-
1. Data: 2010-05-05 11:07:06
Temat: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: "Maciek D." <k...@i...pl>
Hej,
mógłby mi ktoś opisać jak powinno wyglądać zamykanie rachunku w
wymienionym w tyle banku (pomału mi ta nazwa zaczyna w gardle ością stawać)?
W kwietniu byłem w oddziale*, konsultantka wypisała wypowiedzenie,
sprawdziłem, podpisałem, VE oddałem do pocięcia. Przy okazji oddałem
Fotokartę (również rezygnacja z rachunku) - zadłużenie spłacone do zera,
żadnych obciążeń od miesiąca. Tknęło mnie w weekend - zajrzałem do
Pl@net, a tam: VE i KK wciąż wiszą jako aktywne, opłata za VE pobrana,
na rachunku KK saldo -1,51. Napisałem do nich pełnego nadziei maila, ale
pamiętając co niektórzy pisali o zamykaniu rachunku przed prawie rokiem,
podczas migracji e-pakietowców przy okazji zmiany toip, zaczynam kiepsko
to widzieć i powoli nastawiam się na nadciągające problemy.
Ten bank tak ma, czy co?
*oddział w Poznaniu, przy stoliku obok para niegramotnych, starszych
ludzi podpisuje umowę o kredyt samochodowy. Obsługująca ich
konsultantka, wyglądająca bardziej na nieco podstarzałą pracownicę
solarium, niż instytucji finansowej: "No i widzi Pan, tutaj jeszcze
proszę o podpis... dobrze. No, kredyt dostanie Pan na konto - tu jest
jego numer. Widzi Pan? To jest konto w naszym banku, ale proszę się nie
denerwować to konto jest bezpłatne... - ścisza głos i dodaje na wydechu
- przez pierwsze trzy miesiące..." ;)
--
Pozdrawiam,
MD
-
2. Data: 2010-05-05 16:36:08
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 5 Maj, 13:07, "Maciek D." <k...@i...pl> wrote:
> Hej,
> mógłby mi ktoś opisać jak powinno wyglądać zamykanie rachunku w
> wymienionym w tyle banku (pomału mi ta nazwa zaczyna w gardle ością stawać)?
> W kwietniu byłem w oddziale*, konsultantka wypisała wypowiedzenie,
> sprawdziłem, podpisałem, VE oddałem do pocięcia. Przy okazji oddałem
> Fotokartę (również rezygnacja z rachunku) - zadłużenie spłacone do zera,
> żadnych obciążeń od miesiąca.
Potwierdzenie tego wypowiedzenia masz?
Pozdrawiam
Rafal
-
3. Data: 2010-05-05 17:32:59
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: "Maciek D." <k...@i...pl>
W dniu 2010-05-05 18:36, Rafal M pisze:
>
> Potwierdzenie tego wypowiedzenia masz?
Mniej więcej: mam kserokopię potwierdzoną pieczęcią z adnotacją że
wpłynęło dnia tego i tego, oraz z podpisem pracownicy banku. Zerkali
spode łba, ale dali ;)
A tak w ogóle, to około 15. miałem uspokajający telefon od bardzo miłej
Pani z poznańskiej centrali banku. Niestety, wycieczka do oddziału mnie
nie ominie, bowiem wynikło małe nieporozumienie przy zamykaniu rachunku.
--
Pozdrawiam,
MD
-
4. Data: 2010-05-05 18:54:36
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 05.05.10 13:07, Maciek D. pisze:
> Hej,
> mógłby mi ktoś opisać jak powinno wyglądać zamykanie rachunku w
> wymienionym w tyle banku (pomału mi ta nazwa zaczyna w gardle ością
> stawać)?
> W kwietniu byłem w oddziale*, konsultantka wypisała wypowiedzenie,
> sprawdziłem, podpisałem, VE oddałem do pocięcia. Przy okazji oddałem
> Fotokartę (również rezygnacja z rachunku) - zadłużenie spłacone do zera,
> żadnych obciążeń od miesiąca. Tknęło mnie w weekend - zajrzałem do
> Pl@net, a tam: VE i KK wciąż wiszą jako aktywne, opłata za VE pobrana,
> na rachunku KK saldo -1,51. Napisałem do nich pełnego nadziei maila, ale
> pamiętając co niektórzy pisali o zamykaniu rachunku przed prawie rokiem,
> podczas migracji e-pakietowców przy okazji zmiany toip, zaczynam kiepsko
> to widzieć i powoli nastawiam się na nadciągające problemy.
> Ten bank tak ma, czy co?
Zamykane w czerwcu 2009.
Do dzisiaj działa Pl@net, jest konto (na szczęście nie pobierają
prowizji). Niedawno zniknęła fotokarta z podglądu, ale mail z
przypomnieniem o spłacie 0.00 dostaję do dzisiaj :)
Potwierdzenie zamknięcia trzymam, ale nie wiem, czy nie zdeponować razem
z testamentem :)
--
Pete
-
5. Data: 2010-05-08 09:00:38
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
Użytkownik "Pete"
> Zamykane w czerwcu 2009.
> Do dzisiaj działa Pl@net, jest konto (na szczęście nie pobierają
> prowizji). Niedawno zniknęła fotokarta z podglądu, ale mail z
> przypomnieniem o spłacie 0.00 dostaję do dzisiaj :)
>
> Potwierdzenie zamknięcia trzymam, ale nie wiem, czy nie zdeponować
> razem z testamentem :)
rownież w czerwcu 2009 udalo mi sie skutecznie zamknąć e-pakiet
ale zachowałem token i KK VC - mam na nią nadal podgląd
a od początku widziałem rónież że konto zamknęli skutecznie
*** blad ***
PS - maile z przypomnieniem spłaty 0,00 też przychodzą :-)
raz (jak miałem jeszcze e-planet) zadysponowałem spłatę z ROR-a
o dziwo przeszło z kwotą 0 ale jak nadszedł ten dzień to system
odmówił realizacji dyspozycji którą przyjął - wysłał SMS-a
i pobrał za to opłatę, którą po reklamacji grzecznie zwrócili
- pewnie mają ten wałek do dziś :-)
-
6. Data: 2010-05-08 09:33:48
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: MK <m...@i...pl>
On 8 Maj, 11:00, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
>
> PS - maile z przypomnieniem spłaty 0,00 też przychodzą :-)
> raz (jak miałem jeszcze e-planet) zadysponowałem spłatę z ROR-a
> o dziwo przeszło z kwotą 0 ale jak nadszedł ten dzień to system
> odmówił realizacji dyspozycji którą przyjął - wysłał SMS-a
> i pobrał za to opłatę, którą po reklamacji grzecznie zwrócili
> - pewnie mają ten wałek do dziś :-)
Miales token w Fortisie? ;)
Moje konto zostalo zamkniete po wyslaniu wiadomosci poczta wewnetrzna.
Tzn. na pewno dostep internetowy zostal zablokowany, bo czy rachunek
zamkniety to pewnosci nie mam... ale Fortis twierdzi, ze tak jest to
nie mam podstaw zeby w to nie wierzyc... Szkoda tego banku, chociaz na
Nordee tez nie mam co narzekac...
MK
-
7. Data: 2010-05-08 14:02:50
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
Użytkownik "MK" <
>>
>> PS - maile z przypomnieniem spłaty 0,00 też przychodzą :-)
>> raz (jak miałem jeszcze e-planet) zadysponowałem spłatę z ROR-a
>> o dziwo przeszło z kwotą 0 ale jak nadszedł ten dzień to system
>> odmówił realizacji dyspozycji którą przyjął - wysłał SMS-a
>> i pobrał za to opłatę, którą po reklamacji grzecznie zwrócili
>> - pewnie mają ten wałek do dziś :-)
> Miales token w Fortisie? ;)
> Moje konto zostalo zamkniete po wyslaniu wiadomosci poczta wewnetrzna.
miałem ten darmowy token i mam go nadal, bo zachowałem sobie
czarną kartę kredytową i loguje się do konta nadal, żeby mieć podgląd
Mnie też szkoda tego e-pakietu, bo ja go miałem z papierowymi, darmowymi
wyciągami miesięcznymi :-)
*** blad ***
Nordea i Toyota mają kiepski zwyczaj wysyłania zleceń po dacie
jeśli wypada dzień w dzień wolny - wolałem przed datą
-
8. Data: 2010-05-08 19:31:39
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: MK <m...@i...pl>
On 8 Maj, 16:02, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
>
> miałem ten darmowy token i mam go nadal, bo zachowałem sobie
> czarną kartę kredytową i loguje się do konta nadal, żeby mieć podgląd
Tzn. masz ten USB stick na podpis elektroniczny, tak? Tez go mam
niestety w zaden sposob nie moge znalezc dla niego zastosowania, po
rozstaniu sie z Fortisem...
MK
-
9. Data: 2010-05-09 10:17:18
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
Użytkownik "MK" <m...@i...pl>
> Tzn. masz ten USB stick na podpis elektroniczny, tak? Tez go mam
> niestety w zaden sposob nie moge znalezc dla niego zastosowania, po
> rozstaniu sie z Fortisem...
U mnie się nadal przydaje, ale trzeba zapytać kogoś z Comarchu
dla kogo jeszcze zrobili to oprogramowanie - wiem że dla podpisu
elektronicznego różnych dokumentów
znalazłem kiedyś w iternecie dokumentację do tego programu i po jej
przeczytaniu zadałem Fortisowi kilka pytań - odpowiedz na pierwsze jest
rewelacyjna "krótki pin nie wpływa na bezpieczenstwo" :-))
*** blad ***
PS - oto pytania i odpowiedzi Fortisa:
-> Dlaczego w aplikacji ToolboxFORTIS ograniczono możliwości już
funkcjonującego oprogramowania - np. PIN tylko do 4 cyfr?
Pierwsze karty kryptograficzne dostarczone do Banku miały możliwość
ustawienia kodu PIN jedynie 4-ro znakowego. Później, gdy Bank otrzymał
tokeny, zdecydowano, że należy zestandaryzować te dwa urządzenia
kryptograficzne i dlatego też PIN ma 4 znaki. W związku z tym, że
autoryzacja przy obecnie wykorzystywanym podpisie elektronicznym opiera
się na zasadzie "coś wiesz i coś masz", długość kodu PIN nie wpływa
negatywnie na bezpieczeństwo.
Ad. 2.
-> Na token jest ponoć możliwość wgrania pliku (dowolnego pliku z
dysku). Jaką może mieć wielkość ten plik? Czy można go wyciągnąć z
tokena na dysk? Kolejne pytanie - po co jest taka opcja i ile miejsca
jest dostępne, Klient ma na tokenie 2 pary kluczy.
Na token lub kartę jest możliwość wgrania pliku z dysku. Wielkość pliku
zależy od ilości dostępnej pamięci na karcie/tokenie. Aktualnie nie ma
możliwości wyciągnięcia pliku z tokena na dysk. Jest to spowodowane
faktem, że Bank oferuje nośniki jedynie w celu przechowywania na nich
kluczy przeznaczonych do korzystania z Pl@net/BiznesPl@net (nie chcemy,
żeby te pliki można było z pliku wyciągnąć).
Wersja udostępniana Klientom przez Fortis nie jest więc pełną wersją
jaką oferuje CA.
Ad. 3.
-> Na token jest możliwość wgrania certyfikatu - po co? - czy jest
możliwość użycia wygenerowanych kluczy do podpisu maila, żeby potem
dostawać maile szyfrowane?
Istnieje możliwość wykorzystania tokena do podpisywania wiadomości
szyfrowanych. Po wgraniu na token certyfikatu wraz ze skojarzonymi z nim
kluczami istnieje możliwość podpisywania i szyfrowania emaili. Bank nie
rekomenduje jednak stosowania nośników w tym celu, z uwagi na to, że nie
wiemy dokładnie które certyfikaty są obsługiwane przez oprogramowanie
oraz z uwagi na to, że Bank skupił się na przystosowaniu tokenów do
swoich potrzeb (pod takim kątem wykonywane były testy).
Ad. 4.
-> Czy wersja dla Fortisa współpracuje z pozostałym oprogramowaniem
Comarchu np. do podpisywania dokumentów, jeśli wkopiuję na token
odpowiedni certyfikat?
Bank nie rekomenduje stosowania tokenów/ kart do innych celów niż
logowania i autoryzacja w Pl@net/BiznesPl@net.
-
10. Data: 2010-05-10 09:46:39
Temat: Re: Fortis, e-pakiet i KK - zamykanie rachunków. Jakie procedury?
Od: Pete <n...@n...com>
W dniu 08.05.10 11:33, MK pisze:
> On 8 Maj, 11:00, "blad"<blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
>>
>> PS - maile z przypomnieniem spłaty 0,00 też przychodzą :-)
>> raz (jak miałem jeszcze e-planet) zadysponowałem spłatę z ROR-a
>> o dziwo przeszło z kwotą 0 ale jak nadszedł ten dzień to system
>> odmówił realizacji dyspozycji którą przyjął - wysłał SMS-a
>> i pobrał za to opłatę, którą po reklamacji grzecznie zwrócili
>> - pewnie mają ten wałek do dziś :-)
>
> Miales token w Fortisie? ;)
> Moje konto zostalo zamkniete po wyslaniu wiadomosci poczta wewnetrzna.
> Tzn. na pewno dostep internetowy zostal zablokowany, bo czy rachunek
> zamkniety to pewnosci nie mam... ale Fortis twierdzi, ze tak jest to
> nie mam podstaw zeby w to nie wierzyc...
Wiesz, ja mam nawet papier na to, ze zamkneli a nie zamkneli. :)
--
Pete