  • 1. Data: 2004-06-01 13:53:56
    Temat: Franki Pacyfiku (CFP) - gdzie można kupić?
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Witam szanownych grupowiczów!

    W sobotę lecę na wakacje na wyspy Polinezji Francuskiej i... mam kłopot.
    Nigdzie nie mogę kupić franków pacyfiku (CFP). Czy ktoś wie gdzie można je
    kupić w Polsce lub jakie dewizy najlepiej ze sobą zabrać? Może EUR jak we
    Francji?

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler

  • 2. Data: 2004-06-01 15:25:56
    Temat: Re: Franki Pacyfiku (CFP) - gdzie można kupić?
    Od: amico_pl <a...@-...com>

> [...]
    > kupić w Polsce lub jakie dewizy najlepiej ze sobą zabrać? Może EUR jak we

    Ja bym obstawial USD, to nadal najlepiej rozpoznawana i "lubiana" waluta i w
    kazdym kraju na swiecie da sie ja wymienic.

    juz ci zazdroszcze takich wakacji, moze jakies nurkowanko??

    amico

  • 3. Data: 2004-06-01 16:08:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    amico_pl wrote:
    > Ja bym obstawial USD, to nadal najlepiej rozpoznawana i "lubiana"
    > waluta i w kazdym kraju na swiecie da sie ja wymienic.

    spokojnie wez USD
    chociaz bankomaty tez tam z pewnoscia są - na Bali byly :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-06-14 12:31:43
    Od: "krzysiek" <o...@i...pl>

> [...]
    > kupić w Polsce lub jakie dewizy najlepiej ze sobą zabrać? Może EUR jak we
    Byłbym zszokowany gdyby we FRANCUSKIEJ Polinezji nie znali waluty
    francuskiej - czyli euro. To co , Francuzi tam nie latają? A jak latają na
    swoja (byłą??) kolonię to euro zamieniaja na USD by potem USD na FRANKI?????
    No i pamiętajmy, zę pierwsza transakcja w euro gotówkoym była gdzieś tam w
    departamentach francuskich na Oceani Indyjskim....
    Ja gdybym miał farta tam polecieć brałbym euro.

  • 5. Data: 2004-06-14 15:08:56
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    krzysiek wrote:

    > Byłbym zszokowany gdyby we FRANCUSKIEJ Polinezji nie znali waluty
    > francuskiej - czyli euro. (...)
    > Ja gdybym miał farta tam polecieć brałbym euro.

    i masz rację - zupełnie o tym nie pomyślałem
    wystarczyła chwila i google znalazły na stronie
    http://www.world-traveler.com/accomodations.asp?Zone
    =Polynesia&Region=&Accom=&Language=EN
    że
    "The local currency, the French Pacific Franc (CFP), is on a fixed parity with
    the Euro (1 EUR = 119.331 CFP).

    Inne waluty mają kurs zmienny a CFP przy stałym kursie działa prawie ja EUR
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-06-18 09:21:04
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Użytkownik "Adam Gentler" napisał m.in:

> [...]
    > kupić w Polsce lub jakie dewizy najlepiej ze sobą zabrać? Może EUR jak we

    Już wszystko jasne: euro, euro i jeszcze raz euro! Oby jak najszybciej
    znaleźć się w strefie euro i ... gdyby jesczcze w Polsce było chociaż jedno
    miejsce tak pięknie jak wyspa Huahine :)

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler