  • 11. Data: 2009-01-24 15:46:57
    Temat: Re: FED - przywracanie płynności w amerykańskim systemie bankowym
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    MarekZ schrieb:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:glf6gi$s5e$1@online.de...

    > Nie bardzo rozumiem co ma wynikać z tego co napisałeś.
    >
    > Przecież faktycznie to USA płacą tymi obligacjami za różne towary i
    > usługi pochodzące z zagranicy (no chybe że uważasz, że tak nie jest i
    > wierzysz w zestaw działań zaciemniających sytuację i ekonomiczne
    > bełkotanie).
    >
    > Sugerujesz, że lepiej by było dla USA gdyby płacili wydrukowanymi
    > banknotami? Bo coś tym krajom, od których kupują dać muszą.

    No dobra - daja im (powiedzmy, Chinczykom) obligacje o wartosci 1 mld
    USD za kontener Chinskich zegarkow/laptopow/czegokolwiek.

    Za rok sa zobowiazani odkupic od Chinczykow owe obligacje za 1 mld USD +
    odsetki.

    Nie rozumiem wiec, po co tam sa w ogole wmieszane obligacje, skoro
    taniej dla USA byloby zaplacic swiezo wydrukowanymi dolarami, nie tracac
    przy tym na odsetkach.

    Czy moze z dodrukiem dolarow w prawie dowolnej ilosci nie jest jednak
    tak latwo, jak niektorzy sugeruja?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2009-01-24 16:05:02
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > za kontener Chinskich zegarkow/laptopow/czegokolwiek.
    >
    > Za rok sa zobowiazani odkupic od Chinczykow owe obligacje za 1 mld USD +

    Za które dadzą im przecież nowe obligacje.

    > Nie rozumiem wiec, po co tam sa w ogole wmieszane obligacje, skoro taniej
    > dla USA byloby zaplacic swiezo wydrukowanymi dolarami, nie tracac przy tym
    > na odsetkach.

    Ale ci Chińczycy chyba nawet wolą te obligacje, właśnie ze względu na
    odsetki. Dopóki nie chcą atakować USD obligacje są dla nich lepsze.

    > Czy moze z dodrukiem dolarow w prawie dowolnej ilosci nie jest jednak tak
    > latwo, jak niektorzy sugeruja?

    Nie wiem jak to dokładnie jest, muszą być jakieś ograniczenia. Zapewne tak
    jak piszesz, łatwiej wyemitować więcej obligacji niż więcej gotówki.

    Dodatkowo obligacje emituje rząd, a gotówkę FED. I to może tu być
    decydujące.

    marekz