  • 1. Data: 2008-04-05 13:24:07
    Temat: [Fortis] podpis elektroniczny
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Przyrywają jego dzialanie, ale obiecuja, że za 2-3 miesiace przywrócą a
    na dodatek dotychczasowi klienci, ktorzy przy podpisie chcieli pozostać
    dostaną tokeny USB z kartą kryptograficzną (a włąściwie jej procesorem)
    za darmo
    W rozmowie tel. nie umieli powiedziec, czy z innym podpisem (np.
    kwalifikowanym) będzie o działało - obawiam się, że Comarch zrobił im
    oprogramowanie tylko dla jednego czytnika i karty własny podpis ważny
    tylko w tym banku.
    Jest już info na www: http://www.fortisbank.com.pl/ind/792_4260.htm
    *** blad ***

    Dla leniwych część informacji:
    Bank odłączy możliwość korzystania z podpisu elektronicznego w pierwszej
    połowie kwietnia. Wyłączenie podpisu elektronicznego jest jednak tylko
    tymczasowe; potrwa ok. 2 - 3 miesiące. Po tym czasie bank udostępni
    Klientom nośnik procesorowy USB. Dzięki wbudowanym mechanizmom
    kryptograficznym, zabezpiecza on zapisany na nim klucz prywatny przed
    ewentualnymi próbami przechwycenia.

    Nowe rozwiązanie przygotowywane jest z myślą o klientach, którzy wolą
    posługiwać się podpisem elektronicznym. Nowe nośniki zapewniają
    najwyższy poziom bezpieczeństwa.

    Wszystkim Klientom, który do tej pory logowali się z wykorzystaniem
    podpisu elektronicznego, bank udostępni takie nośniki bezpłatnie.

    Klienci, którzy po wznowieniu podpisu elektronicznego będą chcieli
    powrócić do tej metody otrzymają od banku drogą pocztową nośnik
    procesorowy USB, na którym wygenerują klucz do podpisu elektronicznego.
    Proces będzie całkowicie zdalny. Wystarczy zalogować się w tym celu do
    systemu bankowości internetowej.

  • 2. Data: 2008-04-05 16:17:01
    Temat: Re: [Fortis] podpis elektroniczny
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
> [...]
    > kwalifikowanym) będzie o działało - obawiam się, że Comarch zrobił im
    > oprogramowanie tylko dla jednego czytnika i karty własny podpis ważny

    Thx... przeczytalem, zachowalem i zmienilem... zobaczymy czy dotrzymaja
    slowa :).

    Mogliby przy okazji wyslac mi obiecanego t-shirta za testy planety... bo
    jakos do oddzialu nie mialem po drodze ;).

    MK

  • 3. Data: 2008-04-05 16:59:11
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > kwalifikowanym) będzie o działało - obawiam się, że Comarch zrobił im
    > oprogramowanie tylko dla jednego czytnika i karty własny podpis ważny

    Niekoniecznie kiedyś BPH którego system również tworzył Comarch miał ofertę
    dla radców prawnych. Ci mogli się posługiwać właśnie kartą z podpisem
    kwalifikowanym wydaną przez Sigillum. Tak więc na dwoje babka wróżyła

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-04-16 21:29:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > dodatek dotychczasowi klienci, ktorzy przy podpisie chcieli pozostać
    > dostaną tokeny USB z kartą kryptograficzną (a włąściwie jej procesorem) za

    Logowanie do systemu oraz autoryzacja transakcji polega na
    wygenerowaniu podpisu elektronicznego do danej operacji. Użytkownik jest
    proszony o włożenie tokena USB lub karty kryptograficznej, na której
    przechowywane są klucze szyfrujące), oraz podanie kodu PIN zabezpieczającego
    token lub kartę.

    Uwaga:W celu wygenerowania klucza i zapisania go w tokenie USB lub na
    karcie kryptograficznej wymagane jest zainstalowanie oprogramowania Comarch
    SmartCard do obsługi tokenów USB i kart kryptograficznych, sterowników do
    tokena lub czytnika kart, oraz komponentu do generowania podpisów
    (odpowiednio: ActiveX lub plug-in w zależności od używanej przeglądarki). Do
    instalacji tego oprogramowania wymagane jest (jednorazowo) posiadanie
    uprawnień administratora na danym komputerze.

    Hm... Planeta chyba juz umozliwia obsluge nowej metody. Tylko czemu tym
    razem nie zostalismy zaproszeni do testow :(.

    MK

  • 5. Data: 2008-04-16 21:34:05
    Od: buraxta <b...@g...com>

    MK wrote:
    > Hm... Planeta chyba juz umozliwia obsluge nowej metody. Tylko czemu tym
    > razem nie zostalismy zaproszeni do testow :(.

    Obsługuje na razie tylko karty kryptograficzne, za które trzeba
    dodatkowo zapłacić... No i trzeba także dokupić czytnik takich kart.

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 6. Data: 2008-04-16 21:37:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "buraxta" <b...@g...com> wrote in message

    > Obsługuje na razie tylko karty kryptograficzne, za które trzeba dodatkowo
    > zapłacić... No i trzeba także dokupić czytnik takich kart.

    Juz zauwazylem. Aplikacje udalo mi sie zainstalowac, ale krzyczy o czytnik.
    Ciekawe czy daloby sie uzyc dowolnego i standardowej karty....

    MK

  • 7. Data: 2008-04-17 07:17:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    MK pisze:

> [...]
    > przeglądarki). Do instalacji tego oprogramowania wymagane jest
    > (jednorazowo) posiadanie uprawnień administratora na danym komputerze.

    Ojojoj. A co z użytkownikami innych komputerów niż PC/MSWin?

    Niedobrze....

    --
    Pete

  • 8. Data: 2008-04-17 16:55:43
    Od: buraxta <b...@g...com>

    MK wrote:
    > Juz zauwazylem. Aplikacje udalo mi sie zainstalowac, ale krzyczy o
    > czytnik. Ciekawe czy daloby sie uzyc dowolnego i standardowej karty....

    Pewnie tak, chociaż głowy sobie nie dam uciąć :) Na pewno musi być
    zgodna ze standardem "smart card" - cokolwiek to znaczy :)

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\