-
21. Data: 2002-01-17 11:48:24
Temat: Re: FAQ grupy w telewizji.
Od: "Tomasz Tatar" <t...@c...pl>
Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal...
>
> Ja nie wiem jaki dawna Rada ma wplyw na mbank czy tez nasi wysunieci
> przedstawiciele w BRE ;-) ale mysle ze odpowiednie informacje powinny
> sie znalesc na stronie www mbanku. Zgadzam sie ze powinny one zawierac
> pelne (na poziomie laika) informacje dlaczego takie transakcjie moga
> nie przejsc.
>
Informacje o mechanizmie (dlaczego transakcja moze nie przejsc) sa moze
i interesujace i wyjasniaja, ze wina nie lezy po stronie mBanku, ale dla
prawdziwego laika bardziej przydatna bylaby lista sklepow, ktore nie
dzialaja z eKarta. W Forum mBankowcy pisali, ze testowali eKarte na
wielu "witrynach" i wszystko cacy i bardzo dziala. Wkrotce jednak
pojawily sie zgloszenia od klientow, ze taka to a taka strona nie
zadzialala.
Nie moglby mBank zbierac takich zgloszen (z mLinii, z Forum, z pbb)
i tworzyc na tej podstawie listy dostepnej na WWW? Potencjalny klient
moglby sobie sprawdzic czy nie bedzie mial klopotow z eKarta PRZED
jej zamowieniem i skarg i zalow byloby pewnie mniej (a jesli juz, to bylyby
nieuzasadnione).
Pozdrawiam!
--
Tomek Tatar
-
22. Data: 2002-01-17 13:17:19
Temat: Re: FAQ grupy w telewizji.
Od: "MK" <m...@i...pl>
Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1eb7.0000112d.3c458e72@newsgate.onet.pl...
> uważąm że w mediach na żywo w ciągu 10 sek. można
> użyć "na każdej" zamiast "na każdej akceptującecj karty Visa w sposób
uznany
> standardami, o ile jakiś pojedynczy, nienaprawiony jeszcze bug po stronie
> sklepu, po stronie posrednika lub po stronie mBanku to uniemożliwia".
Wojtku, nie chce sie czepiac, ale "kazdy" jest czym innym niz np. "niemalze
kazdy", dlatego napisalem o szkoleniu przez PR. Generalnie chodzi mi o
szerszy problem, ktorego czescia jest m.in. ta wypowiedz. Otoz w zadnych
materialach do ktorych klient ma dostep przed zakupem karty, ani promujacych
karte, ani nawet w regulaminie, nie ma mowy o tym, ze mozna karta zaplacic
tylko w sklepach spelniajacych okreslone warunki. To tak jakbys sprzedawal
konta z ktorych mozna dokonywal dowolnych przelewow, ale w praktyce tylko na
te ktore maja format NRB ;).
Co wiecej, materialy udostepniane klientowi przez bank, jak i wypowiedzi
takie jak Twoja, dosc jednoznacznie sugeruja, ze wystarczy podac numer karty
na wirtynie internetowej, lub telefonicznie, aby dokonac zakupu, a potem
okazuje sie ze bank nie daje autoryzacji. Do tego jeszcze pobiera oplaty za
podniesienie limitu... mysle ze w takiej sytuacji byloby uczciwe pobieranie
tych oplat po udzieleniu autoryzacji. Juz zwracalem na to uwage, klient nie
jest wstanie przewidziec czy bank da autoryzacje, czy nie da. Bank
oczywiscie umywa rece i mowi, ze niektore sklepy tak maja, ale wczesniej,
przez zakupem karty, nikt o tym nie informowal.
Nie chce juz powracac do zdarzenia o ktorym wiesz, zaznacze tylko ze brak
jakiejkolwiek checi pomocy ze strony banku w przypadku jezeli karta nie
zadziala w moich oczach jest jeszcze bardzo naganny. Jako pomoc przy
najszczerszych checiach oczywiscie nie moge uznac rady "Prosze przelac
pieniadze na inne konto i skorzystac z innej karty".
Chociaz ja osobiscie z eKarty nie korzystam, mam nadzieje ze uzupelnicie
informacje jej dotyczace, ze stana sie one bardziej blizsze prawdy i ze w
wypowiedzich pracownikow banku nie bedzie mozna doszukac sie proby
wprowadzenia klientow w blad, nawet przy zlej woli.
Maciej
-
23. Data: 2002-01-17 13:21:37
Temat: Re: FAQ grupy w telewizji.
Od: "MK" <m...@i...pl>
Użytkownik "Sark" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:a24a0f$ecc$1@szmaragd.futuro.pl...
> p.s. dlaczego w twich postach nie ma już linka do
> faq ?
>
Myslalem, ze juz wszystkim sie znudzil ;). A tak powaznie to biore przyklad
z Sebastiana i Mariusza.
Maciej
--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
-
24. Data: 2002-01-25 01:15:16
Temat: Re: FAQ grupy w telewizji.
Od: <w...@p...onet.pl>
> Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:1eb7.0000112d.3c458e72@newsgate.onet.pl...
>
> > uważąm że w mediach na żywo w ciągu 10 sek. można
> > użyć "na każdej" zamiast "na każdej akceptującecj karty Visa w sposób
> uznany
> > standardami, o ile jakiś pojedynczy, nienaprawiony jeszcze bug po stronie
> > sklepu, po stronie posrednika lub po stronie mBanku to uniemożliwia".
>
> Wojtku, nie chce sie czepiac, ale "kazdy" jest czym innym niz np. "niemalze
> kazdy", dlatego napisalem o szkoleniu przez PR.
Witam, to stary temat, ale jestem winien wyjasnienie
Dopiero wczoraj przejrzałem ten VHS z tenbitu i okaząło się, ze jednak
powiedziałem: "na każdej witrynie akceptującej karty Visa"
Więc nadal bedę starał się usprawiedliwić, ze takie sformulowanie jest
uzasadnione w RTV na żywo, ponieważ witryny akceptujące w Internecie (co jest
istotne) karty Visa powinny (muszą?) robić to w sposób MOTO czy jakoś tak (wy
wiecie lepiej) bo takie są zalecenia Visa. Jeśli mówiłem akxceptującej karty
Visa, to myslę, że jest to w domyśle akceptującej karty Visa wg reguł Visa Int.
Jak wiadomo, na takich witrynach eKARTA działa regularnie i stale, więc można
powiedzieć na każdej tak jak możnaby powiedzieć: w POlsce autostrady są
przejezdne każdej zimy albo: o każdej porze (i zaniedbać fakt, że jak sie
wywalą dwa TIR-y to nasze twierdzenbie niebędzxie prawdziwe)
Czyli: wg naszej wiedzy eKARTA jest akceptowana przez kazą witrynę Internetową,
która akceptuje w sposób prawidlowy karty Visa, a pojedyncze witryny na których
nie dziala to są "przypadki losowe"
To naprawdę nie bylo do przewidzenia, że LOT, o ile wiem, emuluje POSa
Przepraszam że tak długo i na tak stary temat, ale czulem się zobowiązany (i
tak na grupie mam nieco poszarganą opinię)
Wojtek Bolanowski, mBank
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl