  • 31. Data: 2012-10-24 14:32:01
    Temat: Re: Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 12:59:16 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    nic.

    > Eurobank deklaruje w swoich bezstykowkach 100 zl do zazadania PIN

    Myślę o limitach *ilościowych* nie kwotowych :)

    --
    Olgierd

  • 32. Data: 2012-10-24 14:43:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Paź, 14:32, Olgierd <o...@g...com> wrote:

    > Myślę o limitach *ilościowych* nie kwotowych :)

    Ja bym wolal kwotowy :)Zreszta sila rzeczy, testujac ilosc transakcji,
    jednoczesnie sprawdzisz limit kwotowy - uwzglednij i sprawdz ta
    wartosc w chwili, gdy (jesli) poprosi o pin.
    Zreszta chcesz, to masz - w cytowanym regulaminie wspomnieli, ze
    zagraniczne ograniczyli do 2-ch sztuk :)

  • 33. Data: 2012-10-24 16:14:33
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 14:43:24 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Ja bym wolal kwotowy :)Zreszta sila rzeczy, testujac ilosc transakcji,
    > jednoczesnie sprawdzisz limit kwotowy

    Aa, masz na myśli to, że czymś innym jest 5 po 40 zł albo 8 po 48 zł. OK, będę to też
    zliczać.

    Więc mogę tylko powiedzieć -- koleżanka siedzi przy następnym biurku -- że delfinkiem
    udało się przeszło 20 transakcji bezstykowo, za przeszło 500 zł.

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 34. Data: 2012-10-24 19:04:37
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > No wlasnie jak zaprogramowc sobie chipa poprzez interfejs banku?

    To to samo co zdefiniować nowy pin.

    > Nie widze za bardzo mozliwosci wpisania np. limitu 50 zl na dobe w
    > ustawieniach karty, ktory to parametr zostalby przekazany do chipa i
    > tam zapisany dla transakcji offline.

    Jak pin da się przekazać, to i inne parametry się da. Trzeba tylko
    chcieć to oprogramować.

    Dla niewtajemniczonych: Tak, chip *zna* pin. Musi znać, bo sprawdza jego
    poprawność przy transakcjach offline. (A poznaje go w wyniku otrzymania
    odpowiedniego komunikatu od banku przy okazji wykonywania jakiejś
    transakcji online. Właśnie dlatego zmiana pinu przez www nie "działa" od
    razu. Ale to nie ma większego znaczenia... Zmiana wysokości limitu
    operacji offline też nie musiałaby działać od razu. Takie rzeczy się
    zwykle ustawia raz i już.)

    --
    MiCHA

  • 35. Data: 2012-10-25 07:16:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Paź, 19:06, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > To to samo co zdefiniować nowy pin.

    > Jak pin da się przekazać, to i inne parametry się da. Trzeba tylko
    > chcieć to oprogramować.

    Nalezaloby oprogramowac wszystko - od banku, poprzez wszystkie
    aplikacje posredniczace, do terminali i bankomatow zapisujacych ta
    informacje w chipie. Oraz wprowadzic w terminalach bezprzewodowych
    funkcje kontroli wyplacalnosci chipa - a nie tylko zwalania tego na
    centra posredniczace, przy przesylaniu transakcji. Kto za to wszystko
    zaplaci?

  • 36. Data: 2012-10-25 12:37:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Nalezaloby oprogramowac wszystko - od banku, poprzez wszystkie
    > aplikacje posredniczace, do terminali i bankomatow zapisujacych ta
    > informacje w chipie.

    Nic nie trzeba po drodze oprogramowywać u pośredników. Żaden terminal
    nic nie może "sobie zapisać" w chipie. Chip dostaje komunikat od banku w
    formie takiej, jak go bank przygotował, zaszyfrowanej i odpowiednio
    podpisanej. To, co chip z tym komunikatem zrobi, nie zależy od
    terminala, tylko od programu "w chipie". Terminal nawet nie zna treści
    komunikatu, on go jedynie przekazuje.

    > Oraz wprowadzic w terminalach bezprzewodowych
    > funkcje kontroli wyplacalnosci chipa

    Nic w terminalach nie trzeba wprowadzać, przecież to i tak chip dokonuje
    kontroli. Normalnie terminal wysyła do chipa informację w rodzaju "chcę
    Cię obciążyć kwotą X". Chip odpowiada "OK", ale może też odpowiedzieć
    np. "podaj pin". A może też odpowiedzieć "nie". Po prostu trzeba tak
    oprogramować chipa, żeby w odpowiedniej sytuacji odpowiadał "nie".

    > - a nie tylko zwalania tego na
    > centra posredniczace, przy przesylaniu transakcji. Kto za to wszystko
    > zaplaci?

    No oczywiście bank. Ale koszt sprowadza się do zmian w oprogramowaniu
    banku i być może inwestycji w droższe chipy, potrafiące wykonywać
    bardziej skomplikowane programy.

    --
    MiCHA

  • 37. Data: 2012-10-25 20:39:03
    Od: anabolo <a...@b...olo.lolo.pl>

    Olgierd

    > Więc mogę tylko powiedzieć -- koleżanka siedzi przy następnym biurku -- że
    > delfinkiem udało się przeszło 20 transakcji bezstykowo, za przeszło 500
    > zł.

    Gdzie tej koleżance delfinka przybliżałeś?

  • 38. Data: 2012-10-26 00:08:48
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    On 23/10/2012 18:42, mmk wrote:

    > Skąd taka pewność? Sam się nad tym zastanawiam, czy te biletomaty działają online,
    czy offline. Co do pustej karty prepaid, rozumiem, że sprawdzałeś to
    organoleptycznie? Tyle, że odmowa transakcji może wynikać z ustawień samego
    biletomatu, który takich kart w ogóle nie obsługuje, podobnie jak "z
    > definicji" odrzuca STYKOWE transakcje kartami Maestro:
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,10095050,Dl
    aczego_w_biletomatach_nie_mozna_placic_karta_Maestro
    .html

    [...]
    Karty prepaidowe (nie maestro) dzialaja bez zarzutu ale jednak do stanu
    konta. Podobnie jak zawsze zakladana byla blokada na ta kwote.
    Nie udalo mi sie zdebetowac w wyniku transakcji bezstykowej, wiec jakos
    sie jednak laczy.

  • 39. Data: 2012-10-26 00:12:14
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    On 24/10/2012 01:04, Chris94 wrote:

    > Potwierdzam, sprawdzone empirycznie!

    A jaka karta?
    Prepaidowy MC nie dal sie zdebetowac ani stykowo ani bezstykowo.

  • 40. Data: 2012-10-26 01:15:34
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 24 Oct 2012 14:31:40 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > A czy to nie jest jest tak, że w przypadku paypass po przekroczeniu
    > limitu terminal domaga się przeprowadzenia transakcji stykowej z
    > pinem, a w przypadku paywave domaga się pinu, ale transakcja pozostaje
    > bezstykowa?
    >
    > Albo odwrotnie.

    Aż tak systematycznych badań nie przeprowadzałem. Po prostu ustawiłem
    wszystkie limity na 10 zł, a pomimo tego udało mi się wykonać
    zbliżeniową transakcję na wyższą kwotę.
    Wszystko wskazuje na to, że płatności zbliżeniowe do 50 zł odbywają się
    całkowicie off-line i żadne limity wówczas nie działają.
    Karta VISA Electron payWave mBanku.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof