  • 101. Data: 2021-05-03 15:39:57
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I np. rano gdy klienci muszą spłacać kredyty walutowe kurs walut jest wyższy, a po
    południu gdy bank już obciążył klientów ratami
    już niższy?
    Czy to może typowo nadwiślański wynalazek?

    -----

  • 102. Data: 2021-05-03 15:46:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2021 o 15:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > I np. rano gdy klienci muszą spłacać kredyty walutowe kurs walut jest
    > wyższy, a po południu gdy bank już obciążył klientów ratami już niższy?
    > Czy to może typowo nadwiślański wynalazek?

    Branie kredytu w obcej walucie jest z założenia dość absurdalnym
    rozwiązaniem. Dopuszczenie do tego, ze to bank sobie będzie ustalał
    wysokość rtat, jak jak mu będzie pasowało, no to już w sposób oczywisty
    proszenie się o kłopoty. Czy ktoś widzi powód, by bank nie optymalizował
    się na zysk?

    --
    Robert Tomasik

  • 103. Data: 2021-05-03 15:52:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-03-maja-2021 o 15:14, Krzysztof Halasa pisze:
    > Z tym że jeśli ktoś już się tak z bankiem umówił, to była to jego
    > decyzja, prawo ani np. inny sąd nie powinien w to ingerować.

    I masz świętą rację.

    Ale żyjesz w państwie "opiekuńczym" gdzie prawo jest pisane przez
    socjalistów za pomocą bandy prawniczej którzy są albo IDIOTAMI albo
    piszą tak SPECJALNIE.

    Skutek taki jak widać.

    Mnie cały czas szokuje że wielu inteligentnych, wykształconych,
    oczytanych ludzi nie widzi związku między tym na kogo głosują a w tym
    przypadku wyrokami sądów.

    A może mają to tylko w dupie do czasu kiedy się wyrok nie spodoba ;-)

  • 104. Data: 2021-05-03 16:21:35
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-03, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > I np. rano gdy klienci muszą spłacać kredyty walutowe kurs walut jest wyższy,
    > a po południu gdy bank już obciążył klientów ratami już niższy?

    Ale tak było, czy zgadujesz? Bo ja pamiętam odwrotne sytuacje,
    kurs niższy w ciągu dnia, wyższy wieczorami.

    > Czy to może typowo nadwiślański wynalazek?

    Generalnie to NIE jest nadwiślański wynalazek, że kursy w ciągu dnia się
    zmieniają. Jaką masz alternatywę dla wymiany walut? Znasz jakąś
    instytucję bazującą na cudzej tabeli walut? Revolut też ma swoją,
    po prostu ma mniejsze spready.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 105. Data: 2021-05-03 16:33:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Ale tak było, czy zgadujesz? Bo ja pamiętam odwrotne sytuacje,
    > kurs niższy w ciągu dnia, wyższy wieczorami.

    Ja dawno temu robiłem sobie wykresy dla bzwbk (jeszcze przed 2006 r)
    i nie było widać istotnych różnic (czyli raczej nic nie kombinowali).
    KJ

  • 106. Data: 2021-05-03 17:05:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-03, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ja dawno temu robiłem sobie wykresy dla bzwbk (jeszcze przed 2006 r)
    > i nie było widać istotnych różnic (czyli raczej nic nie kombinowali).

    Ja widziałem różnice przed/po 16.

    Dużym nadużyciem były chyba sytuacje w których bank stosował odmienne
    kursy dla kredytów hipo (z większą marżą), a odmienne dla reszty
    transakcji, ale naprawienie takiej sytuacji, wyliczenie szkody itp.
    byłoby banalnie proste.

    Poza tym ustawa z 2011 naprawiła ten problem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 107. Data: 2021-05-04 00:55:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Branie kredytu w obcej walucie jest z założenia dość absurdalnym
    > rozwiązaniem.

    Łatwo napisać teraz. Kilkanaście lat temu stopy procentowe złotówkowe
    były dwucyfrowe, waluta była jedyną opcją nie tylko przy kredytach.

    > Dopuszczenie do tego, ze to bank sobie będzie ustalał
    > wysokość rtat, jak jak mu będzie pasowało, no to już w sposób oczywisty
    > proszenie się o kłopoty.

    To prawda, z tym że (znacznie później jednak) każdy mógł kupić walutę
    gdzie chciał i ten problem praktycznie umarł.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 108. Data: 2021-05-04 01:49:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.05.2021 o 00:55, Krzysztof Halasa pisze:
    > Łatwo napisać teraz. Kilkanaście lat temu stopy procentowe złotówkowe
    > były dwucyfrowe, waluta była jedyną opcją nie tylko przy kredytach.

    Mnie od początku się nie podobało to, że banki jakby chcą mniej
    zarabiać. To było nieuzasadnione logiką.

    --
    Robert Tomasik

  • 109. Data: 2021-05-04 05:58:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Mnie od początku się nie podobało to, że banki jakby chcą mniej
    > zarabiać. To było nieuzasadnione logiką.

    No widzisz.

    KJ

  • 110. Data: 2021-05-04 10:12:38
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 05:58, Kamil Jońca pisze:
    > No widzisz.

    Ale konsument w UE miał prawo nie podejrzewać gdyż banki były pod
    nadzorem, opieką i gwarancjami finansowaymi PAŃSTWA. ;-)

    Przypominam: KONSUMENT W UE!