  • 1. Data: 2009-01-22 20:13:32
    Temat: FED - przywracanie płynności w amerykańskim systemie bankowym
    Od: Pogo <w...@g...com>

    Poniżej oglądacie skalę kryzysu przedstawioną poprzez zestawienie
    poprzednich kryzysów od 1919 roku do teraz.

    Poniższy wykres przedstawia całkowitą kwotę pożyczek udzielonych
    instytucjom finansowym przed FED w latach 1919 - 2008.
    Szare pola oznaczają okresy recesji określone przez National Bureau of
    Economic Research.

    http://www.itulip.com/images/FedFAILbyiTulip.gif

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 2. Data: 2009-01-22 20:27:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Pogo" <w...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > instytucjom finansowym przed FED w latach 1919 - 2008.
    > Szare pola oznaczają okresy recesji określone przez National Bureau of

    Hehehe, fajny wykresik, ale jednak dostrzegam tu sporą demagogię.

    Po pierwsze (co miałoby chyba mniejszy wpływ) powinno to być przeskalowane o
    inflację, a nie jest. Po drugie (co miałoby zapewne wpływ dramatyczny i
    wykres straciłby całkiem swoją spektakularność) powinno to być ważone
    całkowitą ilością USD w obiegu.

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-22 21:16:58
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Pogo pisze:
    > Poniżej oglądacie skalę kryzysu przedstawioną poprzez zestawienie
    > poprzednich kryzysów od 1919 roku do teraz.

    Porównywanie dolara sprzed 80 lat (solidna, mająca
    pełne pokrycie w złocie waluta) z dzisiejszymi
    fiducjarnymi zielonymi papierkami emitowanymi przez
    FED nie ma żadnego sensu.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 4. Data: 2009-01-23 21:07:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    MarekZ schrieb:
> [...]
    > wpływ dramatyczny i wykres straciłby całkiem swoją spektakularność)
    > powinno to być ważone całkowitą ilością USD w obiegu.

    Czyli jednak "druk pieniadza" nie ma tak dramatycznego wplywu na
    inflacje, o ile ma sie "swiatowa" walute?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-01-23 21:51:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Czyli jednak "druk pieniadza" nie ma tak dramatycznego wplywu na inflacje,
    > o ile ma sie "swiatowa" walute?

    Ano, wygląda nie ma...

    To co zostało wykreowane w przypadku USD wydaje sie sprzeczne ze zdrowym
    rozsądkierm, ale tak jest. Podobnie zresztą jak obecna siła tej waluty.

    marekz

  • 6. Data: 2009-01-23 22:23:19
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    MarekZ pisze:

    > To co zostało wykreowane w przypadku USD wydaje sie sprzeczne ze zdrowym
    > rozsądkierm, ale tak jest. Podobnie zresztą jak obecna siła tej waluty.

    Bo kreowana kasa od razu jedzie poza granice USA, do Chin i szejków.
    Największy wałek wszech czasów: ropa i połowa chińskiej produkcji
    przemysłowej za wagony ..... papierków :))
    No ale już 500 lat tamu było złoto za szklane paciorki.

    IMHO USA absolutnie nigdy nie dopuszczą (a jakby ktoś dyskutował to
    lotniskowiec już płynie) do zastąpienia dolara euro, juanem czy
    inną "walutą światową".

  • 7. Data: 2009-01-24 10:59:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    MarekZ schrieb:
> [...]
    >
    > To co zostało wykreowane w przypadku USD wydaje sie sprzeczne ze zdrowym
    > rozsądkierm, ale tak jest. Podobnie zresztą jak obecna siła tej waluty.

    Niewatpliwie brzmi to bardzo romantycznie, ale jedno mi tu nie pasuje:
    po co USA emituja obligacje i sprzedaja je za dolary za granica, skoro
    latwiej byloby te dolary po prostu wydrukowac?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2009-01-24 11:05:47
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Niewatpliwie brzmi to bardzo romantycznie, ale jedno mi tu nie pasuje: po
    > co USA emituja obligacje i sprzedaja je za dolary za granica, skoro
    > latwiej byloby te dolary po prostu wydrukowac?

    Być może jednym z argumentów może być to, że obligacje są mniej płynne. Są
    tylko obietnicą, że kiedyś da się je zamienić na pieniądze. Trudniej jest
    "zaatakować" walutę obligacjami niż żywą gotówką czy dowolnym innym
    instrumentem o charakterze bardziej zbliżonym do środków a'vista, prawda?

    marekz

  • 9. Data: 2009-01-24 13:53:15
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    MarekZ schrieb:
> [...]
    > instrumentem o charakterze bardziej zbliżonym do środków a'vista, prawda?

    Obligacje (sprzedane przez USA za dolary za granica) sa nieskonczenie
    bardziej plynne od wydrukowanych dolarow w posiadaniu USA (w
    zagranicznym "nieposiadaniu").
    Innymi slowy, latwiej "zaatakowac" walute obligacjami niz czyms, czego
    sie nie ma.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2009-01-24 14:04:29
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > "nieposiadaniu").
    > Innymi slowy, latwiej "zaatakowac" walute obligacjami niz czyms, czego sie

    Nie bardzo rozumiem co ma wynikać z tego co napisałeś.

    Przecież faktycznie to USA płacą tymi obligacjami za różne towary i usługi
    pochodzące z zagranicy (no chybe że uważasz, że tak nie jest i wierzysz w
    zestaw działań zaciemniających sytuację i ekonomiczne bełkotanie).

    Sugerujesz, że lepiej by było dla USA gdyby płacili wydrukowanymi
    banknotami? Bo coś tym krajom, od których kupują dać muszą.

    marekz