  • 21. Data: 2007-07-25 18:44:02
    Temat: Re: Euronetowa dyskryminacja
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Marcin Krzyżanowski" news:f884t2$ipm$1@inews.gazeta.pl

    > ale nadal nie ma niemieckiego. Problem nierozwiązywalny ;)))))) to
    > zabrać litewski i wsadzić niemiecki... niemców jest więcej ;))))))

    Litwini to Słowianie i nie należy ich dyskryminować. Język niemiecki
    powinien być dostępny w bankomatach za dodatkową opłatą :D ;)

  • 22. Data: 2007-07-25 19:30:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 20:44
    (autor Pszczelarz Bartek
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <f...@b...prochu>):

    > Litwini to Słowianie

    żę kę? Jacy słowianie? Nie mylisz ich z ruskimi? :D

    (chyba się oftupic zrobił :D)
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 23. Data: 2007-07-25 20:00:38
    Od: "michal.b" <m...@w...ww>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >W odpowiedzi na pismo z wtorek, 24 lipca 2007 23:52
    > (autor mako
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <f85skl$m3p$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Nie znam sytuacji tamtych terenów. Nie wiem na ile są litewskie czy
    > białoruskie. Fakt, że na podlasiu ludzie po polsku nie mówią,

    a niby jak mowia na podlasiu ?

  • 24. Data: 2007-07-25 20:29:03
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 22:00
    (autor michal.b
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <f88a55$tdn$1@news.onet.pl>):

    > a niby jak mowia na podlasiu ?

    A do tego nie doszedłem :D Po podlasku bym rzekł :D

    Słownictwo nawet zbliżone, ale stylistyka inna, a akcent całkiem inny.
    To coś tak jak keryś jest u nos z Rudy Ślunskiej... Ino że tam to ichniesza
    Ruda sięgo ganz na cołki rejon. No i prowdziwych Rudzian już mało i po
    prowdzie rzadko kery po polsku nie umi wcale. A tam znów rzadkość spotkać
    polskomówiącego. Czasami wręcz ciężko się dogadać i to nawet w
    większych ,,centrach'' takich jak księgarnia w Augustowie.

    Ogólnie poza językiem zdecydowanie inna kultura. Np. praca jest im obca i
    wolą nie zarobić niż coś zrobić. Ale to podobno tradycja wschodnia i dalej
    za granicą jeszcze gorzej....

    Hm.... Chyba nam grupa przestała pasować tematycznie :D