  • 1. Data: 2002-06-09 20:02:09
    Temat: Firma z systemem HomeBanking
    Od: "Pawel Prusinski" <p...@p...homeip.net>

    Witam Grupowiczów.

    Oto problem:

    Podałem w księgowości numer konta do Mbanku (Emax) aby przelewali mi kasę.
    niestety ich system nie przyjmuje numeru konta. Co jest nie tak? Dokładnie
    informuje że takiego Banku nie ma.
    Niewiem z jakim dokładnie bankiem są połączeni.

    Proszę o jakieś informacje jaki prefixy lub surfixy są potrzebne aby
    transakcje możnaby realizować.

    Pozdrawiam.
    Paweł

  • 2. Data: 2002-06-09 20:18:53
    Temat: Re: Firma z systemem HomeBanking
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Pawel Prusinski wrote:

> [...]
    > niestety ich system nie przyjmuje numeru konta. Co jest nie tak? Dokładnie

    Informuje ze nie ma banku prowadzacego rachunek o takim numerze czy
    ze nie ma banku "mBank"? Bo jak to drugie to nie ma sie co dziwic,
    bank w ktorym masz rachunek to BRE Bank.

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 3. Data: 2002-06-09 20:38:06
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    m...@i...pl (Marcin F) wrote in <3...@i...pl>:

    /ciach../

    >Informuje ze nie ma banku prowadzacego rachunek o takim numerze czy
    >ze nie ma banku "mBank"? Bo jak to drugie to nie ma sie co dziwic,
    >bank w ktorym masz rachunek to BRE Bank.

    Nazwa nie jest wazna. Pawel P. dosc slabo opisal sytuacje - ale wyglada na
    to, ze albo system bankowosci elektronicznej uzywany przez ksiegowosc nie
    interpretuje poprawnie n-ru w postaci IBAN albo tez system ten nie rozpoznaje
    numeru rozliczeniowego mBanku (byc moze system ten ma niezaktualizowana baze
    bankow). Niech panie z ksiegowosci zwroca sie z tym do swojego banku - to
    jedyne rozsadne rozwiazanie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-06-09 20:49:59
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 9 Jun 2002 22:38:06 +0200, u...@h...pl (Wojciech
    Skrzypinski) wrote:

> [...]
    >bankow). Niech panie z ksiegowosci zwroca sie z tym do swojego banku - to

    Jest jeszcze jedna mozliwosc, IMHO najbardziej prawdopodobna. Panie z
    ksiegowosci wpisuja w pole numer banku pierwsze 8 cyfr.
    Zaproponuj paniom, zeby wpisaly w to pole 8 cyfr zaczynajac od cyfry
    trzeciej, a w pole numer rachunku niech wpisza caly numer. A najlepiej
    to faktycznie niech sie skontaktuja ze swoim bankiem i doucza :-)

    PGR

    PS. Jesli ktos mysli, ze IBANowe rachunki istnieja juz na tyle dlugo,
    ze wszystkie panie z ksiegowosci roznych malych i duzych firm wiedza
    co to za diabel ten IBAN, to jest w bledzie :-) Troche sytuacje
    poprawila zmiana rachunkow niektorych urzedow skarbowych, ale jeszcze
    duzo wody w Wisle uplynie (a PKO BP kilka razy zmieni swoje numery
    ;-)), zanim skoncza sie problemy z "niestniejacymi" bankami

  • 5. Data: 2002-06-09 21:42:46
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

> [...]

    > to, ze albo system bankowosci elektronicznej uzywany przez ksiegowosc nie
    > interpretuje poprawnie n-ru w postaci IBAN

    jesli chodzi o scislosc to nie IBAN ale NRB
    tak, wiem... - czepiam sie :)

  • 6. Data: 2002-06-09 22:11:38
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 09 Jun 2002 23:42:46 +0200, Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    >jesli chodzi o scislosc to nie IBAN ale NRB
    >tak, wiem... - czepiam sie :)

    tiaaaa....
    w pewnym popularnym programie home bankingowym od wielu juz lat
    funkcjonuje skrot NRB
    tyle tylko, ze tam oznacza on: Numer Rozliczeniowy Banku
    tak wiec lepiej panie z ksiegowosci uczyc, ze to nowe to IBAN :-)

    PGR

  • 7. Data: 2002-06-10 07:42:55
    Od: "krab" <k...@h...pl______.pl>

    Użytkownik "Pawel Prusinski" <p...@p...homeip.net> napisał w
    wiadomości news:ae0c24$s19
> [...]
    > informuje że takiego Banku nie ma.
    > Niewiem z jakim dokładnie bankiem są połączeni.

    powiedz im by wpisali konto bez pierwszych cyfr kontrolnych i z kreseczka:
    w postaci 111111-2222222222222

    homecash nie obsluguja jeszcze tej funkcji.
    a inna metoda jest ponowne wyciagniecie nr banku na poczatek, np
    111111-9911111122222222222222
    (ta 2-ga metoda sprawdza sie np dla inteligo)

  • 8. Data: 2002-06-11 19:41:34
    Od: "..::jazzoo::.." <j...@i...pl>

    > Jest jeszcze jedna mozliwosc, IMHO najbardziej prawdopodobna.

    Jesli to HomeCash w BSK, to powyzsze jest nie "prawdopodobne"
    ale pewne! ;-))) Coolega chcial mi przeslac kase do Multi i tez
    twierdzil, ze nie ma takiego banku ;-(