  • 1. Data: 2009-11-24 13:58:45
    Temat: Fałszywki, a Kodeks Karny
    Od: maruda <r...@n...com>

    Art. 312. Kto puszcza w obieg podrobiony albo przerobiony pieniądz, inny
    środek płatniczy albo dokument określony w art. 310 § 1, który sam
    otrzymał jako prawdziwy, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do roku.

    - jeśli *nieświadomie* - czy także podlega?

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2009-11-24 14:23:21
    Temat: Re: Fałszywki, a Kodeks Karny
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 14:58:45 +0100, maruda napisał(a):

> [...]
    > albo pozbawienia wolności do roku.
    >

    > - jeśli *nieświadomie* - czy także podlega?

    Art. 8 kk po średniku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-11-24 19:12:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "maruda" <r...@n...com> napisał w wiadomości
[...]

    Jesli jestes pracownikiem banku (albo innym "profesjonalista") to tak.

    MK

  • 4. Data: 2009-11-24 21:01:23
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    maruda pisze:
> [...]
    > albo pozbawienia wolności do roku.
    >

    > - jeśli *nieświadomie* - czy także podlega?

    Miałem taką przygodę z Multi... Zapłaciłem taryfiarzowi banknotem 200
    PLN za przewóz. Wydał mi lewą stówkę. Poszedłem do banku wpłacać inne
    pieniądze i poprosiłem o sprawdzenie banknotu, który z daleka śmierdział
    podróbką (przyjąłem go w stanie lekko rozentuzjazmowanym). Pan kasjer
    zatrzymał banknot stwierdzając jego fałszywość, po czym przyszło
    wezwanie z policji bym złożył zeznania w jaki sposób wszedłem w
    posiadanie owego banknotu i dlaczego próbowałem go wprowadzić w
    obieg(!). Po miłej rozmowie sprawę zdaje się umorzono, choć nigdy nie
    dostałem pisma takiej treści