  • 61. Data: 2019-10-04 14:14:03
    Temat: Re: Frankowicze odnośnie kredytów denominowanych
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 14:09:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Unijne prawo w wielkim skrócie działa tak:
    > Jeśli w umowie konsument-firma/bank pojawią się jakieś niedozwolone zapisy to
    pomimo tego że "widziały gały co brały" i konsument bez przymusu podpisał tą umowę to
    problem ma firma/bank

    Aż tak różowo nie jest - potrzebny jest jeszcze warunek, że umowa szła ze sztancy, a
    konsument nie miał prawa negocjacji. I trzeba to udowodnić - a nie, że bank ma
    udowodnić, że klient miał prawo.

  • 62. Data: 2019-10-04 14:18:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 14:09:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A co z kredytem Alicja ?

    Kwota kapitału też jest niezmienna. Ale - zapewne wtedy, skoro skarbonka coś takiego
    wypichciła, a może i nadal - wcale nie ma/było wymagania, żeby spłacać wszystkie
    odsetki - i tak właśnie w tym kredycie było, klient nie spłacał nie tylko ani
    kawałeczka kapitału, ale też nie spłacał całych odsetek - więc dług rósł.
    Ew. można pytać, czy bank miał prawo naliczać odsetki od tych niespłacanych w całości
    odsetek - chyba że nie naliczał, nie wiem.

  • 63. Data: 2019-10-04 14:20:59
    Od: z <...@...pl>

    > Nie uzna, bo były.
    > O to już możemy się założyć o browara - ale jeszcze długo przyjdzie poczekać na
    rozstrzygnięcie.

    To by znaczyło że wczorajsze wyliczenia "strat" banków dotyczą tylko
    kredytów indeksowanych.
    Czy aby na pewno? ;-)

  • 64. Data: 2019-10-04 14:21:52
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy takie słowa pojawiają się w ogóle w umowach?

    -----

  • 65. Data: 2019-10-04 14:24:46
    Od: z <...@...pl>

    > A Ty wypisujesz, jakby bycie frankowiczem oznaczało bycie ponad prawem i świętym
    wręcz.

    Jak mawiają fachowcy: Tsue najsampierw ;-) przypomniał/uzmysłowił że
    klient jako słabsza strona umowy nie ma być ponad prawem ale ma być
    szczególnie chroniony. To banki mająsięznać na ryzyku "produktu" jaki
    sprzedają. To banki są silniejsze i nie mogą wykorzystywać swojej pozycji...
    Takie jest Unijne prawo. Przestań dalej mataczyć i przyjmij wyrok z
    pokorą ;-)

  • 66. Data: 2019-10-04 14:25:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 14:21:27 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > To by znaczyło że wczorajsze wyliczenia "strat" banków dotyczą tylko
    > kredytów indeksowanych.
    > Czy aby na pewno? ;-)

    Za dużo telewizji szkodzi na główkę ;) To jest na pewno.
    I jeszcze w połączeniu z kampanią buraczaną.
    Przeczytaj wyrok zamiast słuchać - i powtarzać - jęków.

  • 67. Data: 2019-10-04 14:27:05
    Od: z <...@...pl>

    > I trzeba to udowodnić - a nie, że bank ma udowodnić, że klient miał prawo.

    Nie trzeba udowadniać. Takie życie. Taka UE ;-)

  • 68. Data: 2019-10-04 14:30:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 14:21:55 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Czy takie słowa pojawiają się w ogóle w umowach?

    Wprost - nie wiem, pewnie nie.
    Ale rozróżnia się tak:
    - indeksowany - w umowie "kwota kredytu wynosi xx PLN"
    - denominowany - w umowie "kwota kredytu wynosi xx CHF/EUR/GBP/USD/JPY"

    No i oczywiście żeby indeksowany był indeksowany, a nie po prostu złotówkowy, cała
    reszta umowy kredytu indeksowanego jest taka sama jak denominowanego (plus
    przeliczenie kwoty kredytu w PLN na CHF w momencie udzielenia).

  • 69. Data: 2019-10-04 14:38:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 14:24:50 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Jak mawiają fachowcy: Tsue najsampierw ;-) przypomniał/uzmysłowił że
    > klient jako słabsza strona umowy nie ma być ponad prawem ale ma być
    > szczególnie chroniony.

    Nie "szczególnie" - ale w taki sposób, jak opisano to w dyrektywie. Taki - a nie
    żaden inny.

    > To banki mająsięznać na ryzyku "produktu" jaki sprzedają.

    Nic takiego nie ma w tym wyroku i nic takiego nie ma w sprawie, która była źródłem
    pytań.

    > To banki są silniejsze i nie mogą wykorzystywać swojej pozycji...

    Ale trzeba im udowodnić (nie, żeby było to specjalnie trudne, ale trzeba) że
    wykorzystywały.

    > Takie jest Unijne prawo. Przestań dalej mataczyć i przyjmij wyrok z
    > pokorą ;-)

    Ten wyrok nie jest przeciwko mnie, bo akcji banków nie mam - ani kredytu
    złotówkowego.
    Nie jest również "dla mnie", bo frankowego (ale jak już to indeksowanego - wg mnie do
    denominowanych nie ma zastosowania) też nie mam.

    A Ty byś ten wyrok w końcu przeczytał, zamiast czytać i powtarzać bzdury.
    Ja wiem, że mechanizmy życia psychicznego są silne - ale chyba Ci się zdaje, że w
    innej UE żyjesz niż naprawdę.
    UE jest bardzo dobra - ale oparta na prawdziwym prawie i sprawiedliwości.

    Chyba że masz zamówienie na przygotowanie "promocji" akcji banków? ;P

  • 70. Data: 2019-10-04 15:02:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Czy takie słowa pojawiają się w ogóle w umowach?

    Denominowany to chyba nie musi - ot, zwykly kredyt, na kwote 100 tys
    ale CHF.

    J.

    -----