10:38:35
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:25:00 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > Reklamacja zgłoszona. Mam mieć odpowiedź na piśmie, choć wczoraj też
    > dzwonili. Zasadniczo gdzies tam w regulaminie jest, że anulowanie zlecenia

    Ano jest, no to niestety kiepsko widzę reklamację.

    § 17
    7. Odwołanie zlecenia, o którym mowa w ust. 1, bedzie miało skutek:
    a) w przypadku zlecenia jednorazowego - jeżeli ma miejsce na co najmniej
    jeden dzien przed realizacja zlecenia,
    b) w przypadku zlecenia stałego:
    a. w dniu złożenia odwołania, jeżeli dzien ten nie jest dniem realizacji
    zlecenia,
    b. dzien po złożeniu odwołania, jeżeli dzien złożenia odwołania jest dniem
    realizacji zlecenia.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2009-07-02 10:41:28
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 12:22:36 +0200, Szymon napisał(a):

    > Zwykle naturalną prawidłowością w bankach jest układ, w którym najpierw
    > realizowane są przelewy wewnętrzne, a potem zewnętrzne.

    A to akurat niekoniecznie. Tak na oko, zlecenia wewnętrzne z data przyszłą
    są realizowane tym samym mechanizmem (funkcją) co zlecenia zewnętrzne.
    Funkcja zamykająca lokaty idzie pewnie przed albo równolegle ale się po
    prostu szybciej kończy (jak to drugie to nie ma gwarancji, że zlecenie
    wyjdzie w takim przypadku).

    --
    Kojer