  • 1. Data: 2005-11-08 08:42:21
    Temat: Fortis - regulamin kart płatniczych
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Czy posiada ktoś regulamin karty Visa Electron (tej, wydawanej do
    e-pakietu)?
    Strona jest bardzo nieczytelna (tzn, ciężko tam cokolwiek odnaleźć).

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 2. Data: 2005-11-08 15:57:44
    Temat: Re: Fortis - regulamin kart płatniczych
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski"
    > Czy posiada ktoś regulamin karty Visa Electron (tej, wydawanej do
    > e-pakietu)?
    > Strona jest bardzo nieczytelna (tzn, ciężko tam cokolwiek odnaleźć).

    nigdy chyba nie publikowali na www regulaminu
    jest OK, a strona o karcie VE wystarcza
    http://www.fortisbank.com.pl/services/VisaElectronPL
    .html
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-11-08 21:07:25
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-08 16:57, osobnik podający się za blad, śmiał stwierdzić, iż:
    > http://www.fortisbank.com.pl/services/VisaElectronPL
    .html

    Ale nic z tego nie wynika. Nie wiem w jakiej walucie jest rozliczana, po
    jakich kursach itp.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2005-11-08 21:20:08
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@U...net.pl> napisał w
    wiadomości news:dkr42o$fjm$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    .html

    > Ale nic z tego nie wynika. Nie wiem w jakiej walucie jest rozliczana, po

    Regulamin nic nie mówi o walucie rozliczeniowej (wg mojej wiedzy jest to
    USD). Natomiast Regulam mówi, że transakcję są przeliczane zgodnie z
    ustalaną przez Bank "Tabelą kursów walut dla operacji dokonywanych kartami".
    Krótko mówiąc do standardowego kursu waluty wliczają sobie kilka procent i
    to jest tabela dla operacji kartowych. Mechanizm jak w Citi. Oczywiście ta
    tebale nie jest dostepna na ww i klientowi ciężko dowiedzieć się jak bardzo
    zostanie złupiony. Przykład poniżej:

    Ostatnio podczas pobytu w Wielkiej Brytanii dokonałem testu kursów GBP dla
    trzech różnych kart. Oto wyniki:

    Fortis Bank
    23/10 - 6,162
    24/10 - 6,129

    Citibank
    24/10 - 5,9946

    BZ WBK
    24/10 - 5,8726

    Dla porównania kurs średni NBP wynosił 24/10 - 5,7789

    Zatem BZ WBK zadowoliło się 0,10 PLN (od kursu średniego), Citi 0,2157, a
    Fortis już 0,35.

  • 5. Data: 2005-11-08 21:23:44
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-08 22:20, osobnik podający się za rsa127, śmiał stwierdzić, iż:
    > Regulamin nic nie mówi o walucie rozliczeniowej (wg mojej wiedzy jest to
    > USD).

    To gdzie to jest podane?:)

    > Natomiast Regulam mówi, że transakcję są przeliczane zgodnie z
    > ustalaną przez Bank "Tabelą kursów walut dla operacji dokonywanych kartami".

    A taka tabela jest dostępna gdzieś?

> [...]
    > tebale nie jest dostepna na ww i klientowi ciężko dowiedzieć się jak bardzo

    Genialne. Chciałem sobie założyć e-pakiet. Zdaje się, że odpuszczę, zbyt
    dużo tajemnic. Z nudów napiszę do ZBP :)

    > Zatem BZ WBK zadowoliło się 0,10 PLN (od kursu średniego), Citi 0,2157, a
    > Fortis już 0,35.

    Czyli bezprowizyjne bankomaty za granicą, to w pewien sposób lipa?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2005-11-08 22:49:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl> wrote:
    > Genialne. Chciałem sobie założyć e-pakiet. Zdaje się, że odpuszczę,
    > zbyt dużo tajemnic. Z nudów napiszę do ZBP :)

    I co napiszesz? Ze bank nie umiesci regulaminu na stronie?
    Jak bedziesz zamawial karte to regulamin dostaniesz do reki...

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 7. Data: 2005-11-08 22:59:33
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-08 23:49, osobnik podający się za Michał 'Amra'
    Macierzyński, śmiał stwierdzić, iż:

    > I co napiszesz? Ze bank nie umiesci regulaminu na stronie?
    > Jak bedziesz zamawial karte to regulamin dostaniesz do reki...

    Regulamin regulaminem, miałem bardziej na myśli tabele kursowe, bo niby
    skąd mam wiedzieć po jakim kursie mi rozliczą transakcje, skoro ich nie ma?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2005-11-08 23:03:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl> wrote:
    > Regulamin regulaminem, miałem bardziej na myśli tabele kursowe, bo
    > niby skąd mam wiedzieć po jakim kursie mi rozliczą transakcje, skoro
    > ich nie ma?

    Tabele kursowe oczywiscie sa. zobacz na stronie pierwszy link z lewej do
    gory:
    Kursy walut
    Kariera
    Kontakt
    Nota prawna
    Pl@net-login

    Wiec - znowu pudlo :)
    Chyba, ze chodzi Ci o konretny kurs po jakim wyjdzie ci przewalutoweanie -
    tego nie dostaniesz w zadnym banku, wiec wiesz...
    A ze VE Fortisa ma paskarski przelicznik - to wiaodmo od dawien dawna - tej
    karty nie nalezy zabierac na zagraniczne wojaze ;) No chyba, ze do
    wyciagania po np. 5-10 eur ;)

  • 9. Data: 2005-11-08 23:09:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

  • 10. Data: 2005-11-09 07:39:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-09 00:09, osobnik podający się za Michał 'Amra'
    Macierzyński, śmiał stwierdzić, iż:
    > Tabele kursowe oczywiscie sa. zobacz na stronie pierwszy link z lewej do
> [...]

    Pozwolisz, że zacytuję:
    "Natomiast Regulam mówi, że transakcję są przeliczane zgodnie z
    ustalaną przez Bank "Tabelą kursów walut dla operacji dokonywanych
    kartami" [...] Oczywiście ta tebale nie jest dostepna na ww i klientowi
    ciężko dowiedzieć się jak bardzo zostanie złupiony."
    Oj, Michał, Michał :) Pokaż, gdzie _ta_ tabela się znajduje :)

    > Wiec - znowu pudlo :)

    Tym razem trafiony, zatopiony :)

    > A ze VE Fortisa ma paskarski przelicznik - to wiaodmo od dawien dawna -
    > tej
    > karty nie nalezy zabierac na zagraniczne wojaze ;) No chyba, ze do
    > wyciagania po np. 5-10 eur ;)

    Byłem tego prawie pewien :)
    --
    Marcin Nowakowski