  • 1. Data: 2009-05-09 13:41:06
    Temat: Frank Szwajcarski, Stary banknot gdzie wymienic??
    Od: "Wiechu" <w...@o...pl>

    Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
    emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak??

  • 2. Data: 2009-05-09 15:54:28
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
    > emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak??

    Instytucja tzw. inkasa, prowadzą je wszystkie wieksze banki komercyjne.
    Sprawa porównywalna kosztowo i papierologicznie z inkasem czeku
    zagranicznego. Ostatnio dokonywałem inkasa czeku z wystawienia prywatnego w
    łusa na kwotę 17,5 $ i koszt tej operacji wyniósł mnie 20 złotych w BPH.
    Czekałem 3 miesiące.

    --
    AS

  • 3. Data: 2009-05-09 19:22:44
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Wiechu pisze:
    > Posiadam stary banknot 50 Franków Szwajcarskich (seria 6) wazny do 2020r
    > emitowany do 2000r. Mogę go jakoś wymienić w Polsce?? Jak??

    To banknoty frankowe mają termin ważności?????

  • 4. Data: 2009-05-09 19:33:03
    Od: w...@o...pl

    > To banknoty frankowe mają termin ważności?????
    Okazuje sie ze tak

  • 5. Data: 2009-05-09 19:35:16
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 9 Maj, 15:22, Cubus <c...@n...pl> wrote:

    > To banknoty frankowe mają termin ważności?????

    Po wycofaniu z obiegu nie mozna ich wymienic na nowe bezterminowo.

    Te, o ktorych pisze Wiechu, zostaly wycofane 01.05.2000 a mozna je
    wymienic do 01.05.2020

    http://www.snb.ch/en/iabout/cash/history/id/cash_his
    tory_serie6

  • 6. Data: 2009-05-09 19:48:13
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    bradley.st pisze:

    > Po wycofaniu z obiegu nie mozna ich wymienic na nowe bezterminowo.
    >
    > Te, o ktorych pisze Wiechu, zostaly wycofane 01.05.2000 a mozna je
    > wymienic do 01.05.2020

    Czyli Szwajcar nie potrzyma sobie długookresowo oszczędności w
    skarpecie :)

  • 7. Data: 2009-05-09 21:25:00
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 9 Maj, 15:48, Cubus <c...@n...pl> wrote:

    > Czyli Szwajcar nie potrzyma sobie długookresowo oszczędności w
    > skarpecie :)

    Co wyjasnia swietnie rozwinieta bankowosc i wysoki wskaznik
    ubankowienia spoleczenstwa w Szwajcarii.

    Oni tak z koniecznosci, biedacy... ;)

  • 8. Data: 2009-05-09 21:27:10
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    bradley.st pisze:

    > Co wyjasnia swietnie rozwinieta bankowosc i wysoki wskaznik
    > ubankowienia spoleczenstwa w Szwajcarii.
    >
    > Oni tak z koniecznosci, biedacy... ;)

    Inna sprawa, że CHF bardziej przypominają w takim razie bony Sodexho
    niż prawdziwy pieniądz. Szkoda, że kredyty frankowe się w pewnym
    momencie nie zdezaktualizują.

  • 9. Data: 2009-05-09 21:38:51
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 9 Maj, 17:27, Cubus <c...@n...pl> wrote:

    > Inna sprawa, że CHF bardziej przypominają w takim razie bony Sodexho
    > niż prawdziwy pieniądz.

    Noooo.... to nie do konca tak. Szwajcarzy nie emituja banknotow z
    "terminem przydatnosci do spozycia", tylko po wycofaniu Serii 6 z
    obiegu daja 20 lat na wymiane.

    Internet podpowiada, ze NBP bedzie wymienial polskie banknoty sprzed
    denominacji (1 stycznia 1995) tylko do 31 grudnia 2010 - czyli tylko
    przez 16 lat.

  • 10. Data: 2009-05-09 23:07:03
    Od: k...@o...pl

    On 9 Maj, 23:38, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Noooo.... to nie do konca tak. Szwajcarzy nie emituja banknotow z
    > "terminem przydatnosci do spozycia", tylko po wycofaniu Serii 6 z
    > obiegu daja 20 lat na wymiane.
    ale momenty wymieniają praktycznie wszystkie, poza 2 centowymi,
    nie ważne kiedy wydane, nawet takie z XIX wieku,
    oczywiście po cenie nominalnej:)