  • 11. Data: 2009-02-03 19:43:18
    Temat: Re: FOREX -- kto się tym bawił?
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PL" <u...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:gma3vm$n79$1@inews.gazeta.pl...

    > na GBP nikt tam nie gra, liczba otwartych pozycji ( LOP) wynosi 0

    Uscislilem tylko liste dostepnych kontraktow terminowych na waluty na GPW...
    Co nie zmienia faktu, ze kontrakty inne niz FW20 sa "malo handlowane" na
    GPW;)

    Tomek

  • 12. Data: 2009-02-03 21:10:43
    Od: "PL" <u...@W...pl>

    > Uscislilem tylko liste dostepnych kontraktow terminowych na waluty na
    > GPW...
    > Co nie zmienia faktu, ze kontrakty inne niz FW20 sa "malo handlowane" na
    > GPW;)

    na EUR i USD jest po 1k LOP a wiec da sie grac jako pojedynczy "leszcz", ale
    "spread" jest spory

  • 13. Data: 2009-02-03 22:34:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "top" gm8u1c$4qi$...@a...news.neostrada.pl

    > [..] Jednak po Twojej wypowiedzi "Straszą mnie jakimiś lewarkami... " obawiam się
    że jesteś zielony w temacie,

    Nie wiem, skąd w ludziach tyle jadu?! Co Ty myślisz? -- że ja giełdy w życiu
    nie widziałem? Oczywiście, że widziałem!! Niejedną!!! Samochodową, warzywną... ;)
    Może jeszcze jakąś... Wcale nie jestem zielony!!! Nawet dolary kiedyś widziałem...
    No... Może to były bony -- nie pamiętam już... ;)

    -=-

    A poważniej? Zielony to ja bym był dopiero za jakiś czas, gdybym był pilnym uczniem.
    Teraz to ja jeszcze kwiatuszkiem jestem, nie {zaś} zielonym (niedojrzałym) owocem. ;)
    Może nawet dopiero pończusiem, nie {zaś} rozwiniętym (gotowym do zapylania? --
    gotowym
    do obzdulenia :) [mnie] na giełdzie?) kwiatkiem... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Na wszelki wypadek zauważę, że jestem wdzięczny za wszelkie wypowiedzi.
    :)

  • 14. Data: 2009-02-04 14:58:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PL" gmabsj$dn1$...@i...gazeta.pl

    > na EUR i USD jest po 1k LOP a wiec da sie grac jako pojedynczy "leszcz", ale
    "spread" jest spory

    Jaki? Ja chcę grać jako leszcz, na dodatek jako pojedynczy, bo
    nie umiem samodzielnie rozmnażać się, a kooperantki brak... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-02-04 20:04:19
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    napisał w wiadomości news:gm7sqn$rfm$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ktoś z Was bawi się FOREXem? Jeśli tak -- czy chce się podzielić
    > wrażeniami? :)

    Zarabianie na forexie to troche taka utopia :) Niby masz szanse 50/50 % ale
    w praktyce 95% ludzi topi forsę błyskawicznie. Powod? Zla strategia lub jej
    brak (pojscie na zywioł), nietrzymanie się strategii (nawet najlepszej) i
    niekonsekwencja (psychika siada przy tak szybkich zmianach), granie zbyt
    duzymi stawkami czyli złe zarządzanie kapitałem (lewar wymyslono wlasnie po
    to aby grabić naiwniakow, ktorzy chcą zarobic 100% w minutę :) . To są
    najczestsze przyczyny katastrof forexowych zazwyczaj występujące
    jednoczesnie. Dlatego świeżak jak najbardziej jest w stanie stracic wszystko
    w minutę, choc najczesciej strata pierwszego kapitału zajmuje az kilka
    godzin :)

    V.

  • 16. Data: 2009-02-06 08:03:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ViRuS" gmcsfd$gag$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > jednoczesnie. Dlatego świeżak jak najbardziej jest w stanie stracic wszystko w
    minutę, choc najczesciej strata pierwszego kapitału

    Konkretnie -- ile godzin, bo nie wiem, czy warto jeść śniadanie. ;)
    (po stracie wszystkiego zamierzam popełnić samobójstwo w afekcie ;) -- po
    co tracić czas i pieniądze na jedzenie, jeśli człowiek tego nie strawi?)

    -=-

    Pojęcia nie mam o giełdzie. Zawsze uważałem, że należy pracować zarobkowo, nie
    spekulować, chyba że się człowiek dobrze zna na tym czymś, czym zamierza obracać.
    Ja niestety nie mam pojęcia o giełdowanniu.

    Każdemu doradcy chętnemu do grania moimi pieniędzmi odpowiadam, że powinien
    grać swoimi, na przykład zastawiając swój dom czy (nadal -- swoją) żonę. ; )

    -=-

    Oczywiście za info -- jestem wdzięczny. :)
    Lewar (taki duży) jest dla mnie swoistą paranoją.

    Zauważyłem, że od lata ubiegłego roku 05 dnia miesiąca złotówka umacnia się.
    (nie mam pojęcia, dlaczego) Wczoraj też umocniła się. Dziś (jak widzę) znowu
    spada. :)

    Obligatoryjny żart:

    No... Ale (korzystając z umocnienia się złotówki) kupiłem wczoraj bawełnianą
    (100% bawełny) koszulę nie za 7 złotych, ale za 5 złotych. :) Trzeba umieć
    czerpać zyski z obserwacji. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2009-02-06 17:15:28
    Od: Bestseller <b...@S...pl>

    Dnia Tue, 3 Feb 2009 23:34:28 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Teraz to ja jeszcze kwiatuszkiem jestem, nie {zaś} zielonym (niedojrzałym) owocem.
    ;)

    Co prawda to NTG ale ten zielony to IMO wzięty jest właśnie od pączków
    liścia, a nie od owoca, czyli coś, co ledwo się urodziło z suchej gałązki
    czy też gruntu.

    Zrowie!
    Tony.

  • 18. Data: 2009-02-06 18:44:58
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    napisał w wiadomości news:gmgqti$p2c$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > co tracić czas i pieniądze na jedzenie, jeśli człowiek tego nie strawi?)

    Z reguły wystarcza kilka transakcji + jakieś info ze swiata, np. zmiana stop
    procentowych gdzies tam. I nie ma znaczenia czy info jest na korzysc czy
    nie, bo ogromne wahnięcia to w jedną to w drugą stronę gwarantują tzw Margin
    Call'a jesli się gra zbyt duzą stawką w stosunku do depozytu. Nie powinno
    się ryzykować przy tak duzych lewarach i tak duzych zmianach jak obecnie
    większą kasą niz 1-2% depozytu. Tymczasem swiezak z ulicy zawsze musi
    obkupić się na kilkadziesiąt procent licząc na farta. Nawet jesli raz mu się
    fuksem uda to i tak przy takim Money Management nie powalczy dluzej niz
    kilka transakcji :)
    Polecam darmowe konto demo na platformie Metatrader, np. u naszego brokera
    xtb.pl
    To lepsze niz szachy gdy sie juz pozna zasady, serio :)
    Jak po dwoch latach zacznie zarabiać się na demo, to mozna przejsc na reala
    :)
    Znajdowanie profitowej strategii jest troche jak szukanie swiętego Graala, a
    ile przy tym zabawy gdy chce się przechytrzyc cały świat ;) Fajnym sportem
    jest tez programowanie automatycznych strategii (skryptow samodzielnie
    otwierających i zamykających pozycje na podstawie okreslonych zasad). Pod
    Metatradera jest to jezyk MQL podobny troche to C++. Są nawet organizowane
    mistrzostwa swiata automatów!!! A jak juz sie dopracowany automat to nic
    tylko odpalic i kontrolowac zyski z hawajskiej plaży ;)

    V.

  • 19. Data: 2009-02-06 19:03:21
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > mistrzostwa swiata automatów!!! A jak juz sie dopracowany automat to nic
    > tylko odpalic i kontrolowac zyski z hawajskiej plaży ;)

    I jeszcze mieć przy sobie kasę na bilet powrotny żeby poławiaczem krabów nie
    zostać.

    marekz

  • 20. Data: 2009-02-06 19:50:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bestseller" c1vl27wqvqmc$....@4...net

    > Co prawda to NTG ale ten zielony to IMO wzięty jest właśnie od pączków
    > liścia, a nie od owoca, czyli coś, co ledwo się urodziło z suchej gałązki
    > czy też gruntu.

    Z gruntu powiadasz... A jak ja jestem ze szklarni? ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'