  • 11. Data: 2016-11-16 18:46:57
    Temat: Re: FATCA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-11-14 o 12:28, J.F. pisze:

    >Przyzwyczailem sie do mozliwosci swobodnego pobierania pieniedzy na
    >calym swiecie jak i do zakupow globalnych. Chociaz banki przez swoje
    >oplaty probuja mnie do tego zniechecic.

    Ale to nic nie zmienia - glowa w/w w tym, abys nadal mogl placic :-)

    >Pewnie cos by te organizacje wymyslily. Ale swego czasu pracowalem w
    >polskim oddziale amerykanskiego koncernu (nie zwiazanego z finansami)
    >i pewnych rzeczy nie moglismy robic mimo, ze byly zgodne z prawem
    >polskim bo byly niezgodne z prawem amerykanskim.

    Ale oddzial amerykanskiego przedsiebiorstwa (dziwny twor, ale sie
    zdarza), czy zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ?
    Tak czy inaczej - cos by wymyslili, i podatek FATCA omineli ...

    J.

  • 12. Data: 2016-11-17 21:52:13
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-11-16 o 18:46, J.F. pisze:

    > Ale to nic nie zmienia - glowa w/w w tym, abys nadal mogl placic :-)

    To z pewnoscia. Nie po to zatrudniaja tabuny prawnikow zeby nie mogli
    dzialac.

    > Ale oddzial amerykanskiego przedsiebiorstwa (dziwny twor, ale sie
    > zdarza), czy zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ?

    Zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ktorej jedynym udzialowcem byla
    firma amerykanska.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 13. Data: 2016-11-17 21:54:08
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/16/2016 11:46 AM, J.F. wrote:

    > Ale oddzial amerykanskiego przedsiebiorstwa (dziwny twor, ale sie
    > zdarza), czy zarejestrowana w Polsce spolka z o.o. ?
    > Tak czy inaczej - cos by wymyslili, i podatek FATCA omineli ...

    z punktu amerykanskiego prawa bez znaczenia jesli wlascicielem jest
    firma amerykanska.

  • 14. Data: 2016-11-18 15:17:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 11/16/2016 11:46 AM, J.F. wrote:

    >z punktu amerykanskiego prawa bez znaczenia jesli wlascicielem jest
    >firma amerykanska.

    No coz, z amerykanskim prawem dyskutowal nie bede, ale to sie zalatwia
    tak, ze amerykanska firma zaklada spolke w Szwajcarii i czy na Cyprze,
    ta zaklada spolke polska, i polska spolka juz nie ma wlasciciela
    amerykanskiego.

    Byc moze Amerykanie zerwali juz ze sredniowiecznym prawem wasalnym, i
    siegaja dalej ... nie zawsze moga ...

    J.

  • 15. Data: 2016-11-18 23:27:15
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/18/2016 8:17 AM, J.F. wrote:
> [...]
    > amerykanskiego.
    >
    > Byc moze Amerykanie zerwali juz ze sredniowiecznym prawem wasalnym, i

    Dalej ma, tylko trudniej do tego dojść.
    Kwestia tego czy firma kombinuje i ktoś chce iść siedzieć czy też nie.