  • 41. Data: 2004-04-22 08:34:54
    Temat: Re: Faktura z terminem platnosci 1.05.2004
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004 17:01:06 +0200, "SP9LWH" <s...@a...pl> wrote:

    >Niektórzy operatorzy (wszyscy?) piszą , ze forsa ma być na koncie w tym dniu
    >inaczej liczą odsetki

    i co, mocniejsi od KC są? :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 42. Data: 2004-04-22 08:38:40
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004 08:53:30 +0200, A_Zet <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Nie, nigdy takiego przepisu nie bylo i byc nie moglo. Przepis mowi
    >jedynie o terminie platnosci a nie o terminie uplywu itd. I stad ta
    >interpretacja fiskusa, ze skoro jest podana data, to terminem
    >platnosci jest ona wlasnie a nie zadne uplywy terminu zaplaty.

    Rozporządzenie wykonawcze do ustawy o VAT specyficznie definiuje
    moment otrzymania faktury m.in. za usługi telekomunikacyjne i dostawy
    energii elektrycznej. Zgodnie z par. 42 tegoż rozporządzenia, jeżeli
    faktura zawiera dane dotyczące okresu rozliczeniowego, za miesiąc
    otrzymania faktury przez podatnika uważa się miesiąc, w którym
    przypada termin płatności określony w tej fakturze.

    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31761,307555.htm

    Jarek Andrzejewski

  • 43. Data: 2004-04-22 09:00:11
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    żeby tam były. Powinieneś wysłac na tyle wcześnie np. 3 dni,

    > nieprawda. Owa sobota to święto, więc termin upływa w pierwszy dzień
    > nie-świąteczny
    > --
    > Jarek Andrzejewski

    Bardzo ciekawe ....
    Jak się z tobą umówie, że oddasz mi pieniądze w niedzielę, to przyjdziesz w
    poniedziałek bo niedziela to święto???
    Bullshit

    Mo

  • 44. Data: 2004-04-22 09:05:16
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    Czy z

    > tak

    Bzdura. Absolutnie nie. Bo nie ma NAJMNIEJSZEGO powodu. Jeśli takowy znasz
    to podaj, zamiast DEZINFORMOWAĆ.

    MO

  • 45. Data: 2004-04-22 09:20:30
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    > art.115 kc
    >
    > KG

    Od kiedy zapłata jest czynnością prawną? Chyba od dziś.... Wyrwane
    nieprawidłowo z kontekstu.
    Może mieć zastosowanie, jeśli w unmowie jest np. termin 14 dni do zapłaty,
    przypadł on np. w niedzielę i UMOWA nie MÓWI inaczej. Np w przypadku umowy
    karty kred. masz jasno "umówione", że w terminie środki mają być na koncie i
    KC nic do tego nie ma.

    MO

  • 46. Data: 2004-04-22 09:38:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Misiek wrote:
    > Nie chodzi mi tu o ten konkretny wątek, ale raczej o sprawę dnia wolnego od
    > pracy...

    nie ma dnia wolnego od pracy

    KG

  • 47. Data: 2004-04-22 09:40:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MONTWA wrote:
    > Od kiedy zapłata jest czynnością prawną? Chyba od dziś.... Wyrwane
    > nieprawidłowo z kontekstu.

    A gdzie w art.115 kc mowa jest o czynności prawnej?

> [...]
    > karty kred. masz jasno "umówione", że w terminie środki mają być na koncie i

    tak?
    Moją byc na koncie w określonym terminie. Jeśli umowa nie precyzuje
    sposobu jego liczenia, to stosujemy kc, w tym art.115.

    KG

  • 48. Data: 2004-04-22 09:51:33
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    > art.115 kc
    >
    > KG

    To jeszcze znajdz definicje dnia _ustawowo wolnego od pracy_

    --
    Pete

  • 49. Data: 2004-04-22 10:02:19
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    > A gdzie w art.115 kc mowa jest o czynności prawnej?

    Bo art dotyczy CZYNNOŚCI prawnych. Bo tego dotyczy rozdział ....
    A art. 110 powyżej mówi:

    Art. 110. Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu
    państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego
    obliczania, stosuje się przepisy poniższe

    Dlatego należy czytać ze zrozumieniem, a nie wyrywać z kontekstu

    MO

  • 50. Data: 2004-04-22 10:11:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    MONTWA wrote:
    > Bo art dotyczy CZYNNOŚCI prawnych. Bo tego dotyczy rozdział ....
    > Dlatego należy czytać ze zrozumieniem

    Z pewnością.

    To proszę wskazać w dowolonym miejscu tego rozdziału że chodzi w nim o
    termin na dokonanie czynności prawnej.

    KG