  • 1. Data: 2016-11-02 17:25:25
    Temat: Re: FATCA
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-02 o 16:52, J.F. pisze:

    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/wiadomosci/za-miesi
    %c4%85c-mog%c4%85-ci-zamrozi%c4%87-konto-w-banku/ar-
    AAjK4Vv

> [...]
    > złożyć oświadczenie FATCA (ang. Foreign Account Tax Compliance). Czas na
    > złożenie tego dokumentu jest do 1 grudnia 2016 r.
    > Co jeśli ktoś nie złoży oświadczenia? ,,W przypadku braku złożenia
    > oświadczenia FATCA przez obowiązanego klienta do 1 grudnia 2016 r.,
    > rachunki i rejestry klienta zostaną czasowo zablokowane - nie będzie
    > możliwości dokonywania operacji, w tym wycofania środków. Po dopełnieniu
    > obowiązku złożenia oświadczenia FATCA, rachunki i rejestry klienta
    > zostaną odblokowane" - informuje Komisja Nadzoru Finansowego w swoim

    A masz inne wyjście?

    --
    Pete

  • 2. Data: 2016-11-02 17:39:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 17:25, Pete pisze:
    > A masz inne wyjście?

    Mnie nie dotyczy :-) ale czy skoro bank ma czas narzędzia i przepisy
    żeby konta blokować mógłby wysłać chociaż smsa czy meila z przypomnieniem.
    A może wysyłają?

  • 3. Data: 2016-11-02 17:47:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    %c4%85c-mog%c4%85-ci-zamrozi%c4%87-konto-w-banku/ar-
    AAjK4Vv

    >A masz inne wyjście?

    Prawde mowiac to nie pamietam - chyba zakladalem jakies konta po 2014,
    ale czy wystarczyl ptaszek "nie jestem rezydentem", czy beda
    blokowac - bo zadnych wiekszych epistol nie wypelnialem.

    P.S. Jest za to jakas odpowiedzialnosc karna ? Gdyby tak ktos
    "omylkowo" zaptaszkowal ...

    J.

  • 4. Data: 2016-11-03 11:18:19
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    A co z lokatami bez konta, tak mam w Idea, choć dostęp do bankowości mam od
    dawna ale lokty przecież ciągle nowe się zakłada.
    Tylko Rafiego coś mi na maila pół roku temu wysłali, z informacją że będa
    się kontaktować ale tego nie zrobili, zresztą to konto mam do likwidacji,
    bez żadnych środków, to czy coś mi w tym przypapadku grozi? Zresztą takie
    oświadczenie w jaki sposób się wysyła czy wystarczy zeskanowane na emaila,
    czy trzeba ponosić koszty listu poleconego?

  • 5. Data: 2016-11-03 12:34:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Co bank to obyczaj.
    VW przysłał mi druk listem zwykłym razem z kopertą zwrotną - ale też na list zwykły,
    na szczęście dało się potwierdzić to, że oświadczenie doszło, w poczcie wewnętrznej w
    ST.
    W mBąku można to wyklikać we wnioskach, bez bumagi.
    Inteligo przysłał mi razem z umową - ale zakładałem miesiąc temu - z zastrzeżeniem,
    że jak FATCA nie złożę to mi konta nie otworzą.
    W kantorze aliora nie pamiętam, być może zaznaczało się to przy otwieraniu konta -
    tutaj zakładałem przed wakacjami.
    Citek - mam tylko KK - odpisał, że nie muszę składać, zaś db - że jak będą ode mnie
    chcieli, to się upomną, ale jak sam chcę to mogę wysłać poleconym albo złożyć w
    oddziale.

    Póki co jak widać jedyną sankcją jest blokada, a poważny bank (choć nie każdy w PL za
    taki uważam) raczej jednak się z klientem przed takim krokiem będzie kontaktować.
    Ale masz przynajmniej powód, żeby zlikwidować to "konto do likwidacji" - bo skoro
    jest do likwidacji to po co z tym czekać ? Ew. będziesz mógł się jeszcze na jakąś
    promocję przed sprzedaża załapać, skoro to raifi ;>

    PS.: A co to za bzdura, że dotyczy to tylko rachunków założonych od 1 lipca 2014 ?
    Bo to o 30 czerwca 2015 to mogę zrozumieć, być może od tego czasu banki są
    zobligowane do podsuwania oświadczenia FATCA nowym klientom pod rygorem odmowy
    świadczenia usług.

  • 6. Data: 2016-11-03 22:06:26
    Od: n...@p...pl

    > PS.: A co to za bzdura, że dotyczy to
    > tylko rachunków założonych od 1 lipca 2014 ?

    też mnie to zdziwiło.

    > Bo to o 30 czerwca 2015 to mogę zrozumieć,

    ja nie mogę, bo pamiętam, że oświadczenia są
    wymagane od 1 grudnia 2015 więc jest kilka
    miesięcy "dziury" w tych okresach - bezsens

  • 7. Data: 2016-11-04 20:15:12
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/3/2016 4:06 PM, n...@p...pl wrote:

    > też mnie to zdziwiło.

    > ja nie mogę, bo pamiętam, że oświadczenia są
    > wymagane od 1 grudnia 2015 więc jest kilka
    > miesięcy "dziury" w tych okresach - bezsens

    Jak pamietam chodzi o okres od momentu podpisania umowy do momentu jej
    ratyfikowania.
    Dane mialy byc zbierane od 1 lipca, ale nie bylo formalnie podstawy
    prawnej bo brak bylo ustawy.
    Dopiero po przygotowaniu polskich przepisów mozna bylo zadac
    oswiadczenia, a luke trzeba bylo jakos uzupelnic, wiec dopisano
    odpowiedni paragraf o zbieraniu oswiadczen i blokowaniu rachunkow.