  • 41. Data: 2009-09-29 07:04:27
    Temat: Re: Fraud na KK w internecie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    xbartx wrote:

    > Abstrahując od wszystkiego. Trochę to dziwne. Mam kk i płacę nią np tylko
    > w sklepie. Ktoś, gdzieś tam, kradnie hurtowo dane kk i ktoś inny robi
    > przy pomocy tych danych fraud na mojej kk i według HSBC ja za to
    > odpowiadam i muszę zapłacić? No ciekawe.

    To jest powód, dla którego po przeczytaniu regulaminu trzymałbym się od
    tej karty z daleka.

    Piotrek

  • 42. Data: 2009-09-29 07:13:23
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 22:30:20 +0200, Maciek Kulawik napisał(a):

    > "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ależ dał. Proszę bardzo:
    > http://img24.imageshack.us/img24/1904/hsbcfrauddecyz
    ja.jpg

    > Decyzja ta przyszła kilka dni po tym, jak przesłałem im decyzję o
    > umorzeniu śledztwa.

    Hłe hłe niezły pasztet sobie Alior zakupił, nie ma co!

    Xenocide

  • 43. Data: 2009-09-29 07:30:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Ja bym powiedział raczej - rulon klasyk ;)
    > Tak jak wspomniałem, szykują się na te 150k w premium hłe hłe.

    To nie jest jakiś lokalny bank spółdzielczy, żeby nie wiedział co to znaczy
    chargeback albo nie potrafił sobie z tym poradzić. Zgroza. Bank
    najprawdopodobniej bazuje na tym, że ze względu na wysokość kwoty klientowi
    nie będzie się chciało wdawać w spór. Dno. Zapewne w ofercie Premier taka
    reklamacja zostałaby uznana i zwrot dokonany natychmiastowo. W przypadku
    relacji Premier (oprócz tego, że sama oferta jest mierna) poziom obsługi
    jest naprawdę wysoki. A tutaj wręcz przeciwnie. Niech ten bank zmyka tam
    skąd przyszedł.

  • 44. Data: 2009-09-29 07:38:08
    Od: "McMac" <m...@g...com>

    > Swoja droga, numer karty nieco inaczej sie zamazuje :-)

    I tak już zastrzeżony.

    --
    Maciek

  • 45. Data: 2009-09-29 07:52:59
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 09:30:33 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > jest mierna) poziom obsługi jest naprawdę wysoki. A tutaj wręcz
    > przeciwnie. Niech ten bank zmyka tam skąd przyszedł.

    No właśnie tego nie jestem pewien czy w premier coś się zmieni, bo pewnie
    kadry zostaną te same. Być może to jest jakaś stała praktyka w HSBC, że
    chargeback się nie stosuje a transakcje zdalne lecą na konto klienta czy
    tego chce czy nie, no chyba że policja mu kogoś złapie ;)

    Xenocide

  • 46. Data: 2009-09-29 08:10:32
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 29 Wrz, 09:52, xbartx <b...@h...net> napisał
    > No właśnie tego nie jestem pewien czy w premier coś się zmieni, bo pewnie
    > kadry zostaną te same.

    No i to wszystko tłumaczy. Upchnęli mniejszych klientów do Aliora bo
    liczą, że Ci co maja więcej kasy nie będą się upominać o "niewielkie"
    fraudy;)

  • 47. Data: 2009-09-29 08:21:28
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Mithos wrote:

    > Na jakiej podstawie ? Przecież bank działał zgodnie
    > z regulaminem i umową.

    normalnie paserstwo zgodnie z prawem :/

  • 48. Data: 2009-09-29 08:30:18
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 29 Wrz, 10:21, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:

    > normalnie paserstwo zgodnie z prawem :/

    może nawet to "przedstawiciel" banku wykonał tą transakcję, w końcu
    oprócz posiadacza karty, bank tez miał dostęp do danych karty:P

  • 49. Data: 2009-09-29 09:29:06
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    Upewnijcie mnie w moim przekonaniu:
    Mam KK z mBanku, której Regulamin (Rozdział VI punkt 1 ) stanowi:

    Posiadacz rachunku obciążany jest operacjami dokonanymi na
    odległość, o których mowa
    w ust.10 pkt. 3 (transakcje internetowe) mimo, iż karta została
    wykorzystana bez fizycznego jej przedstawienia.

    Czyli jeśli dojdzie do fraudu internetowego to bank może, ale nie
    musi zrobić chargbacka?
    Inaczej mówiąc konsument zależy od dobrej albo złej woli banku?

    Jakie banki oprócz Citi Banku pozytywnie rozpatrują reklamacje na
    fraudy internetowe?

    Regulamin tutaj:
    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_wy
    dawania_i_uzywania_kart_kredytowych_w_mBanku_10.11.0
    8.pdf

  • 50. Data: 2009-09-29 12:47:01
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.09.29 8:50, Piotrek pisze:

    > W kontekście zacytowanego regulaminu oraz art. 28 ustęp 6 wydaje się, że
    > odpowiedzialny jest klient.

    I dlatego należy się zastanowić, czy taki punkt regulaminu jest zgodny z
    prawem.
    Może należałoby ten regulamin przesłać do UOKIK ?

    --
    Mar