  • 1. Data: 2009-09-28 14:25:16
    Temat: Fraud na KK w internecie
    Od: "McMac" <m...@g...com>

    Swego czasu (już ponad rok temu) dotkął mnie problem fraudu na karcie
    kredytowej. Karta to konkretnie Ikea (HSBC).
    Sytuacja wyglądała tak:

    1. Ktoś prawdopodobnie za granicą dokonał płatności w jakimś serwisie
    biletowym na Litwie.
    2. Bank zadzwonił do mnie z pytaniem czy potwierdzam te transakcje.
    Oczywiście nie potwierdziłem, w związku z czym karta została zastrzeżona
    oraz zgłoszona reklamacja.
    3. Bank zażądał zgłoszenia sprawy na policję.
    4. Zgodnie z wymaganiem banku zgłosiłem przestępstwo na policji.
    5. Przez cały ten czas bank nie zaliczał tych transakcji do zadłużenia ani
    odsetek.
    6. Policja umorzyła sprawę.
    7. Bank stwierdził, że z powodu nie wykrycia sprawcy i niemożności
    odzyskania pieniedzy, za transakcje te muszę zapłacić ja.

    Sprawdziłem na szybko jak wygląda odpowiedzialność banku za takie sprawy, i
    wygląda na to że rzeczywiście ja stracę tę kasę.
    Ale czy rzeczywiście? Kwota fraudu to ok. 2 x 360zł

    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2009-09-28 16:08:12
    Temat: Re: Fraud na KK w internecie
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 28 Wrz, 16:25, "McMac" <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > 7. Bank stwierdził, że z powodu nie wykrycia sprawcy i niemożności
    > odzyskania pieniedzy, za transakcje te muszę zapłacić ja.
    Hm..to co to mogły być za bilety którymi można sie posługiwać całkiem
    anonimowo?

  • 3. Data: 2009-09-28 16:13:30
    Od: "TBK" <t...@y...com>

    >anonimowo?

    kolejowe, koncertowe itd

    jk

  • 4. Data: 2009-09-28 16:37:46
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 28 Wrz, 18:13, "TBK" <t...@y...com> wrote:

    > kolejowe, koncertowe itd
    To muszą być bilety do samodzielnego wydrukowania, powinny więc nie
    być na okaziciela,( przy odbiorze w automacie trzeba skorzystać
    z karty płatniczej...więc też jest "ślad".)
    Zazwyczaj więc nie da się tego tak zrobić...widać ten litewski system
    niezbyt bezpieczny jest..

    Co prawda bilet może nie być na okaziciela ale potem czy faktycznie
    jedzie ta osoba może nie byc sprawdzone...

  • 5. Data: 2009-09-28 16:52:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "McMac" <m...@g...com> writes:

    > 7. Bank stwierdził, że z powodu nie wykrycia sprawcy i niemożności
    > odzyskania pieniedzy, za transakcje te muszę zapłacić ja.

    Tzn. bank ma swiadomosc, ze to byl fraud, wykonany bez udzialu
    Twojego/oryginalnej karty, i wciaz chce za to pieniadze?

    A moze jeszcze da to na pismie?

    Bardzo ciekawe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2009-09-28 17:36:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    McMac wrote:
    > 7. Bank stwierdził, że z powodu nie wykrycia sprawcy i niemożności
    > odzyskania pieniedzy, za transakcje te muszę zapłacić ja.

    Na pewno żartowali.

    A jeśli nie to poproś, ażeby ci to dali na piśmie i dołącz do wniosku o
    arbitraż złożonego do arbitra bankowego przy Związku Banków Polskich.

    Doczytaj sobie regulamin ns stronach ZBP (http://www.zbp.pl/).

    Piotrek

  • 7. Data: 2009-09-28 17:40:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "McMac" <m...@g...com> wrote in message

    > 7. Bank stwierdził, że z powodu nie wykrycia sprawcy i niemożności
    > odzyskania pieniedzy, za transakcje te muszę zapłacić ja.

    Nie wierzę. Nawet w przypadku HSBC.

  • 8. Data: 2009-09-28 18:45:49
    Od: "TBK" <t...@y...com>

    >To muszą być bilety do samodzielnego wydrukowania, powinny więc nie
    >być na okaziciela,( przy odbiorze w automacie trzeba skorzystać

    lol.
    Dziś lety kujesz z neta, nigdzie nie bierasz

    jk

  • 9. Data: 2009-09-28 19:17:29
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 28 Wrz, 20:45, "TBK" <t...@y...com> wrote:

    > Dziś lety kujesz z neta, nigdzie nie bierasz
    masz na myśli kolejowe na Litwie?
    Nie wiem jak tam jest ale w PL, DE, UK, Włoszech można kupić przez net
    ale nie da sie tego zrobić anonimowo.

  • 10. Data: 2009-09-28 19:54:43
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Wrz, 16:25, "McMac" <m...@g...com> wrote:

    Dziwne, kiedy ja miałem fraud na tej karcie, bank zwrócił pieniądze i
    zapomniałem o sprawie. Od tamtej pory mam o HSBC dobre zdanie i z
    przyjemnością, na miarę mych możliwości, daję im zarobić.